Niebędnik świąteczny. Prawdziwy cukier waniliowy domowej roboty

Święta będą jak zwykle pachnące i pyszne bo sama przygotuję wszystkie potrawy. Sama też upiekę ciasta. Do wypieków potrzebne mi będą różne dodatki, takie jak aromatyczna przyprawa korzenna czy smażona skórka pomarańczowa. Na pewno przyda się też zapas cukru waniliowego, ale takiego z dodatkiem wanilii a nie sztucznymi aromatami.

Przygotowania takiego cukru trwa zaledwie chwilę a potem mam zapas do wielu wypieków np. do Korzennych rurek z kremem czy Pijanego snickersa

Jak zrobić domowy cukier waniliowy ? Zobaczcie sami jakie to proste ! 


Domowy cukier waniliowy z prawdziwą wanilią

czas przygotowania : 5 minut
składniki : 
  • ok. 300 g cukru - zwykłego albo trzcinowego demerara
  • 5-6 lasek wanilii - moje nie były duże

sposób przygotowania : cukier wsypałam do pojemnika blendera. Laski wanilii przekroiłam ostrym nożem wzdłuż na pół. Tępa stroną zeskrobałam starannie ziarenka, dodałam do cukru. Zmiksowałam krótko aż składniki się połączyły. Pozostałe kawałki, skórki lasek, pokroiłam na kilkucentymetrowe kawałki. Włożyłam do wyparzonego, suchego słoika. Zasypałam wcześniej zmiksowanym cukrem, szczelnie zamknęłam i odstawiłam. Powinien postać spokojnie przynajmniej kilka/kilkanaście dni żeby dobrze przeniknął zapachem wanilii.

Przechowuję w ciemnym, suchym miejscu, dobrze zamknięty żeby nie stracił aromatu i nie chłonął wilgoci. Od samej wilgoci z wanilii może się zbijać, ale wystarczy co jakiś czas energicznie potrząsnąć słoikiem żeby wzruszyć zawartość.

Jeśli używam do jakiegoś ciasta ziarenek świeżo zeskrobanych z laski wanilii to skórki nie wyrzucam tylko dokładam właśnie do tego słoika z cukrem waniliowym żeby jeszcze wzmocnić jego aromat.


3 komentarze:

  1. i ja robię już jakiś czas -polecam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja po prostu trzymam sloik ze zwyklym cukrem i dorzucam do niego laski wainilii, z których zeskrobałam ziarenka do innych wypieków - też super.

    Wspaniały blog, dużo ciekawych inspiracji. Niesamowicie podoba mi się różnorodność - dużo wspaniałej kuchni polskiej (smaki z dzieciństwa), ale też reszta świata. Super, gratuluję!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger