Sałatka prowansalska z klopsikami

Sałatki mają być lekkie i zdrowe.  To zwykle same warzywa, ale dodając trochę mięsa, np. malutkich klopsików, spowodujemy, że będzie bardziej treściwa, pożywna i łaskawym okiem spojrzą na nią nawet moje Żarłoczki. A uwierzcie mi, że na samo zielone maja alergię. Taką sałatkę można z powodzeniem zabrać na jakiś piknik - polewając sosem dopiero przed podaniem albo podać na spotkaniu z przyjaciółmi. Sprawdziłam już kilka razy, że wszystkim smakuje.


składniki:

  • 20 dkg piersi kurczaka
  • 1/3 cebuli - zwykła albo cukrowa
  • 1 czubata łyżeczka kaszy manny
  • 1 łyżka bułki tartej
  • 5 - 6 liści sałaty karbowanej
  • 2 - 3 garści pokrojonej sałaty lodowej
  • garść liści natki pietruszki
  • kilkanaście pomidorków koktajlowych
  • 2 - 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 -2 łyżeczki octu winnego prowansalskiego
  • do smaku: pieprz mielony, zioła prowansalskie, sól morska prowansalska
  • olej do smażenia

sposób przygotowania:
mięso pokroiłam na mniejsze kawałki i razem z cebulą wrzuciłam do małego pojemnika blendera, zmieliłam na gładką masę. Doprawiłam do smaku solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi, dosypałam kaszę i dokładnie wymieszałam. Zwilżonymi zimną wodą rękami uformowałam z masy małe klopsiki wielkości pomidorków. Obtoczyłam z bułce tartej i wrzucałam na głęboki, rozgrzany olej - nie trzeba go dużo bo smażyłam w małym rondelku, partiami. Smażyłam przez 2 - 3 minuty aż ładnie się zrumieniły. Wyjęłam łyżką cedzakową na ręcznik papierowy i osączyłam z tłuszczu.

Oliwę zmieszałam z octem, dodałam po trochu przypraw i wymieszałam dokładnie - można doskonale to zrobić wykorzystując mały, zakręcany słoiczek. Sos odstawiłam na kilka minut żeby smaki i aromaty dobrze się połączyły.

Opłukaną, osuszoną sałatę karbowaną porwałam na mniejsze kawałki, dodałam część natki i sałatę lodową. Polałam sosem i wymieszałam. Nałożyłam porcje sałaty na talerze. Na wierzchu ułożyłam po kilka klopsików i przekrojonych na pół pomidorków, posypałam resztą natki.

4 komentarze:

  1. Mmm pyszna! :) Na taką sałatkę od razu bym się skusiła!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna sałatka, Pyzo! Na pikniku na pewno zrobiłaby furorę. Gratuluję pomysłu.

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszna! ślicznie wygląda i bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. hania-kasia, jakoś nie pomyślałam - może następnym razem :-)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger