wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładuję...

poniedziałek, 21 listopada 2011

Pomidorowa z chrupiącymi warzywami i kolorowymi grzankami

Na rower się mi zachciało. Słonko niby świeciło, ale żeby było ciepło to nie powiem. Było nawet zimno jak diabli i taki przenikliwy wiatr targał moją wiatrówką mocno, że zmarzłam a poza tym spowodował, że moja siwa grzywa stanęła prawie na sztorc. Śmiesznie musiałam wyglądać z tymi sterczącymi kosmykami i mocnymi rumieńcami na gębusi bo pedałowałam dość szybko żeby się rozgrzać. Ale co tam, trzeba korzystać póki jeszcze śniegu nie ma.

Wracając marzyłam o miseczce gorącej zupy, ale najpierw to musiałam sobie taką ugotować bo nie ma lekko i nikt tego za mnie nie zrobi. Ponieważ pomidorowa ostatnio na topie więc przyrządziłam właśnie ją.



składniki:
  • ZUPA - 1/2 l mocnego wywaru jarzynowego z włoszczyzny bez kapusty
  • 1 puszka pomidorów w soku pomidorowym - albo ew. 3 czubate łyżeczki koncentratu pomidorowego 
  • 1/2 łyżeczki papryki mielonej słodkiej
  • 1 łyżeczka suszonych mielonych pomidorów
  • 1 ząbek czosnku

  • WARZYWA DO ZUPY - 1 marchewka
  • kawałek selera korzeniowego
  • kawałek zielonej cukinii
  • 1 łyżeczka oliwy czosnkowej z chili

  • GRZANKI - kilka kromek ciabatty albo bagietki
  • 3 - 4 pomidory suszone osączone z oliwy ziołowej
  • 1 mały pomidor świeży
  • kawałek żółtej świeżej papryki
  • 4 czubate łyżki drobno startego białego oscypka
  • świeży tymianek

  • do smaku: sól morska, pieprz mielony kolorowy


sposób przygotowania: ZUPA - wywar miałam z poprzedniego dnia bo gotowałam warzywa na sałatkę. Dodałam do niego roztarty ząbek czosnku, paprykę, pomidory suszone w proszku i pomidory, zagotowałam i pozwoliłam zupie bulgotać na malutkim ogniu jakieś 3 minutki - lekko osoliłam do smaku i dodałam ze 3 szczypty cukru by podkreślić smak pomidorów, zmiksowałam. 

WARZYWA DO ZUPY - marchewkę i selera obrałam, cukinię tylko umyłam. Pokroiłam wszystko w niezbyt cienkie plasterki a potem w słupki. Rozgrzałam patelnię wlewając oliwę, wrzuciłam marchew i selera, i smażyłam mieszając aż lekko zaczęły się przyrumieniać i nieco zmiękły - nie można ich ani za bardzo zrumienić ani pozwolić żeby za bardzo zmiękły. Oprószyłam solą morską. Dorzuciłam cukinię i smażyłam razem jeszcze tylko chwilkę.

GRZANKI - pomidora sparzyłam, obrałam ze skórki i usunęłam pestki a miąższ pokroiłam w drobną kostkę tak jak paprykę. Pomidory suszone posiekałam i wymieszałam wszystkie 3 składniki razem. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem. Wyłożyłam po trochu na grube kromki pieczywa posypane połową sera i wierzch posypałam resztą oscypka. Położyłam je na blasze i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 st., piekłam ok. 8 minut.

Nalałam zupę do miseczki, dodałam podsmażone, chrupiące warzywa. Zjadłam z gorącymi grzankami posypanymi listkami tymianku i suszonymi pomidorami z czosnkiem i bazylią - bardzo się rozgrzałam :-)



15 komentarzy:

  1. boska! ja chcę miskę albo i dwie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, taka pomidorowa... ;) Ale te grzaneczki, och marzenie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. JA CHCĘ TAKĄ!! natychmiast! aaaale mi narobiłaś smaka na ciemną noc!!! zrobię, ale jutro :)) przy okazjjiii - jak chodziłam sobie po stronie dni herbaty, to znalazlam tam konkurs dla blogerów. sprobuj bo fajna nagroda - warsztaty herbaciane - bralam w takich udzial juz wiec wiem ze spoko zabawa :D a nie wezme udzialu bo nie mam bloga ech. konkurs jest na www.dniherbaty.pl , zakladka herbata z dodatkami!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniale się prezentuje :) Z pewnością ją zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda zabójczo cudownie. gdybym była w komisji miałabyś u mnie 6+!

    OdpowiedzUsuń
  6. ale mnie rozpieszczacie :-) dzięki

    OdpowiedzUsuń
  7. taka pyszniasta zupke to bym zjadla:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Prawdziwe dzieło sztuki :)
    Grzanki wyglądają jakby te bagietki były faszerowane.
    Pierwsza klasa po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudownie i apetycznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda fantastycznie, tak letnio i kolorowo! Ty to masz pomysły! miłego wieczoru - Marek

    OdpowiedzUsuń
  11. Wiem,że się powtarzam, ale w przypadku dań Pyzy mam bardzo ograniczony zasób słów.Więc się powtórzę:pomysłowa, smaczna zupa i rewelacyjne grzanki. A wszystko pięknie ujęte na zdjęciu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda fajnie, zapraszam do mnie kubazm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...