wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

piątek, 6 lutego 2015

Jaglany biszkopt z gruszkami - bardzo łatwe ciasto na niedzielę

Dzisiaj przepis na bardzo proste, wręcz banalne ciasto. Ostatnio weny do gotowania i pieczenia próżno u mnie szukać. Pewnie nawet niektórzy pomyśleli, że blogowanie mi się już znudziło, ale zapewniam Was, że nic z tych rzeczy. Po prostu różne prywatne zawirowania spowodowały, że musiałam się troszkę wyciszyć, odetchnąć i wyluzować. Z tego niefrasobliwego odpoczywania wynikło nawet chorowanie bo dopadła mnie jakowaś zmora co puścić nie chciała. Gotowałam więc tylko tyle ile naprawdę już musiałam żebyśmy z głodu nie padli a o zdjęciach to nawet nie pomyślałam. Cóż, każdy ma prawo do gorszego czasu i niemocy, nawet taka twardzielka jak Pyza!

Zobacz przepis na proste danie z jednego garnka - mało pracy a efekt gwarantowany!




Jeszcze nie jestem w pełni władz cielesnych bo z umysłowymi to wiadomo - od zawsze byłam na bakier. Ale powoli wracam do świata bo też ten świat kręcić się w zawrotnym tempie nie przestaje i ciągle mi głowę zawraca. Jak nie warsztaty to jakiś wyjazd albo zaproszenie więc nawet porządnie wychorować się nie dadzą. Niedobrzyzny takie, co ?

Żarłoczek zjadł już cały zapas pieczonych przed świętami ciasteczek i pierniczków, pochowanych w najtajniejszych z tajnych skrytek. Nie miałam wyjścia, musiałam upiec ciasto. Ale przyznam, że poszłam na łatwiznę. Ot, kilka składników i już pachnie z piekarnika pysznym biszkoptem z owocami. Wyszedł lekki i puszysty a jednocześnie soczysty od gruszek. Jeszcze łyżka jogurtu albo jeśli wolicie lodów i zajadamy!

Biszkopcik jaglany z soczystymi gruszkami

czas przygotowania : ok. 15 minut + czas gotowania gruszek
składniki na tortownicę śr. 24 cm:
  • 3 średnie jajka
  • 60 g cukru trzcinowego demerara
  • 60 g mąki jaglanej
  • 1 szczypta soli
  • 1/2 łyżeczki pasty waniliowej albo ziarenka z połowy laski wanilii 
  • 6-8 niedużych dojrzałych gruszek  
  •  
  • do obgotowania gruszek - sok z jednej dużej cytryny
  • 1/2 szkl. cukru
  • ok. 1 szkl. wody 
  •  
  • do formy - 1 łyżeczka masła + 1 łyżka mąki jaglanej
  • ew. do podania - jogurt naturalny z miodem i miętą
Jak zrobić biszkopt z mąki jaglanej z dodatkiem słodkich gruszek?

Gruszki obrałam ze skórki, poprzekrawałam na połówki i usunęłam gniazda nasienne. Żeby nie ściemniały kolejno wrzucałam je do miski z zimną wodą zakwaszoną sokiem z cytryny. Ponieważ moje gruszki były dość twarde więc w szerokim rondlu zagotowałam wodę z cukrem a kiedy powstał syrop dodałam sok cytrynowy i ułożyłam w nim gruszki. Na malutkim ogniu gotowałam owoce przez ok. 10-15 minut aż zrobiły się szkliste. Odcedziłam dokładnie a syrop zużyłam potem do przygotowania napoju. Jeśli będziecie mieli dojrzałe, miękkie gruszki to nie musicie ich gotować.

