Szybki gulasz ze schabu z leśnymi grzybami

Dzisiaj jeszcze jedno danie z moje wiejskiego, urlopowego repertuaru kulinarnego. Szybkie danie z duszonego schabu i świeżo zebranych leśnych grzybów. Taki leśny gulasz. Pachnące i szybkie do przyrządzenia danie bo będąc na urlopie nie mam ochoty tracić przy garach więcej czasu niż to konieczne. 

Schab to chude mięso, delikatne mięso, które nie potrzebuje długiej obróbki termicznej. Wystarczy je krótko obsmażyć a potem dusić z grzybami przez kilka, kilkanaście minut bo grzybom też nie trzeba dużo czasu żeby się ugotowały. Kroję je grubo bo lubię kiedy są widoczne w potrawie i czuć je pod zębem. Takie danie podaję z domowymi kluskami bo tak smakuje najlepiej, ale dobrze będzie się komponowało z ziemniakami, makaronem czy ryżem.

Sprawdźcie jaki pyszny jest schab duszony z czernidłakami, pomidorami i winem.

schab duszony z grzybami lesnymi, strogonof ze schabu z lesnymi grzybami, wieprzowina duszona z grzybami, schab wieprzowy, mięso duszone, gulasz wiejski, jak zrobić schab duszony z grzybami, smaczna pyza
schab wieprzowy duszony z leśnymi grzybami i tymiankiem z przydomowego ogródka ziołowego


Leśny gulasz ze schabu i grzybów 

czas przygotowania: 30 minut
składniki: 
  • 400 g schabu wieprzowego środkowego bez kości
  • 1/3 łyżeczki grubo mielonego pieprzu kolorowego 
  • 1/2 łyżeczki słodkie papryki w proszku 
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 2 lekko czubate łyżki mąki pszennej 
  • 2-3 łyżki oleju roślinnego albo masła klarowanego
  •  
  • 1 średnia cebula
  • 2 duże ząbki czosnku
  • 1/3-1/2 szkl. wody albo bulionu warzywnego
  •  
  • ok. 300-500 g świeżych grzybów leśnych - u mnie 1 duży kraśniak, kilka muchomorków rdzawobrązowych, 1 piaskowiec modrzak, 3 nieduże podgrzybki 

  • 3-5 łyżek gęstej śmietany 18%
  • 1 łyżeczka listków tymianku
  • do smaku - sól, pieprz
  •  
  • kopytka domowej roboty

schab duszony z grzybami lesnymi, strogonof ze schabu z lesnymi grzybami, wieprzowina duszona z grzybami, schab wieprzowy, mięso duszone, gulasz wiejski, jak zrobić schab duszony z grzybami, smaczna pyza
duszony schab w sosie grzybowym najlepiej smakuje z domowymi kopytkami


Jak zrobić gulasz ze schabu z grzybami? 

Mięso pokroiłam w paski. Mąkę połączyłam z pieprzem, solą i papryką. Taką mieszanką posypałam mięso i wymieszałam żeby pokryła wszystkie kawałki. Grzyby dokładnie oczyściłam, pokroiłam w plasterki, ale niezbyt cienkie bo lubię kiedy grzyby są dobrze widoczne w daniu. Cebulę i czosnek obrałam, posiekałam.

schab duszony z grzybami lesnymi, strogonof ze schabu z lesnymi grzybami, wieprzowina duszona z grzybami, schab wieprzowy, mięso duszone, gulasz wiejski, jak zrobić schab duszony z grzybami, smaczna pyza
schab do gulaszu kroję w paski, obtaczam w mące z przyprawami i obsmażam

Na dużej patelni rozgrzałam połowę tłuszczu. Obsmażyłam mięso partiami na lekko złocisty kolor. Usmażone kawałeczki przekładałam na talerz i smażyłam następne. Następnie na tej samej patelni rozgrzałam resztę oleju i zeszkliłam cebulę. Kiedy nieco zmiękła dorzuciłam grzyby oraz czosnek i smażyłam wszystko razem kilka chwil aż grzyby zaczęły puszczać sok. Wtedy z powrotem dorzuciłam na patelnię obsmażone mięso. Wlałam nieco wody i dusiłam potrawę przez jakieś 10 minut.

schab duszony z grzybami lesnymi, strogonof ze schabu z lesnymi grzybami, wieprzowina duszona z grzybami, schab wieprzowy, mięso duszone, gulasz wiejski, jak zrobić schab duszony z grzybami, smaczna pyza
smażę też grubo pokrojone świeże grzyby razem z cebulą i czosnkiem

Na koniec zaprawiłam gulasz śmietaną. Roztrzepałam ją najpierw z odrobiną soli i zahartowałam kilkoma łyżeczkami gorącego sosu a następnie wlałam do mięsa i grzybów. Na koniec doprawiłam wszystko świeżym tymiankiem. Ależ zapach!

schab duszony z grzybami lesnymi, strogonof ze schabu z lesnymi grzybami, wieprzowina duszona z grzybami, schab wieprzowy, mięso duszone, gulasz wiejski, jak zrobić schab duszony z grzybami, smaczna pyza
schab z grzybami duszę krótko a sos zaprawiam śmietaną

Gulasz leśny ze schabu i świeżo zebranych grzybów podałam z kopytkami i ogórkami kiszonymi własnej roboty.

schab duszony z grzybami lesnymi, strogonof ze schabu z lesnymi grzybami, wieprzowina duszona z grzybami, schab wieprzowy, mięso duszone, gulasz wiejski, jak zrobić schab duszony z grzybami, smaczna pyza
schab duszony z grzybami to proste i szybkie danie z mojego wiejskiego menu


2 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger