Najlepszy domowy likier jajeczny. Advocat

Domowy likier jajeczny to coś co mój starszy Żarłoczek po prostu uwielbia. Ja wypiję kieliszek a reszta właściwie należy do niego. Po prostu zdecydowanie wolę swoją aromatyczną lipówkę. Ale daję słowo, że kremowy, gęsty i pachnący wanilią advocat jest naprawdę pyszny, oczywiście jeśli jest się amatorem tego trunku. I skoro Żarłoczek tak go kocha to dostał właśnie flaszeczkę na Walentynki. A co! 

Bardzo ważne jest to, że ten likier jest banalnie prosty do zrobienia. Wystarczy kilka składników i mniej więcej po godzinie, licząc studzenie, jest gotowy. Można go pić właściwie od razu po przygotowaniu, jednak dobrze mu robi krótkie leżakowanie, krótkie bo tylko 1-2 tygodnie a nie wiele miesięcy czy nawet lat jak to bywa w przypadku domowych nalewek. Potem można delektować się pełnią smaku mleczno jajecznego, wzmocnionego procentami, kremu.

To co, zachęciłam Was do zrobienia takiego likieru jajecznego? Mam nadzieję, że tak więc służę przepisem.

Smaczna Pyza serdecznie poleca!

domowy advocat, jajcok, likier mleczno jajeczny z wanilia, domowe nalewki, alkohole, ajerkoniak, przetwory domowe, wyroby domowe, zrob to sam, jak zrobic likier jajeczny


Advocat domowy

czas przygotowania: 60 minut
składniki na ok. 0,75l likieru: 
  • 400 ml mleka 3,2%
  • 50 ml wody
  • 350 g zwykłego cukru 
  • 6 żółtek ze średnich jajek kurzych
  • 1 laska wanilii 
  • 250 ml spirytusu 95%

domowy advocat, jajcok, likier mleczno jajeczny z wanilia, domowe nalewki, alkohole, ajerkoniak, przetwory domowe, wyroby domowe, zrob to sam, jak zrobic likier jajeczny

Jak zrobić likier jajeczny? 

Do rondla wlałam zimną wodę i zagotowałam. Dolałam 300 ml mleka i cukier. Laskę wanilii przekroiłam wzdłuż, zeskrobałam ziarenka i obie części, ziarna oraz kawałki laski, dorzuciłam do mleka. Gotowałam na malutkim ogniu kilka minut pilnując żeby nie wykipiało.

Żółtka roztrzepałam z pozostałym, zimnym mlekiem. Po kilku minutach gotowania do mleka z cukrem i wanilią wlałam powoli mleko z żółtkami intensywnie mieszając całość trzepaczką. Całość, cały czas mieszając, doprowadziłam do wrzenia a następnie zdjęłam z ognia i zostawiłam do ostudzenia.

Kiedy mleko z dodatkami ostygło przecedziłam je przez gęste sito.

Gęstawy płyn znowu intensywnie mieszałam i cienkim strumieniem dolałam do niego spirytus. Trzeba to robić powolutku żeby likier się nie zwarzył. Gotowy likier przelałam do butelki i odstawiłam w chłodne miejsce na 1-2 tygodnie.

domowy advocat, jajcok, likier mleczno jajeczny z wanilia, domowe nalewki, alkohole, ajerkoniak, przetwory domowe, wyroby domowe, zrob to sam, jak zrobic likier jajeczny



4 komentarze:

  1. Cudownie Pyzuniu! Zrobię na próbę teraz, żeby potem powtórzyć już "przeciwczony" adwokat na święta wielkanocne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie z kumplem rzeźbimy tego jajcoka ale chyba wyszła nam z tego jajecznica xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie zbyt szybko wlaliście alkohol i całość się zwarzyła

      Usuń
  3. Przepis rewelacyjny, wlasnie zrobilam i uszczknęłam ciupke, reszta poszła leżakować �� juz tylko tak bede robila! Dziekuje pani Izo!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger