Kremowy deser z gruszkami i imbirem

Deserowo dzisiaj będzie. Słodko i bardzo przyjemnie - tylko trochę owoców, galaretki i kremu, ale całość interesująca w smaku dzięki jednemu składnikowi - imbirowi. Zobaczcie sami i wypróbujcie a też się zakochacie w takim połączeniu :) Kremowy deser z gruszkami będzie Wam smakował - jestem pewna :)




czas przygotowania - ok. 15 minut + czas na wystudzenie owoców

składniki na 3 - 4 porcje :
  • 2  gruszki , u mnie Konferencje 
  • kawałek świeżego imbiru , ok. 3- 5 cm
  • 1  kopiasta łyżka galaretki cytrynowej w proszku
  • sok z jednej cytryny
  • 1 łyżka miodu - u mnie akacjowy

  • 125 ml śmietanki kremówki 30 %
  • 125 g serka mascarpone 
  •  
  • 4 czubate łyżki granoli z owocami egzotycznymi 

sposób przygotowania: granolę przesypałam na suchą patelnię i podgrzewałam mieszając aż zaczęła się lekko rumienić, odstawiłam do wystudzenia.

Gruszki obrałam, pokroiłam na nieduże kawałki, przełożyłam do rondla i wymieszałam z sokiem cytrynowym, miodem  i startym drobno imbirem. Wlałam ok. 150 ml wody i gotowałam jakieś 3 - 4 minuty. Gruszki muszą zmięknąć, ale nie mogą się rozgotować. Gdy gruszki były już odpowiednio ugotowane dodałam galaretkę i mieszałam całość delikatnie aż ta zupełnie się rozpuściła -  już nie podgrzewałam. Odstawiłam co wystudzenia. 

Zimną śmietankę ubiłam na sztywno, wymieszałam delikatnie z serkiem i 5 łyżkami tężejącej, ale jeszcze lekko płynnej, galaretki od owoców. 

Nałożyłam do szklaneczek porcje kremu, na to zimne owoce i posypałam podprażoną granolą.

No i co myślicie ? To pyszny, prosty deser i w sam raz na ponury dzień, prawda ? A jeśli ktoś nie przepada za gruszkami to może będzie wolał deser z żurawiną ?


12 komentarzy:

  1. Fajny pomysł na deser, a zdjęcia wprost powalające! :-)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, bardzo dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń
    2. tak, bardzo ładnie to wygląda, na prawdę świetna robota!

      Usuń
  2. wspaniały deser i jak pięknie wyglada

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podoba :) Chętnie wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszy mnie, że deser się Wam podoba :) zróbcie sobie taki w domu, na pewno będzie smakowity :)

      Usuń
  4. Pyszności, i do tego ślicznie podane, mniam:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger