Sernik królewski

Przepis na cudowny sernik królewski dostałam wiele lat temu od kuzynki. Był i jest nadal hitem wielu rodzinnych spotkań bo wszyscy go lubią. Bardzo dziwne, że dotąd nie doczekał się swojego miejsca na blogu. Niniejszym nadrabiam skwapliwie to pożałowania godne zaniedbanie i voila, pyszny sernik królewski, sernik waniliowy na kakaowym spodzie już jest!

Bardzo lubimy serniki, ale wcale nie piekę ich zbyt często właśnie z tej przyczyny. Jeśli się lubi sernik to jeden kawałek nie wystarcza a czasami nawet 2 pachną malizną. Szczególnie kiedy jest się takim łasuchem jak ja. Na dodatek sernik to jedno z najłatwiejszych ciast więc ciężko wykręcić się brakiem czasu czy sił na jego przygotowanie. Ale od czasu do czasu można zaszaleć, szczególnie kiedy nadarzy się jakaś miła okazja do świętowania i wokół sernika zasiądzie więcej jego amatorów.

A tak przy okazji, skoro zaczynają się już nasze polskie, pyszne truskawki to powtórzę wkrótce sernik truskawkowo-bazyliowy bo jest niezwykły!


najlepszy sernik królewski , sernik waniliowy z ciastem kakaowym , serniki , serniczek , ciasto kakaowe , moje wypieki , domowe wypieki , ciasta domowe , jak zrobić pyszny sernik królewski


Sernik waniliowy z ciastem kakaowym

czas przygotowania: 30 minut + czas chłodzenia ciasta + czas pieczenia
składniki: 
  • CIASTO - 170 g mąki pszennej luksusowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia  
  • szczypta soli
  • 120 g drobnego cukru 
  • 15 g kakao naturalnego 
  • 70 g masła 
  • 3-4 krople olejku rumowego 
  • 2 żółtka ze średnich jajek 
  • 1 łyżka gęstej śmietany

  • MASA SEROWA - 500 g sera białego - użyłam serka ulubionego, wieluńskiego
  • 50 g masła
  • 150 g cukru 
  • 2 białka ze średnich jajek  
  • szczypta soli 
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej 
  • 1 łyżeczka pasty waniliowej albo ziarenka z 1 laski wanilii 
  • sok z połowy cytryny 


najlepszy sernik królewski , sernik waniliowy z ciastem kakaowym , serniki , serniczek , ciasto kakaowe , moje wypieki , domowe wypieki , ciasta domowe , jak zrobić pyszny sernik królewski
najlepszy sernik królewski , sernik waniliowy z ciastem kakaowym , serniki , serniczek , ciasto kakaowe , moje wypieki , domowe wypieki , ciasta domowe , jak zrobić pyszny sernik królewski
najlepszy sernik królewski , sernik waniliowy z ciastem kakaowym , serniki , serniczek , ciasto kakaowe , moje wypieki , domowe wypieki , ciasta domowe , jak zrobić pyszny sernik królewski
najlepszy sernik królewski , sernik waniliowy z ciastem kakaowym , serniki , serniczek , ciasto kakaowe , moje wypieki , domowe wypieki , ciasta domowe , jak zrobić pyszny sernik królewski
najlepszy sernik królewski , sernik waniliowy z ciastem kakaowym , serniki , serniczek , ciasto kakaowe , moje wypieki , domowe wypieki , ciasta domowe , jak zrobić pyszny sernik królewski

Jak zrobić sernik królewski? 

CIASTO - mąkę przesiałam do miski razem z kakao, solą i proszkiem do pieczenia, dodałam cukier i pokrojone na małe kawałki masło. Rozcierałam rękami aż kawałki tłuszczu nie były widoczne. Dodałam żółtka, olejek rumowy i dodatkowo trochę gęstej śmietany. Zagniotłam dość twarde ciasto. Zawinęłam je w folię spożywczą i odłożyłam do lodówki na przynajmniej pół godziny.

Zimne ciasto podzieliłam na dwie, mniej więcej równe, części. Jedną odłożyłam z powrotem do lodówki a drugą starłam na dużych oczkach tarki jarzynowej rozsypując wiórki równomiernie na dnie wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy śr. 22 cm.

MASA SEROWA - białka ubiłam na sztywno dodając sól. Serek zmiksowałam z cukrem, mąką ziemniaczaną, sokiem cytrynowym i wanilią - tylko tyle żeby składniki się połączyły. Nadal miksując powoli wlałam roztopione, przestudzone masło. Na koniec zmniejszyłam obroty miksera do minimum i partiami dodawałam pianę z białek. Mieszałam tylko do połączenia.

Masę serową przełożyłam do tortownicy na starte ciasto, wyrównałam. Na wierzch starłam na tarce odłożoną część ciasta, równomiernie rozłożyłam.

Sernik piekłam 45 minut w piekarniku nagrzanym do 180 st. C. Po upieczeniu wyłączyłam piekarnik, uchyliłam odrobinę drzwiczki i zostawiłam sernik w piecu jeszcze 15 minut. Następnie wyjęłam i odstawiłam do zupełnego wystudzenia a potem schłodziłam w lodówce bo lubię serniki dobrze schłodzone.

Przed podaniem wierzch oprószyłam odrobiną cukru pudru, tylko dla dekoracji, i przybrałam świeżymi truskawkami.

najlepszy sernik królewski , sernik waniliowy z ciastem kakaowym , serniki , serniczek , ciasto kakaowe , moje wypieki , domowe wypieki , ciasta domowe , jak zrobić pyszny sernik królewski

7 komentarzy:

  1. Taki jak robi moja mam..Pani postawila kropke nad i...dodajac truskawki...swietny pomysl...pysznie wyglada...;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. truskawki są dla ozdoby, ale też przełamują słodycz samego sernika :)

      Usuń
  2. sernik bez żółtek, ciekawe

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, znowu kusisz kobieto :) Niebezpiecznie do Ciebie zaglądać :) Chyba jutro będzie Twój serniczek!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Och ten sernik .... chciałoby się powiedzieć!!! Jest to moje najulubieńsze ciasto oczywiście pod różną postacią. Każdy mi smakuje jednakowo czy to królewski czy inny po prostu pycha, a do porannej kawki to już coś wspaniałego. A ten Twój to wygląda wprost wyśmienicie. Brawo;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaki rozmiar tortownicy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cały czas taki sam jak w dniu wstawiania przepisu , wystarczy przeczytać dokładnie wpis :)

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger