Pasta z jajek i kukurydzy

Co zrobić na śniadanie gdy nie ma się pomysłu? Pewnie jakąś pastę żeby szybko posmarować nią kromki chleba. Pasty są smaczne a do tego wydajne, każdy może sobie nałożyć na swoją kanapkę tyle ile lubi. A po śniadaniu do lasu bo chociaż znowu zaczyna padać to przecież tam grzybki na mnie czekają. A co znajdę i przywiozę do domu postaram się opowiedzieć wieczorem.


składniki:

  • 2 - 3 jajka
  • 150 g osączonej kukurydzy konserwowej
  • 1 - 2 łyżki gęstego majonezu
  • do smaku: sól, chili, papryka słodka, pieprz ziołowy
  • kilka kromek chleba

sposób przygotowania: Jajka ugotowałam na twardo, ostudziłam i obrałam. Wrzuciłam je do małego pojemnika blendera dosypując kukurydzę. Dołożyłam czubatą łyżkę majonezu i po trochu soli oraz sproszkowanych przypraw. Zmiksowałam na gładką masę. Trzeba spróbować i ew. doprawić w/g własnego smaku, ale uważam, że pasta powinna być dość ostrawa bo kukurydza jest słodka. Kromki chleba opiekłam w tosterze i posmarowałam je pastą. Przybrałam paseczkami z pomidorków koktajlowych, ziarenkami kukurydzy i listkami koperku. Szybkie i pyszne śniadanie!

6 komentarzy:

  1. W swoim opisie piszesz że nie lubisz długo siedzieć w kuchni, ale jak patrzę na Twoje potrawy i ich udekorowanie, to aż nie mogę uwierzyć w ten opis. Przecież przygotowanie takich cudów zajmuje pewnie strasznie dużo czasu, ale wyglądają bosko

    OdpowiedzUsuń
  2. mezczyzna-gotuje, na prawdę nie lubię siedzieć długo w kuchni! słowo honoru! jak czytam jakieś skomplikowane przepisy gdzie coś trzeba godzinami przygotowywać to od razu mi się odechciewa według nich gotować - a dekorowanie...cóż... zobacz ta te kanapki: to przecież tylko pomidorki koktajlowe pokrojone na ósemki, ziarnko kukurydzy i listek koperku - proste i szybko się robi a wygląda ładnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo apetyczna pasta! Pychotka. Ja też miałam wczoraj pastę, ale z serem żółtym - już niedługo przepis na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja do takiej pasty dodaje jeszcze ketchup i wtedy mniej przypraw - pyszna wychodzi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tyle, że kupny ketchup jest przeważnie nafaszerowany mało naturalnymi składnikami...

      Usuń
  5. zrobiłam z dodatkiem ostrego ajvaru. czekam na majonez. a pasty ubywa i ubywa... bardzo mi się podoba Pani blog. Ola

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger