Domowa galaretka z sałatką jarzynową i jajkami

Dzisiaj sałatka jarzynowa, ale w zupełnie innej odsłonie. Zamiast pokroić ugotowane warzywa i  wymieszać z majonezem, a potem podać ją normalnie, w miseczce, zatopiłam je w galaretce i całość można kroić nożem na porcje. Przyznacie, że wygląda to bardzo smakowicie, prawda?

Galarety typu zimne nóżki to klasyka polskiego stołu i u nas często pojawiają się na świątecznym stole. W tym roku zapragnęłam odmiany więc nie było długiego gotowania wywaru tylko dużo szybsza, jarzynowa wersja ze śmietanką. Żeby mięsożercy nie narzekali razem z warzywami w galaretce zatopiłam kawałeczki szynki.

Zapewniam, że taka galaretka smakuje doskonale. Spróbujcie koniecznie bo nie tylko jest pyszna, ale też wygląda efektownie, nie tylko na wielkanocnym stole.

galareta, zimne nozki inaczej, salatka warzywna w galarecie, z jajem, warzywa w galarecie, poltino, wielkanoc, wielkanocny stol, wielkanocne sniadanie



Do przygotowania galaretki wykorzystałam mieszankę mrożonych warzyw, takich jakich używa się do sałatki jarzynowej. To pozwoliło oszczędzić mi sporo czasu bo nie musiałam już warzyw oczyszczać, myć i kroić. Warzywa używane w produktach marki Poltino pochodzą tylko z polskich pól, z rodzimych upraw. Wykorzystywane są najlepsze odmiany warzyw, specjalnie zakontraktowane u rolników z okolic zakładu w Leżajsku. Szybko mrożone i odpowiednio przechowywane nie tracą wartości odżywczych. 

galareta, galaretka z salatka jarzynowa i jajkiem, zimne nozki inaczej, salatka warzywna w galarecie, warzywa w galarecie, poltino, wielkanoc, wielkanocny stol, wielkanocne sniadanie
 
Sałatka jarzynowa z jajami w śmietankowej galarecie

czas przygotowania: 20 minut + czas chłodzenia
składniki:
  • 200 g sałatki jarzynowej Poltino
  • 150 ml wody
  • 2 łyżki kukurydzy konserwowej
  • 3 łyżki szynki gotowanej pokrojonej w kostkę
  • 4 średnie jajka 
  • 300 ml śmietanki 30%
  • 4 łyżeczki żelatyny w proszku
  • 2 czubate łyżki majonezu

  • do smaku - sól, pieprz biały, szczypta cukru

galareta,galaretka z salatka jarzynowa i jajkami, zimne nozki inaczej, salatka warzywna w galarecie, z jajem, warzywa w galarecie, poltino, wielkanoc, wielkanocny stol, wielkanocne sniadanie

Jak zrobić galaretkę z warzywami i jajkiem?

Mrożone warzywa wsypałam do rondelka, wlałam wodę. Dodałam szczyptę cukru i gotowałam kilka minut aż jarzyny zmiękły, ale powinny pozostać jędrne. Odcedziłam. W wywarze rozpuściłam żelatynę i kiedy trochę przestygł wymieszałam go ze śmietanką oraz majonezem. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem.

galareta, zimne nozki inaczej, salatka warzywna w galarecie, z jajem, warzywa w galarecie, salatka jarzynowa, mrozonki, warzywa mrozone, poltino, wielkanoc, wielkanocny stol, wielkanocne sniadanie

Jajka ugotowałam na twardo, ostudziłam i obrałam ze skorupek. Plaster szynki pokroiłam w kosteczkę, kukurydzę osączyłam z zalewy - sałatka jarzynowa Poltino zawiera już kukurydzę w swoim składzie, ale ja lubię dodać jej więcej.

Ugotowane warzywa połączyłam z kukurydzą i szynką. Zalałam mieszanką wywaru z żelatyną, śmietanki i majonezu. Wymieszałam dokładnie. Tak przygotowaną mieszankę można już nakładać do foremki.

galareta, zimne nozki inaczej, salatka warzywna w galarecie, z jajem, warzywa w galarecie, poltino, wielkanoc, wielkanocny stol, wielkanocne sniadanie, mrozone warzywa, mrozonki

Foremkę, najlepiej podłużną i wąską, dobrze jest schłodzić przez jakiś czas w lodówce. Na dno takiej zimnej foremki wlałam kilka łyżek masy śmietankowo warzywnej i pozwoliłam jej zastygnąć. Dopiero wtedy ułożyłam wzdłuż jajka, na środku, jedno za drugim. Formę uzupełniłam resztą masy śmietankowej z warzywami nakładając ją łyżką., bo tak jest wygodnie dozować pływające w niej kawałki i nakładać je równomiernie. Wypełnioną foremkę delikatnie przeniosłam do lodówki i zostawiłam tam na kilka godzin żeby galareta zupełnie zastygła.

Zastygniętą galaretę delikatnie wyjęłam z formy na talerz. Podaję krojąc w grube plastry. Dodatkiem do takiej galaretki może być chrzan, sos tatarski, pikle czy jakaś surówka.

Można użyć nieco mniejsze ilości mrożonych warzyw i dodać pokrojonego w kostkę ogórka kiszonego. Ja tym razem z niego zrezygnowałam i zrobiłam wersję delikatniejszą.

galareta, zimne nozki inaczej, salatka jarzynowa z jajkami w galarecie, salatka warzywna w galarecie, z jajem, warzywa w galarecie, poltino, wielkanoc, wielkanocny stol, wielkanocne sniadanie, mrozone warzywa, mrozonki



17 komentarzy:

  1. Wygląda fantastycznie i pewnie też tak smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cos b.ladnego i apetycznego,gratuluje pomyslu
    Iwona

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda super, spróbuję na Wielkanoc :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ładnie się prezentuje i jest bardzo smaczna :) mam nadzieję, że Tobie też będzie smakować

      Usuń
  4. A jakiej foremki Pani użyła że wyszła pół okrągła?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie takiej półokrągłej keksówki, są takie w sprzedaży

      Usuń
  5. Czy nie zajęło wody do 150ml 4 łyżeczki zyatyny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie za dużo, to tylko nieco ponad pół szklanki, a jeszcze ciut odparuje i trochę zostanie na warzywach.

      Usuń
  6. Jak wyjąć później galaretę z foremki, żeby ładnie w całości odeszła?
    Pozdr. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja na kilka chwil otulam foremkę ściereczką zamoczoną w bardzo gorącej wodzie albo na moment wstawiam formę do mocno ciepłej wody, tylko trzeba uważać żeby je nie zanurzyć za bardzo i żeby galareta za mocno się nie rozpuściła

      Usuń
  7. A jaka jest długość keksówki czy może Pani podać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mam jej pod ręką, ale to jakieś 25 cm

      Usuń
    2. Dziękuję zrobiłam w 30cm była idealna Bardzo smakowała jest pysxna

      Usuń
  8. ale świetne!!! robię na Święta!!! postanowione. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę smacznych i spokojnych Świąt! 🐥🐥🐥

      Usuń
    2. Galaretka z sałatką prezentuje się przepięknie. Za tydzień są święta....muszę ją zrobić. Ma Pani świetne pomysły i porady. Dziękuję. Zostaję tu i czytam przepisy. Pozdrawiam!

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger