wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładuję...

poniedziałek, 1 października 2012

Babeczki kakaowe z jabłkami

Zawsze mam problem z odróżnieniem zwykłych babeczek od muffinek - zresztą, to trochę mało istotne jak je nazywać. Do swoich jajka ubijałam więc to już chyba babeczki . . . ale piekłam w muffinkowej formie więc trochę jednak muffinki :D Jedne i drugie znikają u nas szybciutko i po tych też już ślad zaginął :) Nawet powtórki nieudanego zdjęcia nie mogłam zrobić  . . . 



składniki: 
  • 2 jajka 
  • 180 g zwykłego cukru 
  • 150 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej
  • 85 g mąki pszennej luksusowej 
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia - 5g
  • 8 g naturalnego kakao 
  • 1 łyżeczka cynamonu mielonego 
  • 125 ml oleju roślinnego
  • 2 duże, kwaskowe jabłka 
  • kilka łyżeczek cukru perlistego 
sposób przygotowania: mąki wymieszałam z kakao, proszkiem do pieczenia, solą i cynamonem - przesiałam. Jabłka obrałam i pokroiłam w dużą kostkę. Jajka ubiłam mikserem z cukrem na bardzo puszystą masą. Dalej, mieszając już łyżką , dodałam olej i składniki sypkie - starannie, ale delikatnie wszystko połączyłam.  - wmieszałam kawałki owoców.
Ciasto nakładałam do muffinkowej formy spryskanej lekko tłuszczem. Wierzch każdej babeczki posypałam cukrem perlistym. Piekłam 30 minut w piekarniku nagrzanym do 180 st. C.


4 komentarze:

  1. kakao i jabłka - uwielbiam to połączenie :)

    Pozdrawiam!
    zielonakuchnia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Do takich jabłkowych wypieków nikt nie musi mnie długo namawiać :-)
    Zapisuję do zrobienia, bo wyglądają obłędnie!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. babeczki są przepyszne.polecam przepis!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...