Truskawkowa polana. Ciasto szpinakowo-bazyliowe z truskawkami i kremem

To jest w pełni jadalna truskawkowa polana albo truskawkowe pole, jak kto woli. Zielone, pachnące ciasto, soczyste truskawki i śmietankowy krem serowy. Ciasto pięknie się prezentuje i jest bardzo smaczne. Nawet Ci co nie lubią szpinaku jedli je ochoczo, a potem dziwili się, że im smakowało!

Lato w pełni więc korzystam z jego uroków i smaków. Truskawki są najlepsze właśnie teraz, a bazylia pachnie latem najintensywniej. Oba te składniki bardzo się lubią co sprawdziłam już wielokrotnie, choćby w dżemie truskawkowym z bazylią. Do tego soczyście zielony szpinak, który przemyciłam robiąc psikusa jego przeciwnikom. Zjedli, podziękowali i pewnie ciągle nie bardzo wierzą, że go zjedli.

Jeśli chcecie zrobić pyszne i ładne, letnie ciasto to przepis na nie czeka niżej. Zapraszam!

zielone ciasto, szpinak, bazylia, truskawki, truskawkowa polana, poltino, truskawkowe pole, deser na lato, ciasto na niedziele

Wybaczcie mało atrakcyjne zdjęcia, ale ciasto zabrałam ze sobą jadąc na imprezę do znajomych, a tam nie bardzo było jak i kiedy robić porządną sesję fotograficzną. Co prawda koledzy zeszli nawet do parteru i legli na zielonej trawce by uwiecznić moje dzieło, ale czy i kiedy pochwalą się swoimi ujęciami nie wiadomo więc pokazuję to co sama zdążyłam pstryknąć.



truskawkowa polana, truskawkowe pole, truskawki, ciasto szpinakowe, poltino, szpinak, bazylia, deser na lato, ciasta domowe, najlepsze ciasto, najsmaczniejsze

Ciasto szpinakowo-bazyliowe z truskawkami i kremem śmietanowo-serowym

czas przygotowania: 45 minut + czas pieczenia ciasta + czas studzenia i chłodzenia
składniki na blachę 23x34cm:
  • CIASTO SZPIANKOWO-BAZYLIOWE - 200 g szpinaku mrożonego Poltino
  • duża garść liści bazylii
  • 100 ml soku z cytryny
  • 4 średnie jajka 
  • 200 g zwykłego cukru 
  • 400 g mąki pszennej tortowej 
  • 1/4 łyżeczki soli 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki pasty waniliowej albo ekstraktu waniliowego
  • 100 ml oleju rzepakowego 
  • 100 g masła

  • KREM ŚMIETANOWO-SEROWY Z TRUSKAWKAMI - 350 ml śmietanki kremówki 30%
  • 500 g sera białego mielonego, może być wiaderkowy, ale gęsty i dobrej jakości
  • 6 lekko czubatych łyżek cukru pudru
  • 250 g truskawek
  • 1 łyżeczka pasty waniliowej albo ekstraktu waniliowego
  • 3 łyżeczki żelatyny w proszku
  • 50 ml wody

  • KREM ŚMIETANOWO-SEROWY - 150 ml śmietanki kremówki 30%
  • 200 g sera białego mielonego, może być wiaderkowy, ale gęsty i dobrej jakości
  • 3 lekko czubate łyżki cukru pudru
  • 1/2 łyżeczki pasty waniliowej albo ekstraktu waniliowego
  •  
  • DODATKOWO - ok. 1 kg truskawek
  • liście bazylii
  • ew. małe, cukrowe groszki 

ciasto szpinakowe z kremem, krem serowy, truskawki, szpinak, bazylia, truskawkowe pole, ciasto na niedziele, najsmaczniejsze, najlepszy przepis

Jak zrobić ciasto szpinakowo-bazyliowe?

Formę o wymiarach 23x34 cm posmarowałam wewnątrz cienko masłem i wysypałam odrobiną mąki.

Szpinak mrożony trzeba rozmrozić i lekko osączyć. Szpinak wrzuciłam do wysokiego pojemnika. Dolałam sok cytrynowy i dodałam bazylię. Zblendowałam wszystko na gładką, gęstą masę. Masło rozpuściłam w rondelku.
zielone ciasto, szpinak, bazylia, ciasto ze szpinakiem, mrozonki, poltino, ciasto na niedziele, deser na lato, ciasto z kremem

Jajka ubiłam z cukrem i solą na puszystą pianę. Cukier powinien całkowicie się rozpuścić podczas ubijania. Do ubitych jajek wlałam zmiksowany szpinak, a następnie delikatnie mieszając dodawałam olej, roztopione masło, wanilię i mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia. Gładkie ciasto wylałam do formy. Piekłam 30 minut w temp. 170 st. C. Po upieczeniu wyjęłam formę z piekarnika i odstawiłam na 20 minut. Po tym czasie wyjęłam ciasto z formy, odwracając je spodem do góry, na papier oprószony lekko cukrem pudrem. Zostawiłam do całkowitego ostudzenia.

Ostudzone ciasto odwróciłam ponownie. Bardzo ostrym nożem ścięłam równo wierzch i pokruszyłam go drobno, odłożyłam. Pozostałe ciasto przekroiłam poziomo na mniej więcej dwa równe blaty.

ciasto szpinakowo bazyliowe, szpinak, bazylia, ciasto na niedziele, deser na lato, ciasto domowe, najsmaczniejsze, najlepszy przepis, zielono mi


Jak zrobić krem śmietanowo-serowy z truskawkami?

Żelatynę namoczyłam w zimnej wodzie, a kiedy napęczniała podgrzałam mieszając żeby się dokładnie rozpuściła, ale nie gotowałam. Bardzo zimną śmietankę ubiłam na sztywno. Pod koniec ubijania dodałam przesiany cukier puder i wanilię. Kiedy śmietana była sztywna dodałam ser biały i krótko zmiksowałam. Do dobrze jeszcze ciepłej żelatyny dodałam kilka łyżeczek masy śmietanowo serowej i szybko wymieszałam. Następnie tę mieszankę połączyłam z resztą masy śmietankowo serowej. Na koniec dosypałam truskawki i wymieszałam.

Jak zrobić krem śmietankowo-serowy?

Bardzo zimną śmietankę ubiłam na sztywno. Pod koniec ubijania dodawałam przesiany cukier puder i wanilię.  Do sztywnej śmietany dodałam ser biały i krótko zmiksowałam żeby składniki się połączyły.

truskawkowe pole, ciasto szpinakowo bazyliowe z kremem, szpinak, mrozonki, poltino, truskawki, z truskawkami,

Jak złożyć Truskawkową polanę?

W formię, w której piekłam ciasto, ułożyłam na dnie jeden blat zielonego ciasta. Na nim rozsmarowałam krem śmietankowo-serowy z truskawkami. Wyrównałam powierzchnię i przykryłam drugim blatem ciasta. Lekki, ale dokładnie docisnęłam je do kremu. Na drugi blat wyłożyłam krem bez truskawek, rozsmarowałam równo. Wierzch posypałam równomiernie odłożonymi wcześniej okruchami zielonego ciasta. Tak przygotowane ciasto odstawiłam do lodówki na kilka godzin.

Przed podaniem na wierzchu ułożyłam truskawki. Ja nacięłam je nożykiem co carvingu, takim z ostrzem w kształcie litery V, ale można po prostu ułożyć całe owoce albo ich połówki. Między truskawki powtykałam świeże listki bazylii a do środka truskawkowych kwiatków wsypałam cukrowe groszki.

Ciasto przełożone kremem można zrobić dzień wcześniej, ale owoce radzę ułożyć na nim dopiero przed planowanym podanie.

W sezonie można użyć szpinaku świeżego, który trzeba jednak opłukać i dobrze osuszyć. Mrożony według Smacznej Pyzy daje lepszy smak, taki mniej trawiasty.

ciasto szpinakowe z kremem i truskawkami, ciasto na niedziele, impreza, zrob zdjecie, zielono mi, na zielonej trawce, ale ciacho, szpinak, truskawki, truskawkowe pole, truskawkowa polana
Na porządnej imprezie ciasto musi zostać uwiecznione zanim goście je zjedzą i tak stało się tym razem - Marcin Żarłoczek trzymał Łatkę bo chciała sama zjeść całe ciasto, a koledzy, Janek i Tomek, dwoili się i troili żeby zrobić ładne fotki "tego zielonego czegoś".. Dopytywali się nawet jak posadziłam te truskawki w mchu i czy długo rosły. Kiedy dowiedzieli się, że ciasto jest ze szpinakiem miny trochę im zrzedły, ale byli dzielni do końca.

8 komentarzy:

  1. A najzabawniejsze, że faceci jak dzieci - szpinak jest be i już :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna polanka , letnia i apetyczna,szkoda że tyle z nią pracy,ale lubię podziwiać takie pyszności i mieć wyobrażenie ile trudu kosztowało aby ze smakiem zjeść,brawo Pyzo:)
    Pozdrawiam
    Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, wcale tej pracy nie ma więcej niż przy innych ciastach, a efekt jest bardzo fajny

      Usuń
  3. truskawki z bazylią uwielbiam, ale nigdy bym nie wpadła na połączenie ze szpinakiem. Muszę wypróbować, bo może tak przynajmniej przemycę dzieciakom zieleninę do diety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama bazylia byłaby zbyt dominująca smakowo gdyby dodać jej więcej

      Usuń
  4. zachwyciłam się ostatnio bazylią w różnych słodkościach! ciasto wygląda szalenie apetycznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bazylia świetnie komponuje się także z ananasem

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger