Sałatka na zielono z granatem. Detox dzień 4

Zielono mi! I to ostatnio nawet bardzo! Sałata, szpinak, jarmuż, brokuły - ta zieloność jest taka wiosenna i lekka. Tylko rukoli jakoś polubić nie mogę, ale to nic bo zamieniam ją sobie właśnie na zielone listki szpinaku i jest pysznie. 

Dzisiaj 4 dzień detoxu z lekkim, białkowym wzmocnieniem bo na śniadanie pojawiły się moje kochane jajka i mogłam je zjeść z kromką razowego chleba - pycha! Na kolację zaserwuję Wam i sobie lekką, chrupiącą i bardzo smakowitą sałatkę. Jest doskonałym dowodem na to, że je się najpierw oczami. Spójrzcie na zdjęcie i powiedzcie sami czy coś co wygląda tak apetycznie może nie być smaczne?! Wieczorem zjem taką porcję zielonego z ogromną przyjemnością.

Pełny jadłospis i listę wszystkich zakupów dostępny jest na stronie Fit&Easy. Na tej samej stronie, w Strefie zdrowia, znajdziecie też  dużo ciekawych artykułów na temat żywienia i porad dietetyka. Zachęcam do poczytania. Ja dowiedziałam się na przykład, że w czasie detoxu często może dokuczać ból głowy a jest on spowodowany np. odstawieniem kawy, słodyczy lub lekkim odwodnieniem jeśli nie uzupełnia się odpowiednio płynów. Mnie to na razie omija, ale już wiem, że w razie gdyby taki ból się pojawił to może pomóc dodatkowa porcja wody z cytryną a w ostateczności mała, naturalna kawa.

mieszanka sałat z zielonymi warzywami i granatem , sałatka zielona , granat , detox , wiosenne przebudzenie , lekko i smacznie , zielona dieta , domowe jedzenie


Sałata z zielonymi warzywami i granatem

czas przygotowania: 10 minut
składniki na 1 porcję:
  • garść dowolnej mieszanki sałat Fit&Easy np. Party
  • kawałek świeżego zielonego ogórka
  • 1/5 kalarepy
  • garstka różyczek świeżego brokuła
  • 1 cebulka dymka razem ze szczypiorkiem
  • pestki z 1/4 granatu
  • natka pietruszki 
  •  
  • 1-2 łyżki oliwy
  • 1-2 łyżeczki octu jabłkowego albo domowego octu malinowego
  • szczypta pieprzu czarnego świeżo mielonego


mieszanka sałat z zielonymi warzywami i granatem , sałatka zielona , granat , detox , wiosenne przebudzenie , lekko i smacznie , zielona dieta , domowe jedzenie
mieszanka sałat z zielonymi warzywami i granatem , sałatka zielona , granat , detox , wiosenne przebudzenie , lekko i smacznie , zielona dieta , domowe jedzenie

Jak zrobić zieloną sałatkę z granatem?

Ogórka, kalarepkę, dymkę i brokuła opłukałam, osuszyłam. Ogórka, razem ze skórką, pokroiłam w plastry. Kalarepkę obrałam, pokroiłam w słupki. Różyczki brokuła przelałam wrzątkiem na sicie i osączyłam dokładnie. Cebulkę pokroiłam w cienkie półplasterki a szczypior posiekałam grubo. Natkę porwałam na listki. Z owocu granatu wyłuskałam pestki w soczystych osłonkach.

Jak obrać owoc granatu? To proste - kliknij i zobacz!

Oliwę wymieszałam dokładnie z octem i pieprzem.

Na talerz wyłożyłam garść sałaty i poprzekładałam ją rozdrobnionymi warzywami. Skropiłam sosem, posypałam pestkami granatu i listkami natki.

Sałatkę należy zjeść zaraz po przygotowaniu.

Dlaczego sparzam brokuła, którego dodaję do sałatki? Dlatego, że jest wtedy delikatniejszy - nadal chrupiący, ale smaczniejszy a poza tym jakoś samo mycie tych gęstych różyczek według mnie nie oczyszcza go wystarczająco.

mieszanka sałat z zielonymi warzywami i granatem , sałatka zielona , granat , detox , wiosenne przebudzenie , lekko i smacznie , zielona dieta , domowe jedzenie

1 komentarz:

  1. Pyszna kompozycja. I jak wszystko posypane granatem świetnie wygląda.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger