Zupa dyniowa na ostro

Zaczął się czas dyni a ja bardzo ją lubię. Już lubię bo kiedyś jakoś nie przepadałam. Prześladowała mnie zmora z dzieciństwa w postaci zupy dyniowej na mleku z zacierkami. Straszydło zostało jednak przegonione innymi wersjami dyniówek, takimi jakie trafiają w mój smak i gust. Oto jedna z nich.


składniki:

  • ok. 2 szkl. miąższu dyni pokrojonego w niedużą kostkę
  • 2 ziemniaki
  • 1 cebula czerwona
  • 1/2 papryczki chili - ilość w/g własnego smaku bo każdy inaczej odczuwa ostrość
  • 2 łyżki oliwy lub masła klarowanego
  • po 1/4 łyżeczki mielonego kuminu, kolendry, cynamonu
  • 3 - 4 szkl. wywaru warzywnego
  • do smaku: sól, odrobina cukru
  • do przybrania: szczypiorek, chili, posiekana cebula czerwona

sposób przygotowania:
Ziemniaki obrałam i pokroiłam w kostkę. Cebulę posiekałam i zeszkliłam w garnku na rozgrzanym tłuszczu. Do podsmażonej cebulki dosypałam przyprawy (kumin, kolendrę, cynamon) i posiekane drobniutko chili bez pestek. Smażyłam kilka chwil mieszając aż uwolnił się aromat przypraw. Następnie wrzuciłam pokrojone ziemniaki i dynię, chwilę smażyłam mieszając żeby warzywa obtoczyć w przyprawach. Całość zalałam wywarem jarzynowym i gotowałam na małym ogniu ok. 20 - 30 min. - warzywa muszą się rozpadać i naturalnie zagęścić zupę. Na koniec przyprawiłam całość solą i odrobiną cukru. Podawałam przybraną cebulką, chili i szczypiorkiem.


3 komentarze:

  1. hej! Jakie piekne supełki ze szczypiorku!!!
    pozdrawiam!
    margoja

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie też słodka zupa dyniowo-mleczna jest koszmarem z dzieciństwa...
    Czytając Twój wstęp czułam pełne wyrozumienie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są takie smaki, które pamięta się całe życie - jedne dobrze, inne źle... zdecydowanie wolę dyniówkę w wersji wytrawnej :)

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger