Sałatka makaronowa z wędzonym kurczakiem

Szybka sałatka na lunch bo czy będzie dzisiaj obiad to chyba nikt nie wie. Mam lenia i nie chce mi się gotować a przecież jeszcze obiecałam Żarłoczkom ciasto. Może coś wymyślę i wymodzę, ale na razie myślę sobie, że żeby mi się chciało tak jak mi się nie chce . . .


składniki:

  • 4 - 5 garści makaronu penne rigate
  • 1/3 strąka papryki żółtej
  • 1/3 strąka papryki czerwonej
  • 3 - 4 łyżki posiekanej drobno natki
  • 1 - 2 pałki wędzone z kurczaka
  • 4 łyżeczki oleju albo oliwy
  • 2 łyżeczki sosu sojowego
  • 1 łyzeczka sosu chili
  • 1 łyżeczka sosu śliwkowego
  • 1 łyżeczka soku z cytryny

sposób przygotowania:
Makaron wrzuciłam do posolonego wrzątku, gotowałam na niedużym ogniu tyle czasu ile podaje producent aby był al'dente.
Do miski wlałam sos sojowy, śliwkowy, chili, olej i sok z cytryny, wymieszałam. Dodałam paprykę pokrojoną w drobną kosteczkę i posiekaną natkę. Gdy makaron był gotowy (u mnie trwało to jakieś 8 min.) odcedziłam go i gorący dodałam do sosu - dokładnie wymieszałam aby sos oblepił makaron a następnie dodałam porwane na kawałeczki mięso z pałek.
Gotową sałatkę podałam od razu, jeszcze ciepłą, ale doskonała jest też po ostygnięciu.

3 komentarze:

  1. Wyglada swietnie ! Juz czuje zapach natki...

    Fajnie ,ze te sosy sa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kromcio, nie wyobrażam sobie gotowania bez nich bo sojowy to dodaję do bardzo wielu potraw, chili też mi przypasował, ostatnio trafiłam taki z cytryną - jest boski!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger