wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

czwartek, 19 kwietnia 2012

Jajka z farszem szynkowym

Zeźliły mnie te jajka strasznie. No bo nie wyszły takie jakie chciałam. To znaczy były bardzo smaczne, ale niezbyt ładne - w każdym razie nie takie jak sobie wyobrażałam i jakie miały być. A wszystko przez moje trochę lenistwo a trochę pośpiech . . . Trzeba było okroić szynkę ze skórki to jej drobinki nie zapychałyby tutki i kremową masę dałoby się ładniej wycisnąć. Trzeba było też ugotować jajka przed śniadaniem a nie poprzedniego dnia to żółtka nie nabrałyby sinej obwódki i masa miałaby pewnie ładniejszy kolor. Ech, moja głupota czasami mnie przeraża i załamuje :D



składniki:
  • 5 jajek
  • kilka plasterków szynki szynki
  • majonez
  • chrzan drobno starty
  • ew. kilka łyżeczek mleka
  • do smaku: sól, pieprz mielony
  • do przybrania: sałata, koperek, ogórek kiszony, sałatka jarzynowa

sposób przygotowania:
w sumie bardzo prosto zrobić takie jajeczka :) Jajka ugotowałam na twardo - najlepiej zrobić to na niezbyt długo przed posiłkiem bo żółtka ugotowanych i odłożonych na kilka godzin czy dłużej stają się sine - smaku to nie zmienia, ale wyglądają nieapetycznie. Po ugotowaniu - nie dłużej niż 7-8 minut - jajka przełożyłam do bardzo zimnej wody dodatkowo dodając trochę lodu i zostawiłam w niej całkowicie zanurzone na 15 minut - w tym czasie ostygną. Obrałam je ze skorupek, przekroiłam poziomo na połówki i wydłubałam żółtka do rozdrabniacza. Dodałam kilka plasterków szynki pokrojonych drobniej - ważne żeby okroić szynkę ze skórki czy kawałków tłuszczu bo mogą nie zmiksować się na gładko i przeszkadzać potem przy dekorowaniu. Do żółtek i szynki dodałam łyżeczkę chrzanu i trochę majonezu - trzeba miksując kontrolować gęstość i ew. dodać trochę więcej majonezu. Można też dolać ew. 2 - 3 łyżeczki mleka jeśli masa będzie zbyt gęsta. Zmiksowaną masę doprawiłam solą i pieprzem. Nałożyłam do rękawa cukierniczego i wycisnęłam na połówki białek. Tak udekorowane jajka ułożyłam na talerzu z sałatką - wokół kopczyka z niej - ozdobiłam zieleniną i plasterkami ogórka kiszonego.

3 komentarze:

  1. Lubię takie faszerowane jajka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. e tam.....jajka wyszły super (nie wiem dlaczego sądzisz że są nieładne ) najważniejsze że są smaczne a ja uwielbiam jajka faszerowane. Mam parę przepisów z pieczarkami, papryką itd ale.....wolę jednak jak ktoś zrobi :) hm.....leniwy ze mnie żarłok :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...