Surówka z kiszonej kapusty, z burakiem i koperkiem


Zimą i wiosną jemy dużo kiszonek, przeważnie kapusty i ogórków. Domowe ogórki kiszone schodzą słoik za słoikiem, a dobrą kapustę kupuję na pobliskim bazarku. Kiszonki są nie tylko pyszne, ale też bardzo zdrowe, bo zawierają mnóstwo witamin. Na szczęście wszyscy w domu je lubimy, ale żeby nam się nie znudziły przyrządzając z nich sałatki i surówki zmieniam często dodawane składniki. 

Dzisiejsza surówka przypomina wyglądem surówkę z kapusty czerwonej. To jednak tylko złudzenie, bo w rzeczywistości starłam do niej zwykłego buraka. Dodał nie tylko koloru, ale też idealnie zgrał się z kiszoną kapustą.

Smaczna Pyza poleca tę pyszną i zdrową surówkę. Jedzmy kiszonki na zdrowie!

surowka z kapusty kiszonej, suroweczka, kapusta kiszona, buraki, koperek, dodatek do obiadu, jaka surowka do obiadu, co na obiad, zdrowo, surowki, samo zdrowie, witaminy, bomba witaminowa


Surówka z kiszonej kapusty, z burakiem i koperkiem

czas przygotowania: 10 minut + 30 minut chłodzenia
składniki:

  • 250 g kapusty kiszonej dobrej jakości
  • 1 średni burak ćwikłowy, czerwony
  • 1 nieduże jabłko
  • 1 mała cebula biała lub czerwona
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 1/2 pęczka koperku 
  • 3-4 łyżki delikatnego oleju roślinnego z pierwszego tłoczenia
  • do smaku - pieprz czarny świeżo mielony, odrobina cukru, ew. sól



surowka z kapusty kiszonej, surowka z kiszonej kapusty z burakiem, suroweczka, buraki, dodatek do obiadu, jaka surowka do obiadu, co na obiad, zdrowo, surowki, samo zdrowie, witaminy, bomba witaminowa


Jak zrobić surówkę z kapusty kiszonej i buraka?
 
Kapustę pokroiłam żeby jej pasemka nie ciągnęły się podczas jedzenia. Buraka (surowego) i jabłko obrałam, starłam na tarce jarzynowej  o dużych oczkach. Czosnek obrałam, posiekałam bardzo drobno. Obraną cebulę pokroiłam w drobną kosteczkę. Koperek opłukałam, osuszyłam, posiekałam.

Wszystkie rozdrobnione składniki kolejno przekładałam do miski. Dolałam olej, wymieszałam dokładnie i doprawiłam do smaku odrobiną cukru i świeżo zmielonym pieprzem czarnym. Z solą ostrożnie bo kapusta kiszona o tej porze roku bywa mocno słona.

Gotową surówkę przykryłam i odstawiłam do lodówki na przynajmniej pół godziny żeby ją schłodzić i aby wszystkie smaki miały czas się przeniknąć.

Tę surówkę podałam do schabu pieczonego i klusek śląskich, ale będzie pasowała do wielu innych dań obiadowych.
 


surowka z kapusty kiszonej, z burakiem, suroweczka, kapusta kiszona, buraki, koperek, dodatek do obiadu, jaka surowka do obiadu, co na obiad, zdrowo, surowki, samo zdrowie, witaminy, bomba witaminowa


3 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger