Sałatka ziemniaczana z suszonymi pomidorami i ziarenkami

Uwielbiam sałatki ziemniaczane i nie mogę się im oprzeć. Pyza to kartoflana dziewczyna po prostu i wszyscy znajomi to wiedzą. 

Młode ziemniaczki w jogurtowym sosie, z pysznymi dodatkami, są bardzo pyszne i świetnie pasują do mięsa pieczonego na grillu. Teraz, latem, w weekendowe popołudnia miło posiedzieć na tarasie albo w ogrodzie i zjeść jakieś pyszności z rusztu. Nie ma zbyt często okazji do grillowania bo tarasu i ogrodu brak, ale czasami udaje się zrobić spotkanie z przyjaciółmi i wykorzystać miejsce u nich. Wtedy mogę zrobić właśnie jakąś pyszną sałatkę i zabrać ją ze sobą.

salatka ziemniaczana, salatka kartoflana, ziemniaki mlode, suszone pomidory, pestki dyni, slonecznik, sos jogurtowy, do grilla, salatka jarzynowa


Sałatka z młodych ziemniaczków z pomidorami suszonymi i ziarenkami

czas przygotowania: 15 minut + czas gotowania i studzenia ziemniaków + czas chłodzenia sałatki
składniki:
  • 1 kg młodych, małych ziemniaczków
  • 1 słoiczek pomidorów suszonych w oliwie z ziołami
  • 1/2 pęczka natki pietruszki 
  • 1 średnia czerwona cebula
  • 2 łyżki octu winnego 
  • 1/4 łyżeczki cukru 
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 2 małe łyżeczki musztardy dijon albo innej gładkiej
  • 2 łyżki majonezu
  • kilka łyżek jogurtu naturalnego 
  • 3-4 łyżki łuskanych ziaren słonecznika
  • 3-4 łyżki łuskanych pestek dyni

  • do smaku: sól, pieprz czarny mielony


salatka z mlodych ziemniakow, salatka kartoflana, mlode ziemniaczki, suszone pomidory, ziarenka, smaczna salatka, do grilla

Jak zrobić sałatkę z młodych ziemniaków?

Ziemniaczki oskrobałam z łuszczącej się skórki. Wrzuciłam do garnka, zalałam wodą tak żeby były przykryte, wsypałam łyżkę soli i gotowałam 10-12 minut. Odcedziłam i ostudziłam. Zimne kartofelki poprzekrawałam na połówki, ale takie naprawdę małe sztuki można zostawić w całości. Przełożyłam do miski.

Cebulę obrałam, pokroiłam w cieniutkie piórka. Oprószyłam solą, cukrem i skropiłam octem winnym. Wymieszałam i odstawiłam na 10 minut. Słonecznik i pestki dyni wsypałam na suchą, nagrzaną patelnię, prażyłam kilka minut pilnując żeby się nie przypaliły. Zsypałam na talerzyk i zostawiłam żeby ostygły. Pomidory suszone osączone z zalewy pokroiłam w cienkie paski. Natkę posiekałam.

Wszystkie rozdrobnione składniki wsypałam do ziemniaków. Dodałam majonez, musztardę, jogurt i wymieszałam dokładnie żeby wszystko się połączyło. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem. Odstawiłam do lodówki żeby schłodzić i żeby smaki się przegryzły. 

To świetna sałatka do mięs i warzyw z grilla

salatka ziemniaczana, mlode ziemniaczki, suszone pomidory, salatka z mlodych ziemniakow, ziarenka, lunch, do grilla
 

6 komentarzy:

  1. jestem bardzo ziemniaczana, więc jadłabym jak szalona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też ziemniaczana i serdecznie polecam tę sałatkę bo jest pyszna

      Usuń
  2. Witam Pani Izo :) przypadkowo trafiłam na Pani bloga, ale jestem oczarowana prostotą oraz łatwością z jaką Pani pisze te przepisy. Wszystko wygląda prosto i smakowicie. Wiele przepisów skopiowałam i teraz każdy z nich czeka na wykonanie. Ciesze się ze istnieją takie cudowne osóbki jak Pani. Dziękuje za tak wiele kulinarnych inspiracji. Myślę ze wiek 21 lat to fajny wiek na eksperymenty w kuchni gotując dla chłopaka. Pani Izo dziękuje jeszcze raz życzę dużo zdrówka i sił aby nie poddawała się Pani w tym co robi Pani NAJLEPIEJ. Pozdrawiam Kinga ;) ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Zapraszam częściej, zawsze służę radą i pomocą 😊

      Usuń
  3. Witam i dziekuje za przepis, jako że uwielbiam suszone pomidory i zdecydowanie ziemniaczana jestem ;) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że przepis się podoba - życzę smacznego!

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger