Domowy budyń kakaowy z gruszką i posypką

Chłodne popołudnie, wróciliśmy właśnie z kina a Żarłoczek jęczy, że budyniu mu się chce. Załamka z tym chłopem normalnie ! Tak jęczał, tak prosił, że wyprosił - poszłam, zrobiłam bo żyć by mi nie dał. To chyba musi być miłość, nie?


składniki:
  • 2 gruszki, u mnie Konferencje
  • 3/4 szkl. wody
  • 2 łyżki cukru
  • suszona żurawina
  • skórka pomarańczowa kandyzowana

  • BUDYŃ - 3,5 szkl. mleka
  • 4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 czubate łyżeczki kakao naturalnego
  • 2 łyżeczki masła
  • 3 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego

sposób przygotowania: gruszki obrałam, pokroiłam na kawałki usuwając gniazdo nasienne. Obgotowałam je przez 2 min. w wodzie z dodatkiem cukru, odcedziłam a pozostały płyn zachowałam.

W jednej szkl. zimnego mleka rozmieszałam mąki ziemniaczanej i kakao. W garnku zagotowałam resztę mleka dodając wywar z gruszek, masło, cukier zwykły i waniliowy. Gdy płyn zaczął wrzeć cały czas mieszając wlałam zimne mleka z dodatkami i gotowałam całość ok. 4 min. nie przerywając mieszania.

Rozlałam gorący budyń do miseczek i odstawiłam aby lekko przestygł. Na wierzchu ułożyłam po trochu gotowanych gruszek. Posypałam posiekaną kandyzowaną skórką pomarańczową i suszoną żurawiną.

2 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger