Nalewka malinowa. Malinówka jak marzenie

Malinówka pachnie latem, soczystymi malinami, ma piękny kolor i jest pyszna. I to wszystko co mam do powiedzenia bo co tu dużo gadać, trzeba spróbować i tyle. Jest jak letnie marzenie, cudowna po prostu.

Nalewka malinowa jest najlepsza na malinach leśnych, ale tych niestety nie miałam. Zrobiłam ją z malin ogrodowych, dużych, dojrzałych, takich które mam problem donieść do domu bo zawsze podjadam. Tym razem po prostu kupiłam ich odpowiednio więcej, tak żeby wystarczyło na podjadanie i do słoja. Teraz kiedy ją zlałam będę musiała mocno się pilnować żeby spokojnie dojrzała. Łatwo nie będzie, niestety, ale dam radę.

Moja kolekcja nalewek przybiera ładne kształty. Butelki z kolorowymi trunkami stoją i zawartość powoli sobie dojrzewa. Jedne potrzebują mniej, inne więcej czasu, ale już wiem, że degustacje będą pyszne. 

nalewka z malin, malinowka, nalewki domowe, jak zrobic nalewke malinowa, przetwory domowe, domowe nalewki, smaczna pyza
widzicie jak moja malinówka ma piękny kolor?


Malinówka - nalewka malinowa


czas przygotowania: 20 minut + 4 tygodnie nastawu + 3 miesiące dojrzewania
składniki: 

nalewka z malin, malinowka, nalewki domowe, jak zrobic nalewke malinowa, przetwory domowe, domowe nalewki
maliny na nalewkę muszą być świeżo zebrane i zupełnie zdrowe

Jak zrobić nalewkę z malin? 

Owoce do nalewki powinny być świeże i zdrowe. Przebrałam je usuwając resztki liści, wsypałam do słoja. Zasypałam maliny cukrem, skropiłam sokiem wyciśniętym z cytryny, zamknęłam słój i odstawiłam go na parapet okienny na 2-3 dni. Owoce powinny puścić sok, ale trzeba ich pilnować żeby nie sfermentowały.

nalewka z malin, malinowka, nalewki domowe, jak zrobic nalewke malinowa, przetwory domowe, domowe nalewki
owoce trzeba przebrać a następnie wsypać do słoja, w którym mamy zamiar nastawić nalewkę

Po 3 dniach owoce i sok jaki się wytworzył zalałam wódką wymieszaną ze spirytusem i wodą - mieszamy wlewając spirytus i wódkę do wody, nie odwrotnie. Słój ponownie zamknęłam i odstawiłam w widne miejsce czyli na parapet. Przez kilka pierwszych dni codziennie potrząsałam mocno słojem żeby ew. pozostały na dnie naczynia cukier miał szansę się rozpuścić.

nalewka z malin, malinowka, nalewki domowe, jak zrobic nalewke malinowa, przetwory domowe, domowe nalewki, smaczna pyza

Nalewka stała sobie spokojnie przez 4 tygodnie. Po tym czasie zlałam cały płyn ze słoja a owoce dokładnie odcisnęłam przez gazę i tę resztę soku połączyłam z nalewką. Dodałam po trochu ekstraktu waniliowego i cytrynowego. Wymieszałam i przelałam nalewkę do butelek filtrując ją jeszcze przez lejek z wacikiem. Zamknięte butelki odstawiłam w ciemne miejsce na przynajmniej 1-3 miesiące.

nalewka z malin, malinowka, nalewki domowe, jak zrobic nalewke malinowa, przetwory domowe, domowe nalewki, smaczna pyza


11 komentarzy:

  1. Oj, ale mam teraz ochotę na maliny...

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłem, piłem jest przepyszna!

    OdpowiedzUsuń
  3. Z moich doświadczeń z nalewkami wynika, że jednak pewniejszym sposobem jest wpierw zalanie alkoholem a dopiero później zasypanie odsączonych owoców cukrem. Ta kolejność nie pozwala na fermentację i lepiej wyciąga to so najlepsze z owoców. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. metod robienia nalewek jest kilka i wszystkie mają swoje wady i zalety, latem kiedy jest gorąco rzeczywiście lepiej od razu zalać owoce alkoholem, ale też niektórzy mówią, że lekko sfermentowany owoc daje inny i czasami lepszy smak nalewce

      Usuń
  4. Witam.korzystalam już z kilku Pani przetworów wszystko wyszło przepyszne,właśnie wczoraj ponownie robiłam paprykę marynowan za którą cała rodzina przepada.chcialam zapytać czy robiła Pani nalewkę pigwowa albo wiśniowa???jakie miałyby być proporcje???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiśniówki w tym roku się nie udało, drogie wiśnie były, ale pigwówka, a właściwie pigwowcówka, będzie niedługo na blogu. Pigwowiec dopiero dojrzewa

      Usuń
  5. Ok dziękuję więc czekamy na pigwe:).a tymczasem zrobię malinowke.z tym że pierwszy raz będę robiła nalewkę to mam pytanie-czy to ma być taki zwykły słoik na zakretke i jakiej wielkości na te proporcje które ma Pani w swoim przepisie???czy zamiast słoja może być coś innego???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nastawiam nalewki zwykle w 3 litrowych słoikach, że zwykłymi nakrętkami, i w takim była malinówka. Można użyć kilku mniejszych, piętrowych, ale trzeba sprawiedliwie podzielić wszystkie składniki

      Usuń
  6. Czy słoik, w którym są maliny zasypane z cukrem trzeba zakręcic? A może wystarczy przykryć gazą? Pytam, bo boję się żeby owoce nie sfermentowaly.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam Pania. Czy moge uzyc samej wodki bez spirytusu? Nie chce zeby nalewka byla mocna i zraca w gardlo.. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, można użyć samej wódki czystej lub bardziej rozcieńczyć spirytus, ale maliny dają dużo soku i z samą wódką nalewka wyjdzie słabiutka. No ale co kto lubi 🙂

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger