wtorek, 28 lutego 2017

Puszyste pączki z budyniem. Pączki domowe

Tłusty Czwartek świętowaliśmy tradycyjnymi pączkami, ale chłopaki narzekali, że jakoś szybko zniknęły i zażyczyli sobie więcej. Cóż było robić, wzięłam się za zagniatanie ciasta bo karnawał właśnie się kończy i następne pączki usmażę prawdopodobnie dopiero za rok. 

Zwykle na Ostatki robię faworki np. takie pieczone, ale tym razem wedle zamówienia będą pączki, tyle że z innym nadzienie niż zwykle. Moje łasuchy lubią budyń więc dostały pączki właśnie z budyniem. Chociaż tradycyjne pączki nadziewam konfiturą albo powidłami przed smażeniem to w przypadku budyniu lepiej zrobić to wstrzykując nadzienie, budyń albo jakiś krem, dopiero po usmażeniu ciastek. Tak jest wygodniej i mamy pewność, że nie wypłynie podczas smażenia.

Słowo się rzekło i niniejszym Smaczna Pyza zaprasza na puszyste, domowe pączki nadziane waniliowym budyniem. Brzmi dobrze, prawda? No to smacznego!

najsmaczniejsze paczki, prawdziwe paczki, nadzienie budyniowe, paczki nadziewane budyniem, budyn waniliowy, najlepszy przepis na paczki, paczki jak z cukierni, domowa cukiernia, paczek, z zurawina, tłusty czwartek, ostatki, karnawal, ciastka


Domowe pączki z budyniem

czas przygotowania: ok. 2-2,5 godziny
składniki na 16 dużych pączków: 
  • CIASTO - 350 g mąki pszennej tortowej 
  • 35 g świeżych drożdży
  • 170 ml mleka 
  • 35 g cukru
  • 1/3 łyżeczki soli 
  • 4 żółtka ze średnich jaj
  • 35 g masła 
  • 1 łyżka spirytusu 96%
  • do smażenia - 1 litr oleju albo 1 kg smalcu

  • NADZIENIE - 1 op. budyniu waniliowego w proszku b/c
  • 1 i 1/2 szkl. mleka (szkl. 250ml)
  • 2 czubate łyżki cukru 
  • 1 czubata łyżka masła

  • dodatkowo - lukier albo cukier puder
  • ew. suszona żurawina

domowe paczki, najsmaczniejsze paczki, nadzienie budyniowe, paczki nadziewane budyniem, budyn waniliowy, najlepszy przepis na paczki, paczki jak z cukierni, domowa cukiernia, paczek, z zurawina, tłusty czwartek, ostatki, karnawal, ciastka
domowe paczki, najsmaczniejsze paczki, nadzienie budyniowe, budyn waniliowy, najlepszy przepis na paczki, paczki jak z cukierni, domowa cukiernia, paczek, z zurawina, tłusty czwartek, ostatki, karnawal, ciastka

Jak zrobić pączki z budyniem? 

CIASTO - drożdże wkruszyłam do kubka, dodałam 1 łyżeczkę cukru i 1 łyżeczką mąki oraz połowę letniego mleka. Rozmieszałam i odstawiłam na 10 minut w ciepłe miejsce.

Mąkę przesiałam do miski. Dosypałam resztę cukru i sól. Masło rozpuściłam. Kiedy zaczyn zaczął się pienić wlałam go do mąki. Dodałam resztę mleka, żółtka, spirytus i zaczęłam zagniatać ciasto. Kiedy składniki się połączyły dolałam przestudzone, ciepłe masło i wyrabiałam ciasto przez 10-15 minut aż stało się gładkie i lśniące. Odstawiłam je do wyrastania na ok. godzinę szczelnie przykrywając miskę.

Wyrośnięte ciasto wyjęłam na stolnicę i zagniotłam odgazowując. Leciutko podsypując mąką rozpłaszczyłam rękami na grubość 2 cm. Szklanką wycięłam krążki ciasta i z każdego uformowałam okrągłego pączka zawijając brzegi pod spód. Tak uformowane ułożyłam luźno na oprószonej mąką ściereczce. Przykryłam drugą ściereczką i zostawiłam na 20-30 minut aby podrosły.

