Jajka z pieczarkami zapiekane w chlebie

Nie miałam wcale pomysłu na śniadanie. Jajecznica, nasza tradycyjna niedzielna, troszkę mi się znudziła, ale nie mówcie tego Żarłoczkowi, dobrze ? Jednak z jajek nie chciałam rezygnować bo oboje bardzo je lubimy. I tak sobie pomyślałam, że może jeśli nie chcę ich smażyć to może zapiekę ? No i zapiekłam :)



czas przygotowania : 30 minut
składniki na 2 / 4 porcje : 
  • 4 nieduże jajka
  • 4 grube kromki razowego chleba
  • 4 łyżki startego sera żółtego 
  • 1 bardzo duża pieczarka
  • 1/2 cebulki 
  • kawałeczek papryczki ostrej 
  • 1 łyżeczka oleju z chili, czosnkiem i bazylią 
  • 1 łyżka posiekanych ziół - oregano i bazylii 
  • 1 łyżka oleju zwykłego do wysmarowania blaszki

sposób przygotowania: kromki chleba okroiłam ze skórki i przykrywając je kawałkiem folii spożywczej rozwałkowałam na dość cienki placek. Cztery wgłębienia w formie na muffiny wysmarowałam zwykłym oleje i włożyłam do nich chlebowe plastry - można też wyłożyć foremkę papierem co pieczenia zyskując pewność, że nic nie przywrze do dna. Jeśli chleb nieco się porozrywa to nic nie szkodzi - całość i tak ładnie się zapiecze :)

Pieczarkę, była naprawdę duża, posiekałam. Cebulkę i kawałeczek chili też. Na patelni rozgrzałam olej z przyprawami, podsmażyłam kawałki grzyba razem z cebulą i papryczką. Na dno chlebowych miseczek wsypałam po 1 łyżeczce sera i nałożyłam porcję grzybów. Posypałam ziołami. Do każdej miseczki wbiłam delikatnie jajko. Posypałam je resztą sera i formę wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 200 st. C gdzie zapiekałam całość kilka/kilkanaście minut aż białko jajek się ścięło. Podałam gorące.

18 komentarzy:

  1. Potrawa świetnie wygląda (tak wiosennie). Idealne danie na pełnowartościowe śniadanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiosennie to jeszcze może nie, ale było bardzo smacznie :)

      Usuń
  2. Sprytna przystawka! Od razu skojarzyły mi się Święta Wielkanocne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a takie wykorzystanie przy okazji niezbyt świeżego chleba :)

      Usuń
  3. oj Pyzo! Szalejesz ostatnio! slinka cieknie caly czas ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Goszkaola, ja szaleję ? no właśnie ostatnio coś mało gotuję :D

      Usuń
  4. Ale fajne jajeczka! :) Też takie muszę zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, zwykłe jajka, resztki chleba, ale wyszło bardzo smaczne śniadanko :)

      Usuń
  5. Pomysłowe i na pewno smaczne, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Stanisław, czekasz na więcej zapieczonych jajek ? jaka ilość będzie odpowiednia dla Ciebie ? :D

      Usuń
  7. twoje sniadania są powalające na kolana!!! po prostu fantastyczne!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, ale nie zasłużyłam na aż takie pochwały chyba :)

      Usuń
  8. Wiesz co Pyzunia.Na prawdę lubię Twój blog.Co przepis to coś fajnego.Pozdrawiam Christopher

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję, miło mi czytać takie słowa :) również pozdrawiam :)

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger