wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

niedziela, 23 grudnia 2012

Piernik świąteczny i polewa czekoladowa

2 tygodnie temu pokazywałam Wam mój pierwszy piernik . Już w trakcie pieczenia bosko pachniał a po wystudzeniu wcale nie był twardy. Myślę, że można by go było jeść od razu więc jeśli ktoś chce jeszcze upiec taki to polecam - dojrzewanie pozwala rozwinąć się smakom i aromatom jeszcze bardziej, ale jest dobry i bez tego. Zawinęłam go jednak w ściereczkę i folię tak jak kazał przepis i odłożyłam żeby sobie odpoczywał. Dzisiaj wyjęłam żeby zobaczyć jak się ma i przygotować na świąteczny stół. Pierniki upiekłam 2 i dzisiaj jeden polałam go prostą polewą czekoladową i posypałam po prostu siekanymi migdałami i skórką pomarańczową, ale każdy niech dekoruje swój jak chce i ma ochotę.

Drugą sztukę natomiast przekroiłam poziomo na 3 części i przełożyłam bardzo dobrymi powidłami śliwkowymi - domowe będą najlepsze. Ten piernik też oblałam polewą bo lubimy oblewane pierniki a przybrałam skórką i orzechami włoskimi.

A teraz szybka polewa mocno czekoladowa - wystarczyła mi na dokładne posmarowanie obu pierników.


Polewa czekoladowa do piernika i nie tylko

składniki: 
  • 80 g masła
  • 3 - 4 łyżki mleka
  • 4 łyżki cukru
  • 3 czubate łyżki kakao naturalnego
  • 50 g gorzkiej czekolady

sposób przygotowania: masło stopiłam w rondelku dodając mleko, cukier i kakao - mieszałam żeby nie było grudek. Gdy masa zawrzała i była gładka pogotowałam jeszcze 2 minuty po czym zdjęłam z ognia i wrzuciłam do niej posiekaną czekoladę - mieszałam aż się rozpuściła. Gdy polewa lekko przestygła posmarowałam nią pierniki rozprowadzając pędzelkiem.

Polewa ładnie zastyga, ale nie jest twarda.



9 komentarzy:

  1. ciepłych rodzinnych świąt, z uśmiechem na twarzy, w gronie rodzinnym.
    magicznych chwil z tymi, których kochasz.
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karmel-itko, bardzo dziękuję :) Tobie i Twoim bliskim również życzę wszystkiego najlepszego :)

      Usuń
  2. obłędny pierniczek:) pełen cudownych bakali:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chłopaki lubią orzechy i inne smaczności w cieście :)

      Usuń
  3. Witam, w przepisie na polewę podane jest mleko, a używa Pani wody. Chcę wypróbować ten przepis więc zależy mi na szczegółach. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elżbieta, mleko - zwykła pomyłka przy wpisywaniu chociaż przy dodaniu wody może tragedii by nie było. Już poprawiłam

      Usuń
  4. Zrobiłam tą polewę i mi kiepsko wyszła,nie chciała się rozprowadzać na pierniku. Szkoda tylko tej gorzkiej czekolady. Bym ją roztopiła i byłoby najlepiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak można popsuć coś tak prostego ? po prostu nie rozumiem... może kupuj gotowe polewy w torebkach skoro przygotowanie tej prościutkiej Cię przerosło ? sama czekolada do oblania ciasta to nie jest dobry pomysł bo po zastygnięciu łamie się podczas krojenia, jest za twarda...

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...