Jajka z farszem szynkowym

Nie zawsze efekt końcowy potrawy jest taki jak sobie wyobrażam. I tak właśnie było z tymi jajkami. W smaku są pyszne, ale jakoś wygląd nie jest chyba tym co chciałam uzyskać. Mimo to polecam je Wam bo są naprawdę smaczne i idealnie pasują na wielkanocny stół.

Miałam trochę kłopotów z tymi jajkami bo bezmyślnie użyłam jajek ugotowanych poprzedniego dnia. Takie jajka, a konkretnie ich żółtka, miały siną obwódkę co spowodowało, że masa nabrała sinawego koloru. Poradziłam sobie z tym dodając niewielką ilość koncentratu pomidorowego i uratowałam farsz.

Jeśli chcecie możecie masę zblendować na gładki krem i wycisnąć ją na jajka w postaci ładnych rozetek. Wtedy jednak okrójcie koniecznie szynkę ze skórki i żyłek bo takie twardsze kawałeczki mogą się nie rozdrobnić dobrze i zapychać szprycę. 

 jajka z szynka, jaja faszerowane, szynka, jajeczka, wielkanoc, sniadanie wielkanocne, wielkanocny stol, ale jaja, sprawdzone przepisy, smaczna pyza

Jajka z szynką

czas przygotowania:  30 minut
składniki:
  • 5 jajek
  • kilka niedużych plasterków dobrej, prawdziwej szynki wędzonej i parzonej
  • majonez
  • chrzan drobno starty 
  • odrobina koncentratu pomidorowego
  • do smaku: sól, pieprz mielony
  • do przybrania: sałata, koperek, ogórek kiszony, sałatka jarzynowa 





jajka z farszem szynkowym, jajka z szynka, jaja faszerowane, szynka, jajeczka, wielkanoc, sniadanie wielkanocne, wielkanocny stol, ale jaja, sprawdzone przepisy, smaczna pyza

 

Jak zrobić jajka z szynką? 

Przygotowanie takich jajek to nic trudnego. 

Jajka ugotowałam na twardo - najlepiej zrobić to na niezbyt długo przed posiłkiem, ponieważ żółtka ugotowanych i odłożonych na kilka godzin czy dłużej stają się sine - smaku to nie zmienia, ale wyglądają nieapetycznie i mogą zmienić kolor farszu na bardziej szary. Po ugotowaniu - nie dłużej niż 7-8 minut - jajka przełożyłam do bardzo zimnej wody dodatkowo dodając trochę lodu i zostawiłam w niej całkowicie zanurzone na 15 minut - w tym czasie ostygną.

Jajka obrałam ze skorupek, przekroiłam poziomo na połówki i wydłubałam żółtka do miseczki. Dodałam kilka plasterków szynki posiekanych bardzo drobno. Dobrze jest okroić szynkę ze skórki czy kawałków tłuszczu. Do żółtek i szynki dodałam łyżeczkę chrzanu i trochę majonezu - trzeba mieszając kontrolować gęstość i ew. dodać trochę więcej majonezu. Dla koloru dodałam też pół łyżeczki koncentratu pomidorowego. Wymieszaną masę doprawiłam solą i pieprzem. Przy pomocy małej łyżeczki nałożyłam ją na połówki białek. Tak udekorowane jajka ułożyłam na talerzu z sałatką - wokół kopczyka z niej - ozdobiłam zieleniną i plasterkami ogórka kiszonego.

Masę z żółtek i szynki, z przyprawami, można zblendować na gładki krem i wycisnąć na jajka przy pomocy rękawa cukierniczego lub szprycy. 

jajka z farszem szynkowym, jajka z szynka, jaja faszerowane, szynka, jajeczka, wielkanoc, sniadanie wielkanocne, wielkanocny stol, ale jaja, sprawdzone przepisy, smaczna pyza

3 komentarze:

  1. Lubię takie faszerowane jajka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. e tam.....jajka wyszły super (nie wiem dlaczego sądzisz że są nieładne ) najważniejsze że są smaczne a ja uwielbiam jajka faszerowane. Mam parę przepisów z pieczarkami, papryką itd ale.....wolę jednak jak ktoś zrobi :) hm.....leniwy ze mnie żarłok :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger