Wafelkowe przekąski cz. 2

Jak pisałam w poprzednim poście - testowałam wafelki Good Food. Poniżej ciąg dalszy moich zmagań z tym produktem, który na stałe zagościł w moim domu bo jest pyszny.

Podsumowując: wafelki są bardzo kruche trzeba więc uważać jak się je przechowuje i delikatnie smarować żeby się nie połamały. Pod jakieś wilgotne składniki, które chcemy ułożyć na wierzchu, np. plaster pomidora, dobrze jest podłożyć liść sałaty albo plasterek wędliny czy sera. Obłożone smakołykami albo posmarowane jakąś pastą nie powinny leżeć i czekać - przygotowujemy przekąski bezpośrednio przed podaniem a a wafelki nie rozmiękną. Po napoczęciu opakowania wafle nie zjedzone od razu lepiej przełożyć do szczelnie zamykanego pojemnika.

A tak ogólnie są pyszne i na każdą okazję. Można je jeść na śniadanie, jako przegryzkę w ciągu dnia, zabrać ze sobą na wycieczkę pakując jakąś pastę czy coś do położenia na wierzch do oddzielnego pudełeczka a nawet podać na spotkaniu z przyjaciółmi. Są po prostu uniwersalne i bardzo smaczne.




Perłopławy śniadaniowe


składniki:
  • 6 wafli kukurydzianych extra cienkich
  • 3 jajka
  • kawałek sera żółtego łagodnego
  • 3 łyżeczki jogurtu naturalnego
  • sałata karbowana
  • kiełki rzodkiewki
  • do smaku: sól morska prowansalska, pieprz mielony

Zieleninę opłukałam i osuszyłam. Jajka zalałam zimną wodą, zagotowałam i odstawiłam pod przykryciem na 10 min.. Po tym czasie przelałam je zimną wodą, ostudziłam i obrałam ze skorupek. Delikatnie palcami rozłupałam białko tak żeby żółtko pozostało w całości. Białka starłam na tarce jarzynowej o drobnych oczkach. Tak samo starłam kawałeczek sera żółtego, taką kostkę wielkości połowy jajka, i połączyłam go z białkami dodając jogurt. Masę doprawiłam lekko solą prowansalską. Każdy z wafli posmarowałam grubo masą serowo-jajeczną a przy brzegu ułożyłam kawałek sałaty. Na środku trzech z nich położyłam trochę kiełków a w środek kuleczkę żółtka. Przykryłam je trzema pozostałymi waflami. Ułożyłam moje "perłopławy" na sałacie.

Sałatka z pastowanymi wafelkami

składniki:
  • 5 wafli kukurydzianych extra cienkich
  • kilka plasterków szynki gotowanej
  • 2 - 3 łyżeczki jogurtu naturalnego
  • kawałeczek papryczki chili z zalewy
  • 4 - 5 liści sałaty strzępiastej
  • 1 - 2 łodygi selera naciowego
  • 6 pomidorków koktajlowych
  • 3 łyżki kukurydzy konserwowej
  • kilka gałązek koperku
  • 1 - 2 łyżki oliwy z oliwek extra vergine
  • 1 łyżeczka octu winnego prowansalskiego
  • do smaku: sól ziołowa prowansalska; zioła prowansalskie; cukier; przyprawa 'pomidory suszone z bazylią i czosnkiem'

Szynkę pokroiłam na mniejsze kawałki, wrzuciłam do rozdrabniacza i zmiksowałam na pastę dodając jogurt i kawałek papryczki chili. Doprawiłam do smaku odrobiną soli i przyprawą "suszone pomidory z bazylią i czosnkiem" i ponownie zmiksowałam. Wafle przekroiłam na krzyż, na ćwiartki. Posmarowałam obficie pastą. Sałatę (opłukaną i osuszoną) porwałam na mniejsze kawałki, dodałam pokrojoną w plasterki łodygę selera, ćwiartki pomidorków i osączoną kukurydzę. Oliwę zmieszałam z octem, doprawiłam ziołami prowansalskimi oraz odrobiną soli i cukru, polałam sałatę i wymieszałam delikatnie. Wyłożyłam na talerz dokładając pastowane wafle. Wierzch posypałam listkami koperku i liskami selera

Sałatka została zauważona i nagrodzona w dwóch konkursach na zdrowe i smaczne przekąski z waflami Good Food.

Przekąska do chrupania

składniki:
  • 20 dkg sera białego chudego
  • 2-3 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1/2 niedużego gotowanego albo pieczonego buraka ćwikłowego
  • 1/2 czerwonej cebuli
  • 6 wafli kukurydzianych extra cienkich
  • 4 łodygi selera naciowego
  • 1 ogórek świeży
  • do smaku: sól morska, pieprz mielony, sok z cytryny, szczypta cukru

Ser rozkruszyłam. Połowę zmiksowałam dodając jogurt i połowę naszykowanego buraka. Resztę buraka pokroiłam w drobną kostkę tak samo jak cebulę. Dodałam do zmiksowanej masy razem z resztą sera - chodzi o to, żeby masa jednak nie była zupełnie gładka. Doprawiłam do smaku odrobiną cukru, soli, pieprzu i kilkoma kropelkami soku z cytryny. Ogórka obrałam i pokroiłam wzdłuż na ćwiartki a następnie każdą na pół długości. Łodygi selera oczyściłam, przekroiłam na mniejsze kawałki. Masę - dip twarogowy przełożyłam do miseczki a wokół ułożyłam wafle i warzywa żeby nimi go nabierać.

Śniadanie na 4 ręce

składniki:
  • 4 wafle kukurydziane extra cienkie
  • 15 dkg chudego twarogu
  • 2-3 łyżeczki jogurtu naturalnego
  • 2 łyżeczki miodu
  • 1/2 małej łyżeczki ekstraktu z prawdziwej wanilii
  • 2-3 kostki czekolady gorzkiej min. 70% kakao
  • 4 fileciki z pomarańczy
  • 3 plasterki kiwi
  • 1/4 jabłka o czerwonej skórce
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 1 łyżeczka łuskanego słonecznika
  • 1 łyżeczka suszonej żurawiny
  • mięta do dekoracji

Twaróg rozgniotłam widelcem dodając jogurt, miód i esencję waniliową. Podzieliłam masę na 2 części. Do jednej dodałam rozpuszczoną w mikrofali czekoladę i wymieszałam dokładnie. 2 wafle posmarowałam białą masą a 2 ciemną. Ćwiartkę jabłka pokroiłam na plasterki i skropiłam sokiem z cytryny. Kanapki z masą białą udekorowałam plasterkami kiwi, filecikami pomarańczy i miętą. Kanapki z masą z czekoladą przybrałam plasterkami jabłka, ziarnem słonecznika i posiekaną żurawiną.

Przekąska z jajem


składniki:
  • 8 wafli ryżowych extra cienkie
  • 1 śledź marynowany
  • 1/2 strąka papryki czerwonej
  • 1/2 jabłko
  • 1 mała cebula czerwona
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • kilka gałązek koperku
  • kilka gałązek natki pietruszki
  • 4 łyżki jogurtu naturalnego
  • do smaku: sól, pieprz ziołowy, papryka mielona słodka
  • 4 jajka na twardo
  • sałata

1 podwójny filet śledziowy z zalewy octowej obrałam ze skóry, osączyłam na ręczniku papierowym i pokroiłam w kostkę. Dodałam pokrojoną w drobną kostkę paprykę. Także z kostkę pokroiłam cebulę i jabłko z czerwoną skórką, wymieszałam je z sokiem z cytryny a po chwili dodałam do sałatki.. Dosypałam ok. 3 łyżek posiekanej zieleniny i jogurt. Doprawiłam pieprzem ziołowym i odrobiną soli. Ugotowane i wystudzone jajka obrałam ze skorupek. Specjalnym nożykiem o ostrzu w kształcie litery V nacięłam każde dookoła i rozdzieliłam na połówki. Na wafle nałożyłam sałatkę i po połówce jajka. Każde jajo oprószyłam papryką a całość ozdobiłam listkami natki. Podałam na liściach sałaty.

Wafelki z bananem

składniki:
  • 3 wafle ryżowe extra cienkie
  • 1 banan
  • 1/2 niedużej czerwonej cebuli
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 1 łyżeczka posiekanej natki pietruszki
  • do smaku: chili mielone, papryka słodka mielona
  • listki sałaty
  • ew. 1/3 łyżeczki płynnego miodu

Cebulkę drobno posiekałam i wymieszałam z sokiem cytrynowym. Następnie dodałam rozgniecionego widelcem banana - ważne, żeby był dojrzały i słodki. Dodałam także posiekaną natkę i doprawiłam masę mielonym chili. Na wafle położyłam po listku sałaty i porcji masy, wierzch oprószyłam papryką słodką mieloną. Podawać od razu po przygotowaniu. Jeśli banan nie jest zbyt dojrzały można masę posłodzić odrobinką miodu.

2 komentarze:

  1. lubię te wafelki ;) ile cudownych propozycji

    OdpowiedzUsuń
  2. wafelki są bardzo wdzięcznym tematem a obkładać je można właściwie wszystkim co tylko przyjdzie nam do głowy!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger