Pyszna tarta z kolorowymi warzywami

Tarta warzywna to świetny pomysł na pyszny obiad albo kolację. Żeby było smacznie wcale nie potrzeba do niej mięsa. Różnorodna mieszanka kolorowych warzyw ucieszy nie tylko oczy, ale też podniebienie.

Dziś przedstawiam Wam przepis na kolorową tartę, do zrobienia której wykorzystałam właśnie mrożone warzywa. Przepis jest jak zwykle dokładnie spisany i dodatkowo w postaci filmu przedstawiającego proces przygotowania tego pysznego wypieku. 
Film nakręcono na zamówienie marki Poltino. 

gotowanie, tarta z warzywami, przepis, mrozonki, pieczenie, blogerka, film, kulinarne, to ja, cos pysznego


Dlaczego warto korzystać z warzyw mrożonych?

Mrożenie to świetny sposób przechowywania warzyw. Dokładnie oczyszczone i często pokrojone lub rozdrobnione warzywa blanszuje się krótko, a następnie bardzo szybko mrozi w specjalnych komorach chłodzonych lodowatym powietrzem. Dzięki tym sprawnie i szybko przeprowadzanym procesom warzywa prawie nie tracą witamin i składników odżywczych, zachowując smak, kolor i dobrą konsystencję. Zapakowane w poręczne woreczki i przechowywane w zamrażarkach są łatwo dostępne przez cały rok. Świeże warzywa więdną, tracą kolor i psują się szybko. Mrożone zachowują swoje właściwości zdecydowanie dłużej i zawsze można je mieć w zapasie. Lubię mieć w domowej zamrażarce kilka opakować różnych mrożonych warzyw, z których zawsze mogę, dosłownie w kilka, kilkanaście minut, przygotować jakąś zupę lub jarzynkę do obiadu. Bez brudzenia rąk i tracenia czasu na krojenie. To jest po prostu wygodne!
zapiekanka, warzywa mrozone, mrozonki, poltino, mieszanka warzyw, kolorowe, kruche ciasto, z piekarnika, przepis, najlepsze przepisy

Tarta z kolorowymi warzywami

czas przygotowania: 2 godziny
składniki na tartę śr.24cm: 
  • CIASTO - 200 g mąki pszennej t. 500
  • 100 g masła extra 
  • 1/2 łyżeczki soli 
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej mielonej 
  • 1 średnie jajko 
  • NADZIENIE -200 g brokułów mrożonych Poltino 
  • 200 g sałatki jarzynowej mrożonej Poltino 
  • 1 średnia cebula 
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki oleju
  • 150 ml śmietanki kremówki 30%
  • 3 średnie jajka 
  • 1 łyżeczka soli 
  • 1/2 łyżeczki pieprzu czarnego świeżo mielonego
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki 
  • 2 łyżki posiekanego szczypiorku 
kolorowe warzywa, mrozone warzywa, mrozonki, mieszanka warzyw, zapiekanka warzywna, bez miesa, wegetarianska, pyszne danie, obiad z piekarnika, pieczemy, poltino

Jak zrobić ciasto kruche do tarty?

Mąkę wsypałam do miski. Dodałam pokrojone na małe kawałki mocno schłodzone masło. Dodałam sól i paprykę w proszku. Składniki roztarłam rękami aż się połączyły tworząc jakby mokry piasek i nie było widać kawałków tłuszczu. Wbiłam jajko i zagniotłam zwarte ciasto. Gdyby nie chciało się zlepić można dolać 1-3 łyżeczki bardzo zimnej wody. Ciasto uformowałam w dysk, zawinęłam w folię spożywczą i odłożyłam do lodówki na przynajmniej 30 minut.

Schłodzone ciasto rozwałkowałam na placek ok. 30 cm. Przełożyłam do tortownicy śr. 24 cm, wyłożonej na dnie papierem do pieczenia. Wylepiłam dno i boki formy tworząc ran wysokości ok. 3 cm. Surowe ciasto nakłułam gęsto widelcem i przykryłam arkuszem papieru do pieczenia. Na papier wsypałam obciążnik w postaci suchej fasoli lub grochu. Formę wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 220 st.C, grzanie góra/dół. Piekłam 12-15 minut, a następnie zdjęłam z ciasta papier z fasolą i ciasto piekłam jeszcze kilka minut żeby zrumieniło się z wierzchu.
najlepsze przepisy, sprawdzony przepis, coś pysznego, zapiekanka, tarta z warzywami, warzywa mrozone, kolorowe jarzyny, warzywne danie, obiadek
Jak zrobić nadzienie do tarty z warzywami? 

Cebulę obrałam, pokroiłam w kostkę. Czosnek obrałam, posiekałam drobno. Na nieco rozgrzaną patelnię wlałam olej, wrzuciłam cebulę i smażyłam przez 2 minut. Dodałam czosnek i po chwili wsypałam mrożoną mieszankę warzyw na sałatkę oraz pokrojone na nieco mniejsze kawałki różyczki brokułów. Smażyłam wszystko razem jakieś 3 minuty żeby warzywa nieco odtajały i odparowały. Odstawiłam żeby odrobinę przestygły.

Do miski wlałam śmietankę i wbiłam jajka, roztrzepałam razem. Dosypałam sól, pieprz, posiekaną zieleninę i dołożyłam przesmażone warzywa. Wszystko wymieszałam. Masę jajeczno-śmietanowo-warzywną przełożyłam na podpieczony, kruchy spód. Starałam się warzywa rozmieścić równomiernie. Formę z tartą wstawiłam do piekarnika i piekłam ok. 30-40 minut w piekarniku nagrzanym do 180 st.C, grzanie góra/dół. Po upieczeniu delikatnie wyjęłam tartę z tortownicy i odstawiłam na 10 minut żeby odrobinę przestygła. Kroiłam na porcje bardzo ostrym nożem.

Taka tarta jest pyszna zarówno na gorąco jak i na zimno.

Smaczna Pyza życzy smacznego! 

Jeśli chcecie zobaczyć jak dokładnie robi się taką tartę to zapraszam do obejrzenia filmu z przepisem, który nagrałam dla Poltino. 

 

13 komentarzy:

  1. Wygląda naprawdę świetnie, narobiła mi Pani apetytu, u mnie w domu każdy jest fanem tarty, więc jeszcze w tym tygodniu postaram się przetestować ten przepis , bo wygląda naprawdę smakowicie! Czy do tego można jeszcze dodać jakieś inne składniki ? Czy raczej w tej kompozycji smakuje najlepiej? Pozdrawiam serdecznie i czekam na więcej przepisów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z farszem do tarty można kombinować - warzywa mogą być różne, można dodać podsmażone grzyby, kawałki mięsa lub wędliny, trochę startego sera... ilość kombinacji jest niezliczona. Na blogu znajdziesz kilka ciekawych propozycji na różne tarty.

      Usuń
  2. Aż ślina mi cieknie:)takie pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. takie tarty to naprawdę pyszne dania i łatwe do zrobienia

      Usuń
  3. Swietny film !
    moze kiedys bedzie ich wiecej ?
    :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może... nie ode mnie to zależy, bo sama nie kręcę

      Usuń
  4. Bardzo dobrze że istnieją jeszcze takie blogi jak ten. Im więcej takich blogów tym lepiej dla ludzi którzy lubią gotować.

    OdpowiedzUsuń
  5. O takiej tarty już dawno nie jadłam, pora to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny przepis! Tarta prezentuje się znakomicie. Chyba spróbuję taką zrobić

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger