Nalewka truskawkowa

Miałam nie robić już w tym roku nalewki z truskawek, ale złamałam się. Dobrze, że jeszcze zdążyłam w ogóle bo tegoroczny sezon na te owoce zleciał jakoś wyjątkowo szybko. Ale nie ma tego złego bo późniejsze truskawki są zwykle nawet lepsze, słodsze. Tak więc naleweczka dojrzewa sobie spokojnie a ja podaję przepis bo truskawki jeszcze można spotkać i może ktoś się skusi. Dodam, że zrobienie truskawkówki może trwać zaledwie 2-3 dni a potem wystarczy powstrzymać się przed jej wypiciem. Ma cudowny kolor i intensywny zapach świeżych, soczystych owoców.

Ta moja nalewka jest niby taka zwykła, ale jeden malutki dodatek sprawia, że jest wyjątkowa. Dziękuję za dobrą radę pewnemu przypadkowo poznanemu wielbicielowi i mistrzowi nalewkarskiemu, panu Zbyszkowi. Co do niej dodałam? Sprawdźcie! 


nalewka z truskawek ,  truskawkówka , truskawki , nalewki domowe , alkohol , wódka smakowa , wyroby domowe , przetwory , moja spiżarnia ,


Nalewka z truskawek

czas przygotowania: 2-3 dni + czas dojrzewania
składniki: 
  • 1 kg truskawek
  • 400 ml czystej wódki 40%
  • 600 ml spirytusu 96%
  • 500 g cukru 
  • 500 ml wody 
  • sok z 2 cytryn
  • 10 ziarenek pieprzu czarnego 


nalewka z truskawek ,  truskawkówka , truskawki , nalewki domowe , alkohol , wódka smakowa , wyroby domowe , przetwory , moja spiżarnia ,
nalewka z truskawek ,  truskawkówka , truskawki , nalewki domowe , alkohol , wódka smakowa , wyroby domowe , przetwory , moja spiżarnia ,
nalewka z truskawek ,  truskawkówka , truskawki , nalewki domowe , alkohol , wódka smakowa , wyroby domowe , przetwory , moja spiżarnia ,
nalewka z truskawek ,  truskawkówka , truskawki , nalewki domowe , alkohol , wódka smakowa , wyroby domowe , przetwory , moja spiżarnia ,

Jak zrobić nalewkę z truskawek? 

Truskawki do nalewki powinny być świeże i mocno dojrzałe, bez uszkodzeń czy oznak nadpsucia. To bardzo ważne.

Owoce opłukałam i osuszyłam. Usunęłam szypułki a jagody poprzekrawałam na ćwiartki i wsypałam do dużego słoja. Zalałam spirytusem wymieszanym z wódką. Ziarenka pieprzu rozgniotłam i wsypałam do truskawek. Słój zakręciłam i odstawiłam w słoneczne, ciepłe miejsce czyli na parapet okienny. Powinien postać tam min. 24 godziny, ale można zostawić go w spokoju na kilka, kilkanaście dni. Alkohol dobrze wyciąga sok z owoców jagodowych co dobrze widać bo truskawki bardzo szybko w nim bledną.

Kiedy owoce oddały kolor i smak nalewkę zlałam cały płyn ze słoja a truskawki bardzo dokładnie wycisnęłam przez tetrową ściereczkę. Z wody i cukru ugotowałam syrop, przestudziłam. Do syropu wlałam alkohol z sokiem. Dodałam też sok wyciśnięty z dwóch niedużych cytryn, oczywiście przecedzony przez gazę. Wymieszałam i rozlałam do butelek dla pewności filtrując jeszcze przez wacik.

Nalewka truskawkowa jest taką nalewką, która według mnie wcale nie jest lepsza im dłużej stoi. Po 2-3 miesiącach smakuje mi najbardziej i pachnie wciąż świeżymi, jakby dopiero zebranymi w ogrodzie, truskawkami.

nalewka z truskawek ,  truskawkówka , truskawki , nalewki domowe , alkohol , wódka smakowa , wyroby domowe , przetwory , moja spiżarnia ,

9 komentarzy:

  1. Truskawkowa to moja ulubiona.:) Z pieprzem nie próbowałam, a zamiast cytryn dodaję limonki. Mam dwa słoje nastawione.:) Truskawek nie kroję, tylko wrzucam w całości, a później tylko odcedzam; włożone do słoików i zawekowane są doskonałym dodatkiem do deserów dla dorosłych.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm brzmi pysznie , ja robiłam z czeresni ,takiej to nigdy raczej juz teraz w przyszłym roku

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam. Wspaniała. Pachnie latem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. prawda? truskawki w tym roku słodziutkie więc róbcie swoje truskawkowe nalewki!

      Usuń
  5. Dziękuję za przepis. Nalewka wyszła wspaniała, już nastawiam następną,gdyż truskawek co raz mniej. Pozdrawiam autorkę.
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzutem na taśmę postawię i ja. 1kg obłędnie pachnących rubinowych drobiazgów już czeka na sicie :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger