Babka marcepanowa z czekoladą

Baby, babki i babeczki to wypieki, które najbardziej kojarzą mi się z Wielkanocą. Za mazurkami nie przepadamy a dobra babka to coś pysznego. Nie powinna być zbyt sucha, ale za to pachnąca. Pomysłów na wielkanocną babkę są tysiąca - ja proponuję dzisiaj taką z marcepanem i czekoladą. Spróbujecie bo jest pyszna !

Wolisz inną ? Może spodoba Ci się Babka piaskowa czekoladowa albo Baba drożdżowa


Przepis pochodzi z TEJ strony, ale ja swoją małą babeczkę upiekłam z połowy składników i takie ilości niżej podaję. Podobne babki znajdziecie też u Agnieszki i Kasi :) bo chociaż wirtualnie to piekłyśmy razem.

Babka z marcepanem i czekoladą

czas przygotowania : ok. 15 minut + 30 minut pieczenia
składniki :
  • 100 g miękkiego masła
  • 50 g + 25 g cukru zwykłego  
  • 3 duże jajka
  • 75 g mąki pszennej tortowej
  • 40 g mąki pszennej typ 1850
  • 3 g proszku do pieczenia
  • 100 g mielonych migdałów (bez skórki)
  • szczypta soli  
  • 100 g marcepanu
  • 70 g gorzkiej czekolady lub kuwertury czekoladowej
  • 2 łyżeczki kakao naturalnego 
  • 1 łyżka likieru Amaretto

  • POLEWA - 80 g białej czekolady
  • 50 g gorzkiej czekolady
  • do przybrania - płatki/wiórki czekoladowe 
  •  
  • do formy - 1 łyżeczka masła 
  • 2-3 łyżki bułki tartej 



sposób przygotowania : Naszykowałam foremkę na babkę - wysmarowałam ją wewnątrz masłem i wysypałam tartą bułką. Czekoladę rozpuściłam w kąpieli wodnej, dodałam kakao i wymieszałam aż składniki się połączyły. Białka ubiłam z solą i 25 g cukru na sztywną pianę. Miękkie masło zaczęłam ucierać a kiedy zbielało partiami dodawałam 50 g cukru zwykłego, cukier waniliowy i żółtka jaj. Do puszystej masy dodałam porwany na kawałki marcepan i ucierałam aż masa była gładka. Dosypałam mielone migdały i mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia, wymieszałam żeby nie było grudek. Delikatnie, ale starannie, wmieszałam pianę z białek.


Ok. 1/3 masy przełożyłam do oddzielnej miseczki. Do tej części dodałam rozpuszczoną czekoladę z kakao i amaretto, wymieszałam. Do naszykowanej formy nałożyłam m/w połowę jasnej masy. Na to czekoladową a na wierzch resztę jasnej. Można delikatnie przemieszać całość widelcem żeby uzyskać marmurkowy wzorek, ale moje ciasto było bardzo gęste i nie chciało współpracować w tym temacie.


Babeczkę piekłam 30 minut w piekarniku nagrzanym do 170 st. C, grzanie góra/dół. Przed wyjęciem radzę sprawdzić stan ciasta patyczkiem. Po upieczeniu odstawiłam na 15 minut i dopiero wyjęłam z formy. Ostudzoną polałam najpierw rozpuszczoną białą a potem ciemną czekoladą i posypałam czekoladowymi płatkami


Wielkanocne Smaki - edycja IV

7 komentarzy:

  1. Perfekcyjna :) na wielkanocny stół idealna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. marcepan+ czekolada to najlepsze połączenie na świecie. myślę, że zrobię taką babkę na święta.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobra babka, wilgotna, w smaku mocno czekoladowa, polecam.

    OdpowiedzUsuń
  4. marcepan... uwielbiam ten smak, a babka wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie robiłam nigdy takie nadzianej babki ale chętnie zrobie :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger