wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

sobota, 18 lipca 2015

Śniadanie. Jajka. Mini frittaty ze szpinakiem

Leniwe, weekendowe śniadanie. Życie tak się układa, że rzadko jemy razem poranny posiłek. Tym bardziej cieszy kiedy możemy spokojnie usiąść razem przy stole i zjeść coś dobrego. Jajka na śniadanie to u nas częste danie, ale dzisiaj zamiast robić jajecznicę zapiekłam je w foremkach. I nawet dodany szpinak nie popsuł Żarłoczkowi humoru. 

Takie frittaty może przygotować z różnym dodatkami. Zamiast szpinaku dodajcie jakieś inne warzywo np. groszek albo kawałeczki wędliny a foremki wyłóżcie plasterkami kiełbasy lub szynki a za każdym razem zrobicie nieco inne danie. 

Masę jajeczną możecie też wlać na niedużą patelnię i powolutku smażyć aż się zetnie - po upieczeniu wystarczy pokroić dużą frittatę na trójkątne porcje.

Zwróćcie jeszcze uwagę na zielone grzybki, piękne ceramiczne pojemniczki na przyprawy widoczne na niektórych zdjęciach. Sprezentowała mi je Ulla z Kuchni na Wzgórzu mówiąc, że kiedy zobaczyła je w sklepie wiedziała od razu do kogo powinny należeć. Dziękuję Ulla, są cudne!

frittata , jajka zapiekane , śniadanie , szpinak , zapiekanki jajeczne


Małe zapiekanki jajeczne ze szpinakiem


czas przygotowania: 10 minut + 20 minut pieczenia
składniki na 6 sztuk/2 porcje:
  • 3 jajka
  • 1 nieduża szalotka
  • 1 łyżeczka masła
  • 70 g świeżego szpinaku
  • 50 g śmietanki kremówki 30%
  • 50 g sera - u mnie kremowy dojrzewający
  • do smaku - sól, sos piri piri, pieprz mielony
  • dodatkowo - szczypiorek

  • do formy - 1 łyżeczka masła

frittata , jajka zapiekane , śniadanie , szpinak , zapiekanki jajeczne
frittata , jajka zapiekane , śniadanie , szpinak , zapiekanki jajeczne
frittata , jajka zapiekane , śniadanie , szpinak , zapiekanki jajeczne
frittata , jajka zapiekane , śniadanie , szpinak , zapiekanki jajeczne
frittata , jajka zapiekane , śniadanie , szpinak , zapiekanki jajeczne

frittata , jajka zapiekane , śniadanie , szpinak , zapiekanki jajeczne
frittata , jajka zapiekane , śniadanie , szpinak , zapiekanki jajeczne

Jak zrobić mini frittaty ze szpinakiem?

Szpinak opłukałam i dobrze osączyłam. Liście pokroiłam w grube paski. Szalotkę obrałam, posiekałam. Na patelni rozgrzałam masło. Zeszkliłam szalotkę, dodałam szpinak i smażyłam mieszając kilka chwil aż się skurczył, odstawiłam. Ser pokroiłam w kosteczkę.

Jajka wybiłam do miski, roztrzepałam porządnie. Dodałam śmietankę, ser i przesmażony szpinak. Doprawiłam do smaku solą, pieprzem i odrobiną piri piri, wymieszałam dokładnie. Do wgłębień standardowej formy na muffiny nalewałam masę jajeczną sprawiedliwie ją rozdzielając na 6 porcji. W każdej foremce powinno być jej nie więcej ja do 3/4 wysokości bo podczas pieczenia całość wyrośnie. Formę wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 st. C i zapiekałam ok. 20 minut. Podałam od razu po upieczeniu posypując świeżym, posiekanym szczypiorkiem.

Formę do zapiekania jajek trzeba wysmarować wewnątrz masłem a po upieczeniu delikatnie oddzielić brzegi frittaty szpatułką. Podczas pieczenia masa jajeczna wyrasta a po wyjęciu opada i to normalne zjawisko więc nie martwcie się nim.

frittata , jajka zapiekane , śniadanie , szpinak , zapiekanki jajeczne
frittata , jajka zapiekane , śniadanie , szpinak , zapiekanki jajeczne

4 komentarze:

  1. smakowite, uwielbiam takie wynalazki na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda smakowicie, a jakie zdrowe! Muszę wypróbować;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepięknie wyglądają na zdjęciach i pewnie pysznie smakują. A grzybki ceramiczne urocze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! wyglądają ślicznie i muszą być pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...