wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

poniedziałek, 20 października 2014

Znowu szarlotka ? Jabłecznik z budyniem

Dziś kolejny pyszny, domowy jabłecznik. Prosty w przygotowaniu i bardzo smaczny. Połączenie owoców i budyniu w cieście jest bardzo udane co sprawdziłam już wiele razy m.in. w przepisie na Torcik waniliowy z gruszkami.

Szarlotki i w ogóle ciasta z owocami nigdy nam się nie znudzą. Są wilgotne, smaczne a w dzisiejszym masa budyniowa dodatkowo wzbogacą smak oraz konsystencję całości. Koniecznie upieczcie taki jabłecznik w domu ! 





Jabłecznik z budyniem 
Zainspirował mnie przepis znaleziony u Arabeski

czas przygotowania : ok. 30 minut + czas schłodzenia ciasta + czas pieczenia
składniki :
  • CIASTO - 350 g mąki pszennej krupczatki 
  • 150 g mąki pszennej tortowej
  • 140 g zwykłego cukru
  • 250 g masła albo margaryny
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 1/3 łyżeczki soli
  • 2 średnie jajka 

  • MASA BUDYNIOWA - 1 l mleka 
  • 3 op. budyniu waniliowego w proszku, takiego na 1/2 l mleka każdy
  • 100 g cukru zwykłego 
  • 30 g masła albo margaryny 

  • 1 kg jabłek - u mnie szara reneta 
  •  
  • ew. trochę cukru pudru do posypania wierzchu



 

sposób przygotowania : do miski wsypałam obie mąki - użyłam tych dwóch rodzajów bo miałam je pod ręką, ale spokojnie można użyć tylko krupczatki albo tylko tortowej. Do mąki dodałam sól, cukier zwykły, waniliowy i proszek do pieczenia. Dorzuciłam pokrojone na nieduże kawałki masło i roztarłam wszystko aż nie było widać kawałków tłuszczu. Wbiłam jajka i zagniotłam ciasto. Gdyby Wasze ciasto było za suche i kruszyło się można dodać nieco gęstej  śmietany.

Ciasto podzieliłam na dwie, mniej więcej równe części. Obie zawinęłam w folię, ale jedną schowałam do zamrażalnika a drugą schłodziłam po prostu przez pół godziny w lodówce. Następnie tą mniej schłodzoną wylepiłam dno formy o wym. 22x34 cm. Ciasto jest dość lepkie więc pomagałam sobie małym wałeczkiem posypywanym mąką.  Formę z ciastem wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 200 st. C, piekłam 15 minut.

Kiedy ciasto się piekło ugotowałam budyń. 3/4 l mleka zagotowałam w garnku razem z cukrem i masłem. W pozostałej części rozmieszałam dokładnie proszek budyniowy. Wlałam do do wrzącego mleka i gotowałam cały czas mieszając rózgą przez ok. 3-4 minuty aż budyń mocno zgęstniał.

Przyszykowałam też jabłka. Obrałam je, usunęłam gniazda nasienne a miąższ pokroiłam na kawałki - takie mniej więcej 2x2 cm, ale nie muszą być równe.

Na podpieczony, gorący spód ciasta wysypałam jabłka. Na nie wyłożyłam gorący budyń a na budyń starłam na tarce jarzynowej o dużych oczkach zamrożoną część ciasta. Trzeba to robić po kolei, ale dość sprawnie żeby ciasto na wierzchu nie rozpuściło się zupełnie. Formę z ciastem wstawiłam ponownie do piekarnika. Piekłam ok. 60 minut w temp. 180 st. C, grzanie góra/dół, środkowa półka.

Po upieczeniu trzeba ciasto dobrze wystudzić a nawet trochę schłodzić żeby podczas krojenia masa budyniowa nie mazała się. Wierzch można oprószyć nieco cukrem pudrem.


26 komentarzy:

  1. wygląda przepysznie, aż ślinka cieknie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie idealna szarlotka to właśnie ta z budyniem. Wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy dość przepisów na ciasta z jabłkami! Marzyła mi się od jakiegoś czasu szarlotka z budyniem i jest- jakby na zamówienie!
    Beata

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie nie musisz namawiać - jabłecznik z budyniem to zdecydowanie mój ulubiony :)

    OdpowiedzUsuń
  5. robię takie ciasto jest wyśmienite , a najlepsze jest na drugi dzień:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Robię z podobnego przepisu, ale nie piekłem spodu przed nałozeniem jabłek. Dzisiaj go upieke, jak Ty.

    OdpowiedzUsuń
  7. A czy mozna zamiast jablek uzyc brzoskwin z puszki?☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że tak - tylko potrzeba będzie kilka puszek żeby otrzymać 1 kg odcedzonych dobrze owoców

      Usuń
    2. Udalo sie!!!!! Upieklam z brzoskwiniami i wyszlo super☺bardzo dokladne i jasne wskazowki dziekuje Kasia

      Usuń
  8. Dalam 1,5 kg jablek i 0,5 kg truskawek. Ciacho wyszlo bardzo pyszne;)

    OdpowiedzUsuń
  9. ciasto wychodzi przepyszne ! polecam wszystkim !

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy te jabłka mają być surowe?czy podprażyć je ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wlasnie robie ciasto niestety przeswit zrobil sie po upieczeniu spodu i pewnie po godzinie pieczenia przyrumienione bedzie za mocno ta czesc... Dam znac jak wyszlo...

      Usuń
    2. Tak sie obawialam a wyszlo rewelacyjnie! Dzieci jak pałaszuja :-) Dziekuje za przepis i polecam innym zrobic :-)

      Usuń
  11. Bardzo lubię taką szarlotkę 😊

    OdpowiedzUsuń
  12. Zrobiłam dzisiaj na swoje jutrzejsze urodziny. Wyszło pysznie i ładnie. Polecam. Barbara

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny przepis. Robię już któryś raz i za każdym razem wszystkim smakuje. Polecam spróbować również z innymi owocami :) Wychodzi genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Robiłam dokładnie jak jest w przepisie:) bardzo ładnie wygląda i jest pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Na piekarniku gazowym z dołu ile minut i jaka temp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie używam piekarnika gazowego tylko elektrycznego i piekę w nastawieniu dwóch grzałek, góra/dół, nie wiem jak ustawić piekarnik gazowy

      Usuń
  16. A co jedli użyje jabłek przecieru ze słoika - innych akurat nie mam, a przepis kusi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie robiłam tej szarlotki z musem, ale jeśli jest bardzo gęsty to chyba może

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...