Tortownicę wysmarowałam na samym dnie masłem i wysypałam odrobiną mąki. Można zamiast tego wyłożyć papierem do pieczenia. Piekarnik nastawiłam na 180 st. C a do miski wbiłam jajka. Dosypałam cukier i sól, ubijałam mikserem przez ok. 10 minut aż powstała bardzo gęsta, kremowa masa a cukier zupełnie się rozpuścił. Odstawiłam mikser i przy pomocy łyżki do masy wmieszałam mąkę jaglaną i pastę waniliową - delikatnie, ale starannie. Ciasto przelałam do naszykowanej formy a na nim koliście ułożyłam połówki gruszek, brzuszkami do góry.

Ciasto piekłam ok. 35 minut a po upieczeniu pozwoliłam ostygnąć mu w formie. Podałam jeszcze lekko ciepłe z dodatkiem jogurtu naturalnego posłodzonego odrobinką miodu i doprawionego siekaną miętą. Można podać też z lodami waniliowymi.

Nie przepadacie za gruszkami? Zamiast nich możecie użyć połówek małych jabłek albo osączonych brzoskwiń z puszki!


13 komentarzy:

  1. Super przepis. Mega zdrowe ciasto ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś wykorzystać trzeba. Pozdrawiam mniam

    OdpowiedzUsuń
  3. A skad wziac make jaglana?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można kupić w różnych sklepach internetowych albo stacjonarnych ze zdrową żywnością albo zmielić drobniutko zwykłą kaszę jaglaną

      Usuń
  4. no dobrze ,ze Pyza sie pojawila znowu,bo juz myslalam,ze po tych zmianach stylistycznych nastapily i inne zmiany ...trzymam kciuki za szybkie wyzdrowienie i dojscie do pelnej formy,bo co my bez Pyzy zrobimy ? nic nie ugotujemy ...dzieki za to ,ze jestes....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja jestem jak niespłacony weksel - zawsze wracam ! to ja dziękuję, że ktoś mnie czyta i korzysta z moich przepisów :) Pozdrawiam !

      Usuń
  5. Smaczna Pyza - najcudowniejszy blog kulinarny :) wspanialy przepis, dziekuje!

    OdpowiedzUsuń
  6. Droga Pyzo, czy to na pewno jest 60 g mąki jaglanej? nie 60 dkg? czekam z niecierpliwościa, gdyż jutro niedziela i chetnie upieke... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak - po 60 gramów mąki i cukru :) to nieduży biszkopcik

      Usuń
  7. Och, Pani Izo, wspaniale! To z samego wyglądu już smakowicie zapowiadające się ciasto można opatrzyć etykietką "bezglutenowe", a właśnie takiego potrzeba mi na urodziny dzieciaka mojej Przyjaciółki. :) Dziękuję pięknie.

    Kaszę jaglaną swoją drogą uwielbiam - zajadałam się nią od małego, na początek gotowaną na niezastąpionym tłustym wiejskim mleku z odrobiną cukru ("Tatowa" jaglanka nie miała sobie równych ;)), potem zaprzyjaźniłam się z nią także w słonej roli głównej. Jaglana wiele twarzy ma, prawda?

    Pozdrawiam serdecznie, Lina

    PS. Bardzo chętnie odwiedzam Pani bloga; przepisy są niezawodne, fotografie świetne, a Pani wiedza o grzybach... NIESAMOWITA! :) Życzę wszystkiego dobrego, Smaczna Pyzo! ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za miłe słowa :) wkrótce postaram się dodać przepis na pyszną szarlotkę z kruchym ciastem także z mąki jaglanej

      Usuń
  8. Dzień dobry :) Bardzo smakowity przepis,niestety mi sie nie udał . Zakalec na całej długości , w ogóle nie wyrósł. Jajka nie chciały się ubić na gęstą masę , nie mam pojęcia dlaczego ? Dałam też mniej cukru . Piekłam w funkcji termoobieg. Czy może mi Pani coś poradzić ?
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. skoro jajka nie były dobrze ubite to nic dziwnego, że ciasto nie wyrosło i zrobił się zakalec. Albo były niezbyt świeże albo ubijane zbyt krótko. Niestety, zmniejszenie ilości cukru też nie pomaga ubijaniu masy.

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...