Piersi kurczaka pieczone w ziołach z warzywami

Kolorowy obiad z piekarnika, przy którym nie ma dużo pracy. Dobrze doprawione mięso, warzywa i ziemniaki upieczone razem. Z pewnością ta potrawa wystarczy dla 2 bardzo głodnych osób albo dla 4 jedzących mniej. 

Mięso jest tylko pieczone i wcześniej go nie obsmażam, a mimo to wychodzi soczyste. Do tego duża porcja pieczonych warzyw, których zestaw i proporcje skomponujcie sobie sami wedle własnego gustu i tego czym akurat dysponujecie.

Kurczak i warzywa, doprawione aromatyczną mieszanką ziołową, zyskały niezwykły smak i zapach. Mimo dodatku oleju do marynaty całość wyszła raczej dietetyczna. Myślę, że taki obiad spodoba się Wam i Waszym domownikom, i że będzie wszystkim smakował.

Spróbujecie? Nie zawiedziecie się! Smaczna Pyza poleca!

kurczak ziołowy pieczony, filety z piersi kurczaka, piersi pieczone, piersi w ziołach, mięso w ziołach, warzywa pieczone, kolorowy obiad z piekarnika, kolorowe warzywa, dietetyczne danie, dietetyczny obiad


Ziołowe filety z piersi kurczaka pieczone z warzywami

czas przygotowania: ok. 1,5-2 godziny
składniki na 2-4 porcje:
  • MIĘSO - 2 filety z piersi kurczaka, ok. 250 g każda
  • 2 łyżeczki czubrycy zielonej (mieszanka suszonych przypraw: cząber górski, czosnek, koperek, cebula, natka pietruszki, tymianek, lubczyk, kozieradka)
  • 1 łyżeczka suszonego czosnku niedźwiedziego
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 2 łyżki oleju roślinnego 
  •  
  • WARZYWA - kilka/kilkanaście małych ziemniaczków
  • 1 marchewka
  • 1/2 strąka czerwonej papryki
  • kawałek kalafiora
  • 1/2 cukinii, żółtej lub zielonej albo po kawałku obu
  • 2 garści strączków groszku zielonego lub cukrowego
  • 1-2 łyżka oleju roślinnego 
  • 1 łyżeczka czubrycy zielonej 
  • 1/3 łyżeczki soli 
  • 1/3 łyżeczki pieprzu czarnego mielonego

piersi ziolowe pieczone, kurczak ziolowy pieczony, warzywa pieczone, kolorowe warzywa, kurczak z czubryca, mieso w ziolach, obiad z piekarnika, dietetyczne danie, obiad dietetyczny

Jak zrobić piersi kurczaka pieczone w ziołach z warzywami?

Czubrycę zieloną wymieszałam z solą, czosnkiem niedźwiedzim i olejem. Taką mieszanką natarłam mięso. Odłożyłam w chłodne miejsce przynajmniej na godzinę.

Warzywa oczyściłam. Ziemniaki i marchewkę oskrobałam. Miałam małe ziemniaczki więc zostawiłam je w całości - większe trzeba poprzekrawać przynajmniej na połówki. Ziemniaki wrzuciłam do wody i gotowałam jakieś 10 minut. Na 2 minuty przed końcem dorzuciłam pokrojoną na grube plastry marchewkę. Obgotowane warzywa odcedziłam.

kurczak ziolowy, piersi w ziolach, piersi pieczone, filety z piersi kurczaka, pieczone warzywa, dietetyczne danie, dietetyczny obiad, domowy obiad, obiad z piekarnika,


Z papryki usunęłam gniazdo nasienne, pokroiłam na nieco mniejsze kawałki. Młodą cukinię pokroiłam w grube plastry razem ze skórką. Kalafiora podzieliłam na mniejsze różyczki. Groszek zielony wyłuskałam ze strączków. Jeśli macie cukrowy (płaskie strączki) to wystarczy odciąć tylko końcówki.

Warzywa przełożyłam do miski. Oprószyłam czubrycą i solą, skropiłam olejem i wymieszałam w misce podrzucając zawartość. Dzięki temu kawałki nie uszkadzają się, a jedynie obtaczają równo w przyprawach i tłuszczu.

Zamarynowane mięso ułożyłam w naczyniu do pieczenia. Obłożyłam na początek tylko ziemniakami. Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 st. C, grzanie góra/dół, i piekłam 20-25 minut. Po tym czasie do naczynia dołożyłam pozostałe warzywa i piekłam całość jeszcze 15-20 minut.

Przed podaniem potrawę posypałam posiekanym koperkiem. Zjedliśmy z dodatkiem surówki z kapusty. 

piersi w ziolach z warzywami, kurczak ziolowy pieczony, warzywa pieczone, obiad z piekarnika, dietetyczny obiad, dietetyczne danie, niskokaloryczne, kolorowo

10 komentarzy:

  1. Idealny obiadzik, upichcę taki dla mojego faceta, na pewno się ucieszy bo ostatnio jest fit :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że będzie zadowolony - daj znać jak wyszło!

      Usuń
  2. Pani Izo!
    Czy taką potrawę można przygotować w prodiżu ? Może posiada Pani ciekawe przepisy nie tylko na dania mięsne ale i coś na słodko wykonane w zapomnianym urządzeniu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W prodiżu piekę zebrę, szarlotkę, sernik wiedeński, biszkopt do tortu - mam to urządzenie na działce i czasami z niego korzystam. Czasami piekę ciasta mniejsze wstawiając do prodiża tortownicę o mniejszej średnicy jeśli nie potrzebuję dużego ciasta. Takie piersi z kurczaka w warzywach jak najbardziej możesz upiec w prodiżu. Można też robić w nim wszelkiego rodzaju zapiekanki albo piec mięsa w większych kawałkach.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź,
      byłabym wdzięczna za kilka przepisów na ciasta sprawdzone w Pani wykonaniu. Mięsa piekę i wychodzą rewelacyjnie,lepiej niż w piekarniku. Robiłam ciasto ale tu poległam, może problem tkwi w czasie lub samym przepisie. Liczę na pomoc i wskazówki.
      pozdrawiam

      Usuń
    3. Linki podawane w komentarzu i tak nie będą aktywne więc lepiej zajrzyj do spisu potraw od A do Ż i tam poszukaj przepisu na ciasto zebra z jabłkami i szarlotkę najlepszą

      Usuń
  3. Pani Izo, kalafiora nie gotujemy wcześniej? Wyszedł mi twardy, mimo iż piekłam dłużej niż w przepisie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać na zdjęciach kalafior jest w niedużych kawałkach i nie ma potrzeby go gotować, chyba że ktoś lubi bardzo mięciutkie warzywa. Ja wolę kiedy kalafior pozostanie lekko chrupiący

      Usuń
  4. Czy mięso mozna pokroić na kawałki/paski ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, ale wtedy radzę warzywa też pokroić drobniej, żeby mięso nie wyschło zanim się upieką.

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger