wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładuję...

niedziela, 14 lutego 2016

Podroby w galarecie a'la salceson

Lubicie salceson? A galaretkę z mięsem? Dzisiaj mam dla Was coś co jest połączeniem ich obu czyli właśnie salcesonu i zimnych nóżek. Mięciutkie podroby zatopione w esencjonalnej i aromatycznej, dobrze przyprawionej galarecie.  Jeśli tylko lubicie podroby to musicie tego spróbować. To jest pyszne! 

Taki salceson można kroić w plastry i podawać na kanapkach albo jako składnik półmiska wędlin. Doskonale smakuje z dodatkiem chrzanu lub konfitury z cebuli

Do uformowania takiego salcesonu użyłam zwykłej butelki plastikowej po napoju, idealnie się do tego nadaje. Tak samo robię salceson z grzybów leśnych, który jest przysmakiem na wielu towarzyskich imprezach.

podroby w galarecie a'la salceson , salceson podrobowy , serca i żołądki w galarecie , salceson z ser i żołądków , do chleba , wyroby domowe , zrób to sam , galaretka , żelatyna , kuchnia polska , najlepsze przepisy , serduszka drobiowe , żołądki drobiowe , podroby z kurczaka , jak zrobić salceson ,

Salceson z serc i żołądków drobiowych

czas przygotowania: 2 godziny + 24 godziny chłodzenia
składniki: 
  • 500 g serduszek drobiowych
  • 500 g żołądków drobiowych
  • 6 kulek ziela angielskiego 
  • 4 liście laurowe 

  • 600 ml wywaru z podrobów
  • 35 g żelatyny w proszku 
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka pieprzu czarnego mielonego 
  • 1 łyżeczka sosu worcester
  • 1 łyżka suszonego majeranku 
  • 2 duże ząbki czosnku
  • 1 łyżka posiekanej natki pietruszki 


podroby w galarecie a'la salceson , salceson podrobowy , serca i żołądki w galarecie , salceson z ser i żołądków , do chleba , wyroby domowe , zrób to sam , galaretka , żelatyna , kuchnia polska , najlepsze przepisy , serduszka drobiowe , żołądki drobiowe , podroby z kurczaka , jak zrobić salceson ,
podroby w galarecie a'la salceson , salceson podrobowy , serca i żołądki w galarecie , salceson z ser i żołądków , do chleba , wyroby domowe , zrób to sam , galaretka , żelatyna , kuchnia polska , najlepsze przepisy , serduszka drobiowe , żołądki drobiowe , podroby z kurczaka , jak zrobić salceson ,
podroby w galarecie a'la salceson , salceson podrobowy , serca i żołądki w galarecie , salceson z ser i żołądków , do chleba , wyroby domowe , zrób to sam , galaretka , żelatyna , kuchnia polska , najlepsze przepisy , serduszka drobiowe , żołądki drobiowe , podroby z kurczaka , jak zrobić salceson ,
podroby w galarecie a'la salceson , salceson podrobowy , serca i żołądki w galarecie , salceson z ser i żołądków , do chleba , wyroby domowe , zrób to sam , galaretka , żelatyna , kuchnia polska , najlepsze przepisy , serduszka drobiowe , żołądki drobiowe , podroby z kurczaka , jak zrobić salceson ,
podroby w galarecie a'la salceson , salceson podrobowy , serca i żołądki w galarecie , salceson z ser i żołądków , do chleba , wyroby domowe , zrób to sam , galaretka , żelatyna , kuchnia polska , najlepsze przepisy , serduszka drobiowe , żołądki drobiowe , podroby z kurczaka , jak zrobić salceson ,

Jak zrobić podroby w galarecie a'la salceson?

Podroby dobrze oczyściłam i kilkukrotnie wypłukałam. Do garnka włożyłam serca, zalałam wrzącą wodą tak żeby były przykryte i gotowałam 3 minuty, odcedziłam i przepłukałam zimną wodą oczyszczając z szumowin. Tymczasem odłożyłam.

Do garnka wrzuciłam żołądki, zalałam wrzącą wodą, gotowałam 3 minuty, odcedziłam i tak jak w przypadku ser przepłukałam. Żołądki są jednak dużo twardsze więc włożyłam je ponownie go garnka, zalałam gorącą wodą. Dodałam liście laurowe, ziele angielskie i gotowałam na niedużym ogniu aż były prawie miękkie. Pod koniec gotowania dorzuciłam sparzone wcześniej serca i gotowałam jeszcze razem do miękkości. Odcedziłam.

Odmierzyłam 600 ml wywaru z podrobów - jeśli uzyskacie mniej to uzupełnijcie ilość wodą. W gorącym wywarze rozpuściłam żelatynę, nie gotowałam. Czosnek obrałam i posiekałam bardzo drobno, dorzuciłam do wywaru. Dodałam też roztarty w dłoniach majeranek, sól, pieprz i zieloną pietruszkę. Wywar musi być mocno doprawiony bo intensywność po schłodzeniu znacznie się zmniejsza.

Do doprawionego wywaru dodałam pokrojone w paski żołądki i poprzekrawane na ćwiartki serduszka. Wymieszałam dokładnie i odstawiłam do wystudzenia. Kiedy całość zaczęła lekko tężeć przelałam wszystko do butelki po napoju lub wodzie mineralnej o pojemności 1,5-2l. Tę wcześniej oczywiście dokładnie wypłukałam i odcięłam górną część, tak mniej więcej 1/5.

Wierzch zabezpieczyłam folią spożywczą i odstawiłam butelkę do lodówki na przynajmniej kilka, a najlepiej kilkanaście, godzin. Butelka powinna znajdować się w pozycji pionowej.

Po zastygnięciu galarety i dobrym schłodzeniu nacięłam plastik od góry i odrywałam go delikatnie paskami uważając żeby nie uszkodzić salcesonu. Podałam krojąc w niezbyt cienkie plastry.

podroby w galarecie a'la salceson , salceson podrobowy , serca i żołądki w galarecie , salceson z ser i żołądków , do chleba , wyroby domowe , zrób to sam , galaretka , żelatyna , kuchnia polska , najlepsze przepisy , serduszka drobiowe , żołądki drobiowe , podroby z kurczaka , jak zrobić salceson ,



9 komentarzy:

  1. Ale super pomysł na pewno zrobię!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej aż mi w brzuchu zaburczało na widok tego salcesonu... czy można jeść salceson gdy ma się nieco większy cholesterol? :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie jestem ani lekarzem ani dietetykiem, ale podroby nie są tłuste, dodatkowego tłuszczu też nie dodajemy więc myślę, że można - oczywiście jak w przypadku wszystkiego należy zachować umiar a do salcesonu podać solidną porcję świeżej sałaty

      Usuń
  3. Zrobiłam, jest pyszny ale niestety ciężko go kroić bo się rozpada. Może to dlatego, że robiłam 'na oko'.Nie mam w zwyczaju w kuchni ważyć i mierzyć i zawsze wszystko się udaje tylko ten jegomość się zbuntował. Jak myślisz Pyzo, co może być nie tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak to mówią "na oko to chłop z w szpitalu umarł"... Twój salceson się rozpada bo użyłaś za mało żelatyny i galareta jest zbyt delikatna. Czasami trzeba zmierzyć i zważyć bo ważne są ilości oraz proporcje a tak "na oko" to bywa, że szkoda składników...

      Usuń
  4. przepisy pani... super poezja ,UWAŻAM ŻE NIEWAŻNE ILE JEST W NICH KALORII ,ALE WAŻNE ŻE ŻE SĄ DOMOWEGO WYROBU A TO JEST NAJWAŻNIEJSZE ,BO ROBIĄC W DOMU WIEMY CO JEMY ,MAMY ZERO CHEMII A ŻE SĄ TAM JAKIEŚ KALORIE TO NIEWAŻNE ,TE KALORIE NAM MNIEJ ZASZKODZĄ NIŻ FULL CHEMII KTÓRĄ KUPUJEMY W GOTOWYCH PRODUKTACH W SKLEPIE .CZEKAM NA DALSZE PANI PRZEPISY .

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy można te serduszka i żołądki zastąpić kurczakiem lub wołowiną?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście, że można podroby zastąpić mięsem

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...