W szerokim rondlu rozgrzałam tłuszcz. Wyrośnięte pączki kładłam na tłuszcz po 3-4 sztuki, zlepieniem do dołu. Przykrywałam rondel pokrywką i smażyłam pączki ok. 1,5-2 minut po czym przewracałam je na drugą stronę, ponownie przykrywałam naczynie pokrywką i smażyłam kolejne 1-1,5 minuty.

Usmażone, zrumienione pączki wyławiałam łyżką cedzakową i kładłam na tacę wyłożoną ręcznikami papierowymi żeby osączyć z nadmiaru tłuszczu.

domowe paczki, nadzienie budyniowe, paczki nadziewane budyniem, budyn waniliowy, najlepszy przepis na paczki, paczki jak z cukierni, domowa cukiernia, paczek, z zurawina, tłusty czwartek, ostatki, karnawal, ciastka

BUDYŃ - w 1/2 szkl. mleka rozmieszałam proszek budyniowy. Resztę mleka zagotowałam z cukrem i masłem. Kiedy płyn zawrzał powoli wlałam zawiesinę budyniową i intensywnie mieszałam, cały czas podgrzewając, aż budyń zgęstniał. Gotowałam go 3-4 minuty mieszając i pilnując żeby się nie przypalił. Następnie zdjęłam z ognia i odstawiłam na kilka minut. Kiedy tylko budyń nieco przestygł, ale jeszcze nie zastygł przełożyłam go do rękawa cukierniczego zakończonego końcówką do nadziewania - taką dłuższą rurką.

Do każdego pączka, wkłuwając się z boku ciastka, wstrzyknęłam po ok. 1 czubatej łyżce budyniu. Można wstrzyknąć po trochu nadzienia z dwóch przeciwnych stron żeby było go w środku dużo.

Wierzch pączków posmarowałam gęstym lukrem utartym z 1 szkl. cukru pudru i niewielkiej ilości gorącego mleka. Posypałam posiekaną suszoną żurawiną. Można po prostu oprószyć je cukrem pudrem, ale my wolimy lukrowane.

domowe paczki, najsmaczniejsze paczki, nadzienie budyniowe, paczki nadziewane budyniem, budyn waniliowy, najlepszy przepis na paczki, paczki jak z cukierni, domowa cukiernia, paczek, z zurawina, tłusty czwartek, ostatki, karnawal, ciastka
domowe paczki, najsmaczniejsze paczki, nadzienie budyniowe, paczki nadziewane budyniem, budyn waniliowy, najlepszy przepis na paczki, paczki jak z cukierni, domowa cukiernia, paczek, z zurawina, tłusty czwartek, ostatki, karnawal, ciastka

3 komentarze:

  1. No cóż... palce lizać! Szkoda że jestem akurat na diecie :-(

    OdpowiedzUsuń
  2. Wczorajszy wpis na fejsie byl dla mnie inspiracja ,zeby dzis zrobic twoje Pyzo paczki.w tym karnawale robilam chrusty,paczki wloskie/ptysiowe/,a dzis z twojego przepiu prawdziwe paczki.Bardzo dobrze robilo mi sie ciasto,dokladnie tyle skladnikow co podalas i swietnie roslo,pozniej fajnie nadziewalam swoimi powidlami i juz ukulane ladnie urosly.W smazeniu,no coz tu trzeba miec troche wprawy/pilnowanie temperatury/ale jakos sie udaly,a ze bylo ich 30 to szybciutko zaprosilam siostre,no i moje zarloczki/maz i syn/zrobilismy sobie "podkoziolka"z paczkow.Pyszne,mieciutkie,wszyscy jedzac oblizywali sie,mruczac jakie mieciutkie.
    Takze dziekuje za przepis Pyzo i polecam innym
    Pozdrawiam
    Iwona
    Ps.pochwale sie fotka na maila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, że jesteś zadowolona :)

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...