Grill. Pieczarki i ser. Pieczarki grillowane z serem taleggio

Majówka bez grilla byłaby jakaś niekompletna więc było jednak u nas małe grillowanko. Wrzuciłam na ruszt trochę kiełbasy i pieczarki. Grzyby z rusztu, z serem pleśniowym, są pyszną przekąską. Można też je przygotować w piekarniku jeśli ktoś miałby ochotę.

Lubisz grillowane warzywa ? Zobacz przepis na Grillowaną młodą cukinię z sosem jogurtowym


Pieczarki grillowane z serem taleggio

czas przygotowania : 5 minut + godzina leżakowania + ok. 20 minut grillowania
składniki :
  • 8 większych pieczarek, ale nie bardzo dużych 
  • 3-4 łyżeczki oliwy czosnkowej
  • ok. 100 g sera taleggio, ale może też być inny miękki pleśniowy np. brie albo camembert 
  • ok. 1/2 pęczka cienkiego szczypiorku 

  • do smaku - sól ziołowa, pieprz czarny mielony

sposób przygotowania : pieczarki kupiłam takie raczej większe, ale nie bardzo duże. Wszystkie były zamknięte. Oczyściłam je dokładnie, szybko opłukałam i osuszyłam. Delikatnie wyłamałam trzonki. Same kapelusze oprószyłam z obu stron dość obficie solą i odłożyłam na talerz blaszkami do dołu. Odstawiłam na mniej więcej godzinę. Po tym czasie ponownie je osuszyłam bo puściły sporo wody, oprószyłam pieprzem i posmarowałam ze wszystkich stron oliwą - najlepiej zrobić to przy pomocy pędzelka.

Tak przygotowane pieczarki ułożyłam na średnio rozgrzanym ruszcie blaszkami do dołu i piekłam ok. 10 minut. Następnie odwróciłam i piekłam 3-4 minuty. W zagłębieniu kapeluszy może pojawić się płyn  i wtedy trzeba go delikatnie wylać co też zrobiłam a w to miejsce nałożyłam po kawałku sera bez skórki, po mniej więcej łyżeczce żeby wypełnić otwór, ale nie czubato. Piekłam pieczarki jeszcze kilka minut aż ser się rozpuścił.

Grillowane pieczarki podałam na sałacie posypując posiekanym szczypiorkiem. Są pyszne, spróbujcie koniecznie !


6 komentarzy:

  1. Nadziewane pieczarki zawsze są smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pieczarki warto chwile pomoczyć w oleju z czosnkiem, palce lizać! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiamy pieczareczki grilowane+serek hmm.

    OdpowiedzUsuń
  4. Smaczne połączenie! Zjadłam wszystko!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger