Nalewka truskawkowa z kwiatem bzu czarnego

Po nalewce truskawkowej z ubiegłego roku zostało tylko wspomnienie więc trzeba było nastawić następną porcję. Tym razem robię jej więcej i przy okazji jeszcze inną wersję. Postanowiłam do części truskawkówki dodać pachnących kwiatów czarnego bzu. Wyszło wspaniale! Nalewka ma piękny kolor, bo zapach możecie sobie tylko wyobrazić. Mam jednak mały problem z nazwą - to będzie truskawkówka z bzem czy bzianka z truskawkami?

W kuchni stoją teraz jeszcze inne słoje a w nich kwiaty lipowe. Część na przepyszną nalewkę lipową, część na syrop lipowy. Trochę wykorzystam ich też do nalewki malinowej, ale to dopiero kiedy malin na rynku będzie więcej i po niższej cenie. Wkrótce pojawią się też inne, letnie owoce więc mam zamiar nastawić jeszcze więcej domowych nalewek.

A Wy robicie jakieś domowe nalewki? Jaka jest Waszą ulubioną? Może podzielicie się ze mną przepisem?


truskawkowka, nalewