Zupa z kiszoną kalerosse

Kalerosse zakiszona stoi sobie w słoiku a ponieważ ja bardzo lubię kwaśne zupy więc ugotowałam z niej coś na wzór kapuśniaku. Zupa odpowiednio kwaskowa i z ziemniakami czyli tak jak najbardziej lubię. Po prostu pycha! 

Kapuśniak to u nas zawsze mile widziana zupa. Ja jestem kapuściana od dziecka a Chłopaki też lubią takie wyraźne smaki. Mając w lodówce słoik z kiszoną kapustą, czy jak w tym wypadku kalerosse, ugotowanie takiej zupy nie nastręcza żadnych trudności a parująca zawartość miseczki dobrze rozgrzeje i ugasi głód.

kapusniak z kiszonej kalerosse, kiszona kalettes, zupy, zupa domowa, kapusniaczek, polubisz zawartosc


kapusniak z kiszonej kalerosse, kiszona kalettes, zupy, zupa domowa, kapusniaczek, polubisz zawartosc

Świeżej kalerosse, inaczej nazywanej kalettes, szukajcie póki co tylko w supermarketach bo na razie jedna marka, producent sałatek, ma pozwolenie na hodowlę i sprzedaż tego warzywa. Kalerosse jest sprzedawana w przeźroczystych torebkach, w porcjach o wadze 150g. Znajdziecie ją w dziale sałat i paczkowanych świeżych sałatek.

Ukisić to już musicie sobie ją sami, ale ja powiem jak to zrobić.   
Kliknij i zobacz jak zakisić kalerosse. To proste!


kapusniak z kiszonej kalerosse, kiszona kalettes, zupy, zupa domowa, kapusniaczek, polubisz zawartosc

Kapuśniak z kiszonej kalerosse

czas przygotowania: 30 minut + ew. gotowanie bulionu
składniki: 
  • 5-6 średnich ziemniaków
  • ok. 3 szklanek bulionu warzywnego albo mięsno warzywnego
  • 200 g kiszonej kalerosse
  • 1-1,5 szklanki kwasu od kiszonej kalerosse
  • 3 ząbki czosnku 
  • 1 nieduża cebula
  • 3-4 łyżki śmietany 18%
  • pęczek koperku 
  • 50-80 g boczku wędzonego

  • do smaku - sól, pieprz, kminek mielony

kapusniak z kiszonej kalerosse, kiszona kalettes, zupy, zupa domowa, kapusniaczek, polubisz zawartosc
kapusniak z kiszonej kalerosse, kiszona kalettes, zupy, zupa domowa, kapusniaczek, polubisz zawartosc

Jak zrobić zupę z kiszoną kalerosse?

Ziemniaki obrałam, umyłam, pokroiłam w kostkę. Wrzuciłam do garnka, zalałam wołowym rosołem i gotowałam aż zmiękły. Cebule i czosnek obrałam. Cebulę pokroiłam w cienkie piórka, czosnek drobno posiekałam.

Kalerosse osączyłam z zalewy, pokroiłam w paseczki - grubsze końcówki drobniej, liście nieco grubiej. Kiedy ziemniaki były miękkie dodałam pokrojoną kalerosse do garnka i gotowałam razem 10 minut.

Boczek pokroiłam i smażyłam na patelni aż się dobrze wytopił i powstały skwarki. Na 2 łyżkach tłuszczu z boczku podsmażyłam cebulę a kiedy zmiękła dodałam do niej czosnek. Po chwili przełożyłam mieszankę do zupy.

Śmietanę roztrzepałam z kilkoma łyżkami gorącej zupy, wlałam do garnka. Dolałam też kwas z kiszenia kalerosse. Już nie gotowałam a tylko podgrzałam. Zupę doprawiłam pieprzem i odrobiną mielonego kminku. Nie soliłam bo kiszona jest solona a bulion też miałam doprawiony.

Zupę podałam posypując obficie koperkiem, z dodatkiem skwarek z boczku.

kapusniak z kiszonej kalerosse, kiszona kalettes, zupy, zupa domowa, kapusniaczek, polubisz zawartosc


2 komentarze:

  1. Mniam! Genialnie wygląda ta zupa :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie wolę ten przepis od wszystkich reklamowych, których był ostatnio wysyp ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger