wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładuję...

wtorek, 21 czerwca 2016

Zupa krem ze świeżych ogórków

Zupa ogórkowa kojarzy się z kwaśną zupą na ogórkach kiszonych. Jest to zdecydowanie jedna z moich ulubionych zup. Świeże, zielone ogórki podaję raczej na surowo - w formie mizerii albo do kanapek. Czasami robię potrawkę ze świeżych ogórków i za pierwszym razem to było trochę dziwne doświadczenie bo zielone ogórki na gorąco były zaskakujące. 

Ponieważ potrawka przypadła nam do gustu a chłodnik ogórkowy też lubię więc postanowiłam zrobić inną niż zwykle zupę ogórkową, właśnie z ogórków zwykłych, takich nie kiszonych. Czułam, że będzie smaczna i nie zawiodłam się. Jest świeża, soczysta a jednocześnie pożywna dzięki dodatkowi ziemniaków i groszku ptysiowego. Szybka zupa kiedy nie macie dużo czasu na stanie przy garach.

kremowa zupa z zielonych ogórków , zupa ogórkowa , krem ogórkowy , ogórki gruntowe , ogórki świeże , obiad , kuchnia polska , domowe jedzenie , prosty przepis , najlepsze przepisy


Kremowa zupa z surowych ogórków

czas przygotowania: 30 minut
składniki na 2-3 porcje:
  • 2 średnie ziemniaki 
  • 6 surowych, średnich ogórków gruntowych
  • 2 nieduże cebulki dymki 
  • 3 szklanki bulionu jarzynowego albo mięsno jarzynowego
  • 1-2 łyżki koperku świeżego
  • 1 łyżeczka masła
  • 3-4 łyżki gęstej śmietany 

  • do smaku - sól, pieprz mielony

  • dodatkowo - groszek ptysiowy 
  • 2 ogórki świeże pokrojone w paseczki
  • koperek


kremowa zupa z zielonych ogórków , zupa ogórkowa , krem ogórkowy , ogórki gruntowe , ogórki świeże , obiad , kuchnia polska , domowe jedzenie , prosty przepis , najlepsze przepisy

Jak zrobić zupę ze świeżych ogórków? 

Ziemniaki obrałam i pokroiłam w dużą kostkę. Ogórki dokładnie umyłam i też pokroiłam w kostkę - można obrać je ze skórki, ale jeśli ją zostawimy to zupa będzie miała ładniejszy, bardziej zielony kolor. Cebulkę oczyściłam, pokroiłam w pół krążki. Wielkość nie jest za bardzo istotna bo przecież całość będzie jeszcze rozdrabniana.

Ziemniaki wrzuciłam do garnka, zalałam bulionem jarzynowym i gotowałam aż były prawie miękkie. W tym czasie na patelni rozpuściłam masło. Zeszkliłam cebulkę, dodałam ogórki i smażyłam razem na małym ogniu aż nieco zmiękły. Trzeba uważać żeby nie zaczęły się przyrumieniać.

Do podgotowanych ziemniaków dodałam podsmażone ogórki i gotowałam razem kilka minut aż wszystko  było miękkie. Zdjęłam zupę z ognia, dodałam trochę zielonego koperku i gęstej śmietany. Całość zmiksowałam na gęsty krem. Gdyby okazał się za gęsty można dolać więcej bulionu.

Krem z ogórków podałam na gorąco posypując groszkiem ptysiowym i koperkiem. Do każdej porcji dołożyłam trochę pokrojonego w cienkie paseczki świeżego ogórka.

kremowa zupa z zielonych ogórków , zupa ogórkowa , krem ogórkowy , ogórki gruntowe , ogórki świeże , obiad , kuchnia polska , domowe jedzenie , prosty przepis , najlepsze przepisy

7 komentarzy:

  1. Brzmi fantastycznie !
    Koniecznie muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogórkowy chłodnik, do wykorzystania szczególnie w gorący dzień. Bardzo dobrze wygląda, a przy tym na pewno jest orzeźwiający.

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię tą zupę od dwudziestu lat w Termomixie... ;)Jest naprawdę smaczna... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. JA CZĘSTO TĄ ZUPĘ ROBIĘ SMACZNA MNIE LEPIEJ SMAKUJE Z ZIELONYCH NIŻ Z KISZONYCH

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie robiłam takiej zupy, ale wygląda tak smacznie, że się skuszę i dziękuję za przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zimą dodaję topiony serek ziołowy i jest mega smak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ktoś lubi to paskudztwo czyli serki topione to wolna wola

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...