Szybki makaron z kurczakiem i szparagami

Dzisiaj obiad na szybko, a szybkim daniem będzie makaron z kurczakiem i szparagami. Będzie szybko, ale nie zabraknie dobrego smaku. Jakiś makaron prawie każdy ma w domu pod ręką. Przygotujcie jeszcze filet z piersi kurczaka, kilka szparagów i gotujemy!
szybkie danie, szybki obiad, danie jednogarnkowe, z makaronem, kurczak, szparagi, blyskaiwczne danie, ekspresowy obiad

Często na przygotowanie obiadu jest naprawdę mało czasu. Wracamy później z pracy, jesteśmy zmęczeni i nie chcemy tracić czasu na stanie przy garach. Do tego wizja zmywania potem kilku garnków też zniechęca. Wiem, że dużo osób w takiej sytuacji po prostu zamawia jedzenie, ale i tak wiadomo, że domowe najlepsze więc po prostu ugotujmy coś szybko. Dzisiaj propozycja takiego szybkiego i pysznego dania obiadowego, które przygotujecie w jakieś 20 minut i to w jednym garnku albo na jednej głębszej patelni. Gotowi? No to do dzieła! Zapraszam na makaron z kawałkami delikatnego, drobiowego mięsa, szparagami i koperkiem. Obiecuję, że będzie pysznie.

Nie lubisz zmywać garów? Zrób obiad na jednej patelni!
szybki obiad, co na obiad, szybkie danie, kurczak, filet z kurczaka, szparagi zielone, szybkie gotowanie, domowe jedzenie

Makaron z kurczakiem i szparagami 

czas przygotowania: 20-30 minut
składniki na 3 porcje:
  • 1 duży filet z piersi kurczaka, ok. 300 g 
  • 1/2 łyżeczki soli 
  • 1/2 łyżeczki świeżo mielonego pieprzu
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej mielonej
  • 1 łyżeczka sosu sojowego
  • 1 łyżka oleju 
  •  
  • 1 duża szalotka 
  • 200 g makaronu - u mnie cienkie wstążki z suszonymi pomidorami
  • 10 grubszych zielonych szparagów 
  • 500 ml wody 
  • ew. 50 ml słodkiej śmietanki  
  • garść świeżego koperku 
  • do smaku - sól, pieprz 

makaron z kurczakiem i szparagami, szybkie danie, ekspresowy obiad, kurczak, szparagi, danie z makaronem, obiad na szybko, co na obiad
Jak zrobić szybki makaron z kurczakiem i szparagami?

To szybkie danie jeśli dobrze zaplanujemy pracę przy nim. Zaczynamy! Filet z kurczaka pokroiłam w grubą kostkę. Przełożyłam do miski. Posypałam solą, pieprzem i papryką. Skropiłam sosem sojowym i olejem. Wymieszałam dokładnie i odstawiłam na chwilę. Jeśli jesteście bardziej przewidujący to mięso można pokroić i zamarynować rano lub nawet poprzedniego dnia i przechować pod przykryciem w lodówce.

Szalotkę obrałam i pokroiłam w kosteczkę. Nie macie szalotki, która pachnie cebulowo-czosnkowo? Nie szkodzi! Użyjcie zwykłej cebuli i małego ząbka czosnku i też pokrójcie je drobno. Szparagi opłukałam. Zwykłą obieraczką do warzyw nieco ostrugałam dolne części pędów, bo zwykle u dołu mają włóknistą skórkę. Same końce przycięłam, a pędy pokroiłam w grube krążki.
makaron z miesem i szparagami, kurczak, szparagi, szybki obiad, szybkie danie obiadowe, obiad w pol godziny, co dzis na obiad Postawiłam na ogniu dużą, dość głęboką patelnię, ale możecie wykorzystać rondel lub garnek z grubszym dnem. Rozgrzałam naczynie dość mocno. Wrzuciłam kawałki kurczaka, ale nie wlewałam tłuszczu, bo przecież dodałam trochę oleju do marynowania. Obsmażyłam szybko kurczaka. Gdy się zrumienił dorzuciłam pokrojoną szalotkę, smażyłam może 30 s mieszając. Dodałam suchy makaron - tak, tak, taki suchy prosto z paczki, bez wcześniejszego gotowania. Użyłam makaronu w postaci cienkich wstążek z suszonymi  pomidorami, bo taki miałam pod ręką. Może być tagiatelle albo zwykłe świderki czy rurki. Na patelnię z mięsem i tym suchym makaronem wlałam wodę, zamieszałam i przykryłam patelnię pokrywą. Dusiłam na średnim ogniu kilka minut aż makaron nieco zmiękł. Ciężko podać tutaj dokładny czas, bo to zależy od tego jakiego makaronu użyjecie do dania. Im grubszy tym trochę dłużej będzie się gotował, ale i tak trwa to szybko. Przez kilka minut duszenia makaron nieco zmięknie i spęcznieje wchłaniając część dolanej wody.

Gdy makaron był już prawie a'dente dosypałam szparagi i dusiłam wszystko jeszcze jakieś 2, góra 3 minuty, bo szparagom więcej nie potrzeba, a makaron przez ten czas jeszcze się podgotuje. Na koniec dodałam troszkę soli i pieprzu do smaku. Wlałam niewielką ilość śmietanki żeby sos był bardziej kremowy, ale spokojnie można ten dodatek pominąć albo zamiast śmietanki użyć czubatej łyżki serka kanapkowego. Jeśli na patelni będzie pod makaronem zbyt dużo sosu to wystarczy zdjąć pokrywkę i po prostu nieco płynu odparować. Gdyby było go za mało, można dolać nieco więcej wody.

Danie gotowe! Jeszcze tylko posiekany świeży koperek i można siadać do stołu. Prawda, że szybko? I do zmywania tylko 1 patelnia lub rondel. No dobrze, jeszcze miseczka po mięsie.
obiad w pol godziny, blyskawiczny obiad, makaron z kurczakiem i szparagami, kurczak, szparagi zielone, co na obiad, pyszny obiad, szybko i smacznie




3 komentarze:

  1. Super ! Na pewno skorzystam - proste i smaczne danie

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podoba mi się sposób, w jaki Pani pisze. Przepis oczywiście też :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo smaczne ☺

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger