Sałatka ze szpinaku z grillowanym kurczakiem i pesto koperkowym

Zielone liście szpinaku, chrupiące słonecznik w dwóch postaciach i soczyste, grillowane mięso a co tego wszystkiego pachnące pesto. Taką sałatkę zrobiłam któregoś dnia na wczesny obiad. Było lekko, pysznie i smakowicie. W takiej postaci znienawidzony przez wiele osób szpinak przestaje być zmorą dzieciństwa. Wiem bo ja odczarowałam go właśnie w sałatkach.

Zobacz jak kolorowo i wesoło może być na talerzu - polecam przepis na bardzo letnią sałatkę ze szpinaku z truskawkami i kwiatkami!



Grillowany kurczak na sałatce ze szpinaku, ze słonecznikiem i pesto koperkowym

czas przygotowania: ok. 20 minut + czas marynowania mięsa
składniki na 2 porcje:
  • KURCZAK - 2 niezbyt duże filety z piersi kurczaka
  • 1 łyżka oleju roślinnego
  • 1 łyżki ostrego sosu chilli
  • 1 łyżka sosu worcester
  • do smaku - sól, papryka mielona słodka, papryka mielona wędzona ostra
  •  
  • SAŁATA - 3 garści młodych liści szpinaku
  • 2-3 kawałki marynowanej papryki czerwonej 
  • garść kiełków słonecznika
  • 2-3 łyżki łuskanych ziaren słonecznika
  •  
  • dodatkowo - kilka łyżeczek pesto koperkowego



Jak przygotować kurczaka do sałatki?

Filety umyłam i osuszyłam. Odcięłam ew. odstające części nadając kawałkom zgrabny kształt. Oprószyłam je ze wszystkich stron lekko solą i paprykami mielonymi. W misce wymieszałam olej z sosem chili i worcester. Do mieszanki włożyłam mięso i obtoczyłam dokładnie. Przykryłam miskę folią spożywczą i odstawiłam do lodówki na przynajmniej godzinę.

Po tym czasie lekko obtarłam mięso z marynaty i piekłam/smażyłam na suchej patelni. Powinna być rozgrzana, ale trzeba uważać. Kurczak ma się obsmażać powoli żeby nie spalił się z wierzchu gdy środek będzie jeszcze surowy. Najpierw piekłam po kilka minut z każdej strony a następnie jeszcze przekręcałam i dopiekałam rumieniąc boki. Czas zależy od grubości wielkości filetów. Można je też po krótkim obsmażeniu na patelni wstawić na kilkanaście minut do gorącego piekarnika. Gotowe filety odłożyłam żeby przestygły, ale do sałatki użyłam jeszcze ciepłych.

Jak przygotować sałatkę ze szpinaku z kurczakiem i pesto?

Szpinak opłukałam i osączyłam. Kiełki oczyściłam z łupinek. Ziarno słonecznika wsypałam na suchą patelnię i lekko podprażyłam, tylko tyle żeby lekko się zezłociło. Paprykę pokroiłam w kosteczkę.

Porcje szpinaku rozłożyłam na talerzach. Posypałam kiełkami słonecznika i papryką. Na zielonych liściach ułożyłam pokrojone w grube plasterki upieczone filety. Całość doprawiłam pesto koperkowym i posypałam ziarnem słonecznika.

Pesto można nieco rozrzedzić dodatkowym olejem żeby spływało z łyżki albo po prostu nałożyć punktowo.




3 komentarze:

  1. Moje smaki ;) wyglada pieknue ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda super... grilowany kurczak + zielenina? Dobra odskocznia dla standardowego żarcia kulturystów tj ryżu z kurczakiem. Na pewno spróbuję, dzięki za taki przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger