wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

piątek, 4 września 2015

Na zimę. Brzoskwinie w syropie - do ciast i deserów

Lubicie brzoskwinie z puszki? Zimą przydają się do różnych ciast albo deserów, np. do sernika z brzoskwiniami, który tak lubimy.. Ale te kupne, puszkowe owoce nie zawsze są smaczne a do tego jedno opakowanie z zaledwie kilkoma kawałkami kosztuje kilka złotych. Latem, kiedy dostępne są dojrzałe i pyszne świeże brzoskwinie część z nich można zamknąć w słoikach i mieć swoje własne brzoskwinie w syropie. Tak też zrobiłam. 

Najważniejsze żeby brzoskwinie nie były zbyt dojrzałe bo będzie ciężko je obrać i pokroić bez uszkodzenia a potem rozgotują się. Muszą być twarde, jędrne, bez żadnych uszkodzeń czy obić. Trzeba obchodzić się z nimi delikatnie, tak jak na to zasługują te pyszne owoce.

Do zimowych ciast i deserów mam przygotowane też wiśnie w syropie - będzie smacznie!

brzoskwinie w lekko słodkiej zalewie , brzoskwinie jak z puszki , domowej roboty , zrób sobie sam , brzoskwinia , syrop cukrowy , kompot z brzoskwiń , na zimę , do słoików , słoiki , moja spiżarnia , domowe przetwory

Brzoskwinie w lekki syropie - do ciast i deserów

czas przygotowania: ok. 1 godziny
składniki na 6 słoików poj. 0,9l: 
  • ok. 4 kg brzoskwiń 
  • 2 l wody
  • 500 g cukru
  • 2 duże cytryny 

  • garnek z wodą do obgotowania owoców

brzoskwinie w lekko słodkiej zalewie , brzoskwinie jak z puszki , domowej roboty , zrób sobie sam , brzoskwinia , syrop cukrowy , kompot z brzoskwiń , na zimę , do słoików , słoiki , moja spiżarnia , domowe przetwory
brzoskwinie w lekko słodkiej zalewie , brzoskwinie jak z puszki , domowej roboty , zrób sobie sam , brzoskwinia , syrop cukrowy , kompot z brzoskwiń , na zimę , do słoików , słoiki , moja spiżarnia , domowe przetwory
brzoskwinie w lekko słodkiej zalewie , brzoskwinie jak z puszki , domowej roboty , zrób sobie sam , brzoskwinia , syrop cukrowy , kompot z brzoskwiń , na zimę , do słoików , słoiki , moja spiżarnia , domowe przetwory
brzoskwinie w lekko słodkiej zalewie , brzoskwinie jak z puszki , domowej roboty , zrób sobie sam , brzoskwinia , syrop cukrowy , kompot z brzoskwiń , na zimę , do słoików , słoiki , moja spiżarnia , domowe przetwory

Jak zrobić brzoskwinie w syropie? 

Owoce umyłam dokładnie i osączyłam. W dużym garnku zagotowałam wodę i partiami, po kilka, wkładałam do niej brzoskwinie. Parzyłam 30-60 sekund - ten czas zależy od gatunku brzoskwiń. Po tym czasie wyjmowałam owoce łyżkę cedzakowa i przekładałam do miski z zimną wodą. Po chwili pomagając sobie delikatnie nożykiem ściągałam z nich skórkę. Gdyby okazało się, że nie chce schodzić to proces sparzania można powtórzyć.

Obrane brzoskwinie dzieliłam na połówki lub ćwiartki. I tutaj też dużo zależy od samych owoców - w niektórych miąższ bardzo łatwo oddziela się od pestki a w innych trzeba go odkrawać. Trzeba wszystko robić dość delikatnie żeby nie pognieść owoców.

SYROP - wodę zagotowałam w rondlu. Do wrzącej dodałam cukier i mieszałam aż się rozpuścił. Dolałam sok wyciśnięty z cytryn i odstawiłam do przestudzenia. 

Kawałki brzoskwiń układałam w wyparzonych słoikach, ciasno, ale bez ugniatania. Zalałam syropem do 3/4 wysokości słoików. Zakręciłam.

Gotowe słoiki wstawiałam do dużego garnka wyłożonego na dnie ściereczką. Słoje nie powinny się stykać. Wlałam wodę, tyle żeby sięgała do 3/4 wysokości słoików. Jeśli owoce zalewa się zimną zalewą to do garnka też wlewamy zimną wodę. Jeśli jednak zawartość słoików jest gorąca to pasteryzujemy przetwory wlewając do naczynia gorącą wodę. Brzoskwinie w syropie pasteryzowałam 15 minut licząc czas od zagotowania wody w garnku. Po zagotowaniu woda powinna tylko leciutko mrugać. Po upływie czasu pasteryzacji wyjęłam słoiki i odstawiłam je do wystudzenia stawiając do góry dnem.

Tak przygotowane owoce można potem zużyć po osączeniu do ciast i różnych deserów a z syropem przygotować smaczny napój.

Jak widzicie na zdjęciach moje brzoskwinie miały piękne, czerwone rumieńce nawet pod skórką i dlatego syrop ma taki pomarańczowy kolor. 

brzoskwinie w lekko słodkiej zalewie , brzoskwinie jak z puszki , domowej roboty , zrób sobie sam , brzoskwinia , syrop cukrowy , kompot z brzoskwiń , na zimę , do słoików , słoiki , moja spiżarnia , domowe przetwory



8 komentarzy:

  1. Witam ,

    ja nie gotuję syropu , ani ni obgotowywuje wcześniej owoców tylko zaraz po obraniu wrzucam do słoika zalewam zimną woda dosypuję cukru ( 3 łyżki) i odrobinkę kwasku cytrynowego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. każdy robi jak umie i lubi :) ja owoców nie gotuję tylko parzę żeby łatwiej je było obrać, bez tego trzeba męczyć się nożykiem a kwasku unikam bo to jednak mało zdrowe

      Usuń
  2. Niestety mam na działce brzoskwinie -ale owoce minaturowe-są mniej smaczne od tych kupowanych na targu -czy w sklepie --Otworzył bym taki słoik i zjadł wszystkie brzoskwinki -tak kusząco wyglądają

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że takie też możesz wykorzystać do przetworów

      Usuń
  3. U mnie ciężko dostać takie brzoskwinie ale muszę jeszcze poszukać i skorzystać z pani przepisu

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha! Zimą można otworzyć taki słoiczek i poczuć zapach lata :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny przepis a przede wszystkim precyzyjny i rzetelny opis wprost stworzony dla takich laików w przetworach jak ja.
    Super!
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja jestem nauczona wykorzystywać wszystko z owoców, więc wcale mi nie szkoda skórki, którą ścinam nożykiem do warzyw. Skórki mają wiele witamin, zasypuję je cukrem i sokiem z cytryny. blenderuję,gotuję i wkładam do słoików. MUS BAJKA! Nadaje się do wszystkiego - od ciast po wyjadanie łyżeczką.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...