Surówka - dyniówka

Surówka z dyni jest bardzo dobra dla naszej kobiecej cery chociaż męskiej też raczej nie zaszkodzi. Jest soczysta i pyszna, idealnie pasuje do dań mięsnych np. do pieczonej cielęciny albo jakichś kotletów.

Dynia i marchewka zawierają m.in. dużo karotenu więc jedząc je często poprawiamy koloryt skóry. Pamiętajmy, że karoten i witaminy są lepiej przyswajalne w połączeniu z tłuszczem więc dodanie chociaż niewielkiej  ilości dobrego oleju albo oliwy jest konieczne. Całość uzupełniają ziarna sezamu i dyni a smak podkręca kolendra.

Spróbujcie też surówki z kapusty i dyni bo ma bardzo ciekawy smak.


surowka dyniowa, dynia, surowka dyniowka, co zrobic z dyni, soczysta suroweczka dyniowo marchewkowo jablkowa, zdrowa surowka

Surówka dyniowa z marchewką, jabłkiem i ziarnami

czas przygotowania: 10 minut 
składniki:
  • kawałek dyni, ok. 300 g, najlepiej odmiany Muscat 
  • 1 marchewka
  • 1 jabłko o czerwonej skórce
  • 2 łyżki łuskanych pestek dyni
  • 1 łyżka ziarenek sezamu
  • 3 łyżki oleju rzepakowego nierafinowanego
  • sok z 1 dużej cytryny
  • ew. 1/2 łyżki cukru
  •  
  • dodatkowo - świeża kolendra albo inna zielenina

surowka dyniowa, dynia, surowka dyniowka, co zrobic z dyni, soczysta suroweczka dyniowo marchewkowo jablkowa, zdrowa surowka

Jak zrobić surówkę z dyni?

Dynię obrałam cienko ze skórki i usunęłam włoknisty środek z pestkami. Starłam na dużych oczkach tarki jarzynowej razem z oskrobaną marchewką. Z jabłka usunęłam gniazdo nasienne a miąższ, razem ze skórką, pokroiłam w cienkie słupki. Natychmiast skropiłam je sokiem z cytryny żeby nie ściemniały i dodałam do startych warzyw. Dodałam olej, troszkę cukru do smaku i wymieszałam.

Na suchej patelni uprażyłam przez kilka chwil pestki dyni i ziarenka sezamu, a kiedy się lekko zrumieniły dodałam do surówki połowę. Resztą ziaren posypałam surówkę przed podaniem.

Można do surówki dodać trochę posiekanej zieleniny. Świetnie sprawdziła się świeża kolendra, ale może też być natka pietruszki.

surowka dyniowa, dynia, surowka dyniowka, co zrobic z dyni, soczysta suroweczka dyniowo marchewkowo jablkowa, zdrowa surowka

6 komentarzy:

  1. Wygląda cudnie no i jaka zdrowa ! Śietny pomysł !

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam surówki dyniowe, pyszna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo zdrowe i apetyczne płaczenie.. Chyba jednak skubnę rodzicom ta dynię z działki .. bo mam kolejny smakowity przepis na zastosowanie dyni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jedzcie dynię, Dziewczyny, bo jest nie tylko smaczna, ale i bardzo zdrowa :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe, nigdy nie przygotowywałem dyni w ten sposób. Chyba czas spróbować czegoś nowego :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger