Kurczak w zielonym sosie z marchewkowym spaghetti

Delikatne kąski kurczaka w gęstym sosie z dużą ilością zielonego. Zamiast zwykłego makaronu  nitki jarzynowe, z chrupiącej marchewki. Taki obiad to piękne kolory na talerzu i świetny smak. Jestem pewna, że ani dzieci, ani nikt inny nie odmówi porcji takiego dania. 

Takie warzywne spaghetti możecie zrobić sami jeśli macie specjalne urządzenie tzw. spiralizer. Jednak dużo prościej kupić gotowe w sklepie, marki Fit&Easy. Możecie też pokroić marchewkę nożem w cienkie paski i obgotować ją tak jak warzywne spaghetti.

Ciekawy jest też warzywny makaron w wersji buraczanej. Ja robię też makaron z cukinii tnąc warzywo na cienie paski specjalną obieraczką albo dyniowy piekąc dynię makaronową i rozdzielając widelcem jej włókna. Takie jarzynowe nitki świetnie zastępują zwykłe kluski.

kawalki kurczaka, drob, co na obiad, mieso w sosie, zielony sos, zielenina, zdrowo i smacznie, lekki obiad, machewka, zamiast makaronu, warzywa


Kurczak z zielonym sosem i marchewką

czas przygotowania: 20 minut
składniki na 2 duże porcje:
  • 250 g mięsa kurczaka - filet z udka lub piersi
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1/4 łyżeczki pieprzu czarnego świeżo mielonego
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1 łyżka oleju roślinnego 

  • SOS - 1 cebula dymka, ze szczypiorem
  • 1 łodyga brokuła
  • garstka różyczek brokuła
  • garść liści szpinaku
  • 1 duży ząbek czosnku
  • kilka  łyżek jogurtu naturalnego dobrej jakości albo śmietanki 30%
  • 1/3 pęczka koperku
  •  
  • 350 g marchewkowego spaghetti 


co na obiad, domowy obiad, najsmaczniejsze, lekkie danie, dieta, niskokaloryczne, mieso w sosie, kawaleczki kurczaka, zielono mi, marchewka


Jak przygotować mięso kurczaka?

Mięso kurczaka pokroiłam z niedużą kostkę. Skropiłam sokiem z cytryny, oprószyłam solą i grubo mielonym pieprzem. Wymieszałam, odstawiłam na 10 minut. Na patelni rozgrzałam olej, obsmażyłam kawałki mięsa aż się zrumieniły. Przełożyłam na talerzyk.

Jak zrobić zielony sos do kurczaka? 

Łodygę brokuła obrałam, pokroiłam w drobną kostkę. Tak samo pokroiłam cebulkę i czosnek. Szczypior i koper pokroiłam dość grubo. Kiedy obsmażyłam kurczaka na tę samą patelnię wrzuciłam cebulę z czosnkiem i kawałki łodygi. Smażyłam kilka chwil aż cebula się zeszkliła. Wlałam 1/3-1/2 szkl. wody i dusiłam aż brokuł zmiękł. Dodałam połowę szczypioru, koperek i jogurt/śmietankę. Dorzuciłam jeszcze liście szpinaku i zblendowałam całość na gładki, zawiesisty sos. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem.

Do tak przygotowanego sosu włożyłam z powrotem obsmażonego kurczaka i podgrzałam.

Jak przyrządzić marchewkowe spaghetti i różyczki brokuła?

W garnku zagotowałam wodę. Posoliłam ją tak jak na makaron i dodałam 1/2 łyżeczki cukru. Wrzuciłam różyczki brokuła i gotowałam je dosłownie pół minuty po czym wyjęłam łyżką cedzakową. Do tej samej wody wrzuciłam marchewkowe spaghetti. Zagotowałam i zaraz je odcedziłam. Warzywa mają tylko stracić surowość, ale pozostać jędrne.

Na talerze wyłożyłam porcje marchewkowego spaghetti. Dodałam kurczaka w zielonym sosie. Udekorowałam szczypiorem, koperkiem i różyczkami brokuła.


mieso w sosie, zielony sos, co na obiad, domowe jedzenie, marchewka, marchewkowe spaghetti, zamiast makaronu, makaron warzywny, warzywa, zielono mi, dietetycznie, najsmaczniejsze, domowe jedzenie

7 komentarzy:

  1. Ten sos to może być strzał w dziesiątkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejny cudowny przepis, jesteś Izo coraz bardziej kreatywna :)
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda super pysznie. Będę próbować, bo większość rzeczy od Ciebie, które próbowałam robić mi bardzo smakowały

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spróbuj więc też tego dania i mam nadzieję, że Ci zasmakuje

      Usuń
  4. Dzisiaj zrobiłam na obiad.Sos rewelacyjny.Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger