wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładuję...

sobota, 24 września 2011

Naleśniki z jabłkiem, pomarańczą i sosem karmelowym

Jak dogodzić chłopakom z samego rana? Najprościej zrobić naleśniki - będą bardzo zadowoleni :-)


składniki:
  • 1 jajko
  • 1 - 1,5 szkl. mąki pszennej
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1/2 szkl. wody
  • 1/2 szkl. mleka
  • 1 łyżka oleju

  • 3 - 4 duże jabłka
  • 2 pomarańcze
  • 5 - 6 łyżek cukru
  • 3 łyżki masła
  • 4 - 5 łyżek śmietany lub jogurtu naturalnego


sposób przygotowania:
Pomarańcze wyszorowałam, sparzyłam dwukrotnie wrzątkiem, osuszyłam. Z jednaj starłam wierzchnią warstwą skórki i wycisnęłam sok, drugą pokroiłam na plasterki. Jabłka umyłam, obrałam, wycięłam gniazda nasienne a miąższ starłam na tarce o dużych oczkach. Przełożyłam jabłka do rondelka, dodałam skórkę, sok pomarańczowy i 2 łyżki cukru, smażyłam 10 min.. aż zmiękły i odparowałm nadmiar płynu.

Mąkę przesiałam. Jajko roztrzepałam z mlekiem, dosypałam mąkę, sól, olej i zmiksowałam. Dolałam tyle wody aby ciasto miało konsystencję gęstej śmietany. Smażyłam naleśniki - mnie wyszło 8 dużych.

Na małej patelni zrobiłam sos: wsypałam 3 łyżki cukru, dodałam 2 łyżki wody i gotowałam aż syrop nabrał lekko złotego koloru, wtedy zdjęłam z ognia, dodałam masło, 2 łyżki, i wymieszałam dokładnie.

Na każdy naleśnik nałożyłam porcję jabłek, złożyłam w trójkąt. Gotowe naleśniki podsmażyłam odrobinę (tylko aby się lekko zezłociły) na patelni z resztą masła. Gorące naleśniki przełożyłam na talerze, polałam jogurtem i sosem karmelowym. Podałam przybrane plasterkami pomarańczy i listami mięty.

5 komentarzy:

  1. Chcę takie! Nieważne, że już po śniadaniu. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o mamoooo! nie ważne, że przed chwilą zjadłam śniadanie - chcę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie udekorowane! Jadłam kiedyś podobne z pomarańczami i czekoladą zamiast karmelu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyzo, czy robisz naleśniki z dodatkiem mąki razowej? Podobno są bardzo smaczne i sycące, ale nie znam przepisu.
    Pozdrawiam
    Ella

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. robiłam z różnymi mąkami - wystarczy mąkę drobną przynajmniej w części zastąpić razową - czasami potrzeba ew. nieco więcej płynu, ale to sama ocenisz mieszając ciasto

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...