"Grzyby" Hanny Szymanderskiej

Tę książkę dostałam w prezencie jako nagrodę w konkursie Wybory Kulinarnego Bloga Roku. Zagłosowałam na przepis, który mi się spodobał, napisałam komentarz uzasadniający swoją decyzję i nagrodzono mnie za to właśnie tą pozycją.


Kiedy biorę do ręki książkę kulinarną po raz pierwszy patrzę na nazwisko autora - Hanny Szymanderskiej chyba nie muszę nikomu przedstawiać. Od lat pisze i publikuje różnorodne książki kucharskie z przepisami na mniej lub bardziej tradycyjne i regionalne dania kuchni polskiej. Bardzo sobie cenię Jej doświadczenie i dokładnie opracowane receptury. Tak też jest w przypadku "Grzybów" gdzie opisano oraz pokazano sposoby przygotowania i podania wielu gatunków grzybów w bardzo różnorodny sposób chociaż czasami zaskakująco prosty. Ale przecież grzyby od wieków uważane są za pokarm biedaków więc zwykle dania z nimi wcale nie są skomplikowane.



Gdy przekartkowałam album zachwyciły mnie zdjęcia potraw przygotowanych przez Janka Zielko a sfotografowane przez Piotra Mastalerza. Aż ślinka cieknie gdy się na nie patrzy. Niestety, ten rok nie był grzybowy więc z wypróbowaniem wielu dań będę musiała czekać przynajmniej kilka miesięcy.

Książka jest pięknie wydana: twarda oprawa, dobrej jakości papier, całość przejrzysta i bardzo inspirująca więc jeśli nie chcecie mieć jej sami to znakomicie nada się na prezent dla kogoś kto lubi zarówno grzyby jak i gotowanie. Polecam.


"Grzyby" Hanna Szymanderska
z serii Kanon Tradycyjnej Kuchni Polskiej
wydawnictwo MULTICO, Warszawa 2011
cena: 42,00 zł


4 komentarze:

  1. Ooo! Mam Szymanderskiej "Kuchnię europejską":) Gratuluję wygranej:)

    OdpowiedzUsuń
  2. No tak Pyza, dla Ciebie, wielbicielki grzybów, taka książka jest wielką frajdą :-)
    Również gratuluję wygranej :-)))

    OdpowiedzUsuń
  3. myślę, że każdy kto lubi książki kucharskie byłby zachwycony bo przepisy bardzo dobre a na zdjęcia aż miło popatrzeć

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Pyzo :) Ja również zostałam wyróżniona tą książką w Konkursie. Faktycznie jest fantastycznie wydana: zdjęcia i treść pięknie się uzupełniają - nic tylko pichcić grzybowe pyszności ;)
    Pozdrawiam!
    milka 1204

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger