Jogurt. Ogórki. Sos. Tzaztiki według Pyzy

Tzatziki to jeden z moich ulubionych dodatków do grillowanych mięs, ryby czy warzyw. Dodaje świeżości i świetnie komponuje się smakowo z większością potraw z rusztu. Ale pasuje też do innych rzeczy, choćby po prostu do świeżego chleba.



Tzatziki - grecki sos według Pyzy 

czas przygotowania : ok. 30 minut
składniki : 
  • 200 g jogurtu greckiego 
  • 2 średnie ogórki gruntowe
  • 3 ząbki czosnku 
  • sok z połowy cytryny
  • 1/3 łyżeczki skórki otartej z cytryny 
  • kilka gałązek koperku
  • garść liści świeżej mięty 
  • do smaku - sól, pieprz mielony, szczypta cukru
  • ew. oliwa do polania 

sposób przygotowania : ogórki umyłam i starłam bez obierania na dużych oczkach tarki jarzynowej. Posoliłam trochę i przełożyłam na plastikowe sitko, odstawiłam na ok. 30 minut. Czosnek obrałam i bardzo drobno posiekałam - ma być właściwie pastą czosnkową. Posiekałam też zieleninę. Czosnek, zieleninę, skórkę cytrynową i sok cytrynowy dodałam do bardzo gęstego dobrego jogurtu. Dodałam także odciśnięte z soku ogórki, wymieszałam. Doprawiłam do smaku szczyptą cukru, pieprzem i solą, ale z tą ostatnią ostrożnie bo przecież ogórki były wcześniej solone. Tzatziki to rodzaj sosu, ale danie powinno być gęste. Podając w miseczce można dodatkowo polać je oliwą.

Tzatziki do doskonały dodatek do mięs grillowanych, pieczonych, warzyw czy świeżego pieczywa. Ma świeży, orzeźwiający i jednocześnie pikantny smak. Ilości dodanego czosnku czy zieleniny to bardzo indywidualna sprawa - wiele osób nie dodaje koperku, ale ja go lubię i bardzo mi tutaj pasuje.





4 komentarze:

  1. Droga Pyzo,ja także uwielbiam ten sos własnie z koperkiem zielonym.Poczęstowano mnie ostatnio andrutem z masą bakaliową, i galaretkami ,był mokry ,gumowaty, nie potrafiłam wyjaśnić dlaczego? ,może Ty coś podpowiesz? Anna od pączków ,Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, myślę, że masa była zbyt mokra i andruty nasiąkły po prostu wilgocią a wtedy robią się gumowate

      Usuń
  2. zdecydowanie mój ulubiony sos go grilla:-))) pozdrawiam:-)))

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger