Gwiazdki na niebie

Komu gwiazdkę, komu bo pójdę do domu ... A raczej Żarłoki wszystko zjedzą bo klusek to oni mogą baaaardzo dużo i to codziennie. Takie kluskowe chłopaki mi się trafiły ...

A tak poważnie to właściwie zwykłe kluchy - leniuchy tylko inaczej podane. Mam nadzieję, że się podobają
.


składniki:

  • 0,5 kg miękkiego, białego twarogu
  • ok. 3/4 szkl. mąki pszennej (ilość mąki może być nieco większa lub mniejsza - to zależy od wilgotności sera i wielkości jajka) + kilka łyżek do posypania stolnicy
  • 1 jajko

  • 30 dkg czarnych jagód
  • 2-3 łyżki cukru,
  • 2 łyżki sok z cytryny
  • 1 łyżeczka mielonego cynamonu
  • kilka łyżek gęstego jogurtu naturalnego albo śmietany, jak kto woli

  • do gotowania: ok. 1,5 l wody + 1 łyżka soli

sposób przygotowania:
jagody opłukałam, wsypałam do rondelka, dodałam sok z cytryny i 1 łyżkę cukru. Dusiłam 5-10 min. na małym ogniu aż się rozpadły - mają tylko lekko bulgotać. Twaróg zmieliłam, dodałam jajko i zagniatałam ciasto stopniowo dodając mąkę. Ciasto ma być dość zwarte, ale elastyczne. Na posypanej mąką stolnicy rozwałkowałam je na grubość min. 0,5 cm i foremką do ciastek, w kształcie gwiazdki, wycięłam kluski. Resztki ciasta ponownie zagniotłam, rozwałkowałam i wykrawałam. Wycięte kluski delikatnie wkładałam do osolonego wrzątku, delikatnie zamieszałam drewnianą łyżką aby się nie posklejały, gotowałam jakieś 3 min. od momentu wypłynięcia. Wyjęłam łyżką cedzakową, osączyłam.

Na spód talerza wylałam porcję sosu jagodowego, polałam nieco jogurtem. Ułożyłam delikatnie gwiazdki kluskowe, skropiłam jogurtem, oprószyłam cukrem kryształem i mielonym cynamonem.

7 komentarzy:

  1. Wow, tu jak zwykle szał:)))!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nieśka, szału nie ma....to zwykłe kluchy :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Iza może i zwykłe ale jak podane!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dokładnie:) Jednak w dużej części jemy oczami, a Ty wyjątkowo o to dbasz:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zuzieńko ale u Ciebie są pyszności

    krystynamiszcz

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger