wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

poniedziałek, 25 kwietnia 2016

Nalewka ananasowa z wanilią i cynamonem

Kolejna nalewka w moim repertuarze to landrynkowa ananasówka. Przepyszny, złocisty trunek pachnący tropikalnym owocem z subtelną nutą przypraw. Już sam zapach obiecuje rozkoszną słodycz. Ja obiecuję, że warto taką nalewkę zrobić jeśli lubicie bardzo deserowe trunki.

Ananas do nalewki powinien być mocno dojrzały, o ciemnożółtym miąższu. Do zjedzenia np. w sałatce też taki dojrzały ananas też jest dużo lepszy. W polskich sklepach zazwyczaj można kupić ananasy do prawda ładnie wyglądające, ale jeszcze niedojrzałe. Niestety, nie mamy wyboru bo przecież to owoc z dalekich krajów więc zbiera się go zanim w pełni dojrzeje. Ja po prostu zostawiam ananasa w spokoju na kilka dni. Niech leży i robi się coraz słodszy. Kiedy liście obeschną a skórka zacznie zmieniać kolor z zielonego na brązowawy  owoc zaczyna intensywnie pachnieć. To znaczy, że dojrzał i można go przerobić. 

Najlepiej od razu kupcie 2  ananasy. Z jednego zróbcie nalewkę a z drugiego domowe lody pina colada. Będzie pysznie! Jeśli zostanie kawałek to możecie go zmiksować razem z ziołami na pyszny i bardzo orzeźwiający smoothie. U nas ananas nigdy się nie zmarnuje. 


nalewka z ananasa , domowa spiżarnia , przetwory , ananas , likier ananasowy , wanilia , cynamon , nalewki domowe , wyroby domowe


Nalewka ananasowa z cynamonem i wanilią

czas przygotowania: 60 minut + 3 miesiące
składniki:
  • 600 g  ananasa - waga po obraniu 
  • 1 laska wanilii 
  • 500 ml spirytusu 96%
  • 500 ml czystej wódki 40%
  •  
  • 500 ml wody 
  • 500 g cukru 
  • kawałek kory cynamonu, ok. 8 cm


nalewka z ananasa , domowa spiżarnia , przetwory , ananas , likier ananasowy , wanilia , cynamon , nalewki domowe , wyroby domowe
nalewka z ananasa , domowa spiżarnia , przetwory , ananas , likier ananasowy , wanilia , cynamon , nalewki domowe , wyroby domowe
nalewka z ananasa , domowa spiżarnia , przetwory , ananas , likier ananasowy , wanilia , cynamon , nalewki domowe , wyroby domowe

Jak zrobić nalewkę z ananasa? 

Dojrzałego ananasa dokładnie umyłam i osuszyłam. Obrałam ze skórki i wycięłam twardy rdzeń a soczysty, słodki miąższ pokroiłam w bardzo drobną kosteczkę. Przełożyłam do dużego słoja. Dodałam posiekaną laskę wanilii i zalałam alkoholem, spirytusem i wódką. Słój zakręciłam i odstawiłam na 2 tygodnie. Stał sobie po prostu w kącie kuchni.

Dwa tygodnie później zlałam cały płyn, odcisnęłam mocno owoce i wyrzuciłam je. Przygotowałam syrop. Do wody wrzuciłam pokruszoną na małe kawałki korę cynamonu i gotowałam 15 minut. Dosypałam cukier i gotowałam razem następne 10 minut. Syrop przecedziłam i ostudziłam, dolałam do zlanej nalewki i odstawiłam na kolejne 2 tygodnie do kąta.

Po następnych dwóch tygodniach przelałam nalewkę do butelek filtrując przez lejek z wacikiem. Nalewka powinna stać i dojrzewać w ciemnym miejscu jakieś 2 miesiące.  Tylko pytanie czy tyle wytrzymacie bo ja już wiem, że jest przepyszna.

nalewka z ananasa , domowa spiżarnia , przetwory , ananas , likier ananasowy , wanilia , cynamon , nalewki domowe , wyroby domowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...