Sałata z szynką, papryką i pomidorem

Taka sobie sałatka, którą zrobiłam na późne śniadanie. Nic takiego, ale zjedzona z apetytem i cieszyła oko :-)


składniki:

  • kilka/kilkanaście liści sałaty - użyłam odm. liść dębu
  • kilka plasterków szynki konserwowej drobiowej
  • 2 niezbyt duże pomidory
  • po 1/3 - 1/2 strąka papryki czerwonej i żółtej
  • 6 łyżek oliwy
  • 2 łyżki octu winnego białego
  • do smaku: sól, cukier, pieprz biały mielony, koperek suszony, oregano,
  • kilka gałązek koperku świeżego

sposób przygotowania:
Oliwę i ocet wlałam do słoiczka, dodałam po 2 szczypty soli, cukru i pieprzu a także po troszku suszonego koperku i oregano. Zakręciłam słoiczek i potrząsałam nim kilka sekund żeby zawartość się wymieszała. Sałatę dokładnie opłukałam i osuszyłam. Pomidory sparzyłam wrzątkiem i obrałam ze skórki, miąższ pokroiłam na cząstki. Paprykę pokroiłam w kosteczkę a plasterki szynki w trójkąty po przekątnej. Na talerzach ułożyłam sałatę, na niej kawałki szynki z pomidorami, posypałam całość posiekaną papryką. Skropiłam sosem i posypałam po wierzchy oberwanymi listkami koperku.

1 komentarz:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger