wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładuję...

niedziela, 3 sierpnia 2014

Domowe przetwory. Frużelina wiśniowa z wanilią czyli owoce w żelu

Frużelina to taki rzadszy dżem o zawiesistej konsystencji. To kawałki owoców w słodkim żelu. Jest doskonałym dodatkiem do naleśników, gofrów, deserów.... Można polać nią lody albo placuszki. Warto mieć chociaż kilka jej słoiczków w swojej spiżarni.

Frużelinę można robić z różnych owoców. Najlepiej nadają się jagodowe czyli truskawki, borówki, maliny, ale mogą być także morele czy brzoskwinie. Zobacz przepis na Frużeliną sado-laso



Frużelina wiśniowa czyli wiśnie w żelu z wanilią

czas przygotowania : ok. 60-80 minut
składniki na 8 słoików poj. 250-300 ml :
  • ok. 2 kg wydrylowanych wiśni 
  • 200 g cukru z wanilią
  • 200 g zwykłego cukru 
  • 4 średnio czubate łyżeczki mąki ziemniaczanej 
  • 1 opakowanie galaretki wiśniowej, takiej na 500 ml wody



sposób przygotowania : wydrylowane wiśnie wymieszałam z cukrem zwykłym i waniliowym, odstawiłam na godzinę. Po tym czasie odlałam kilka łyżek soku jaki powstał i rozmieszałam w nim mąkę ziemniaczaną, odstawiłam.

Do garnka przełożyłam owoce z cukrem i gotowałam na niedużym ogniu ok. 45-60 minut. Cały czas mieszając dolałam sok z mąką i gotowałam jeszcze kilka minut aż frużelina mocno zgęstniała. Na koniec wsypałam galaretkę, zestawiłam garnek z ognia a frużelinę mieszałam 2-3 minuty żeby żelatyna się rozpuściła. Gorący przetwór przełożyłam do wyparzonych słoików, zamknęłam je i odstawiłam do ostudzenia stawiając do góry dnem.

Dodaję galaretkę ponieważ sama mąka ziemniaczana początkowo zagęszcza mocno, ale kiedy frużelina postoi to nieco rzednie i dodatek żelatyny utrzymuje konsystencję. Robię tak w przypadku owoców z dużą ilością soku.


8 komentarzy:

  1. Ja znałam tylko wiśniową i jagodową ale właśnie wczoraj zrobiłam do naleśników brzoskwiniową i jest pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ile taka frużelina postoi w słoiku? Wytrzyma do zimy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że postoi - oczywiście jeśli wcześniej jej nie zjemy :) jeśli obawiasz się o trwałość to zapasteryzuj słoiki dodatkowo

      Usuń
  3. Wszystko co zawiera wanilię smakuje mi wyjątkowo ..... nawet wiśnie w żelu !!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. chcizłam się spytać, jak się zachowała ta frużelina w słoikach? minęło już sporo czasu, więc jestem ciekawa, czy sachowała swoją konsystncję żelowo galaretkową? czy np.sos nie zmatowiał pod wpływem mąki ziemniaczanej? Ile czasu można przechowywać w słoiku otwartym? Proszę o szybką odpowiedź, dziękuję, Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że już dawno nie mam tej frużeliny bo ją zjedliśmy - zrobiłam tylko kilka słoików. Nic złego się z nią nie działo, nie zmatowiała i była żelowa. W słoiku otwartym przechowywałam najdłużej do następnego dnia

      Usuń
    2. dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam, B.

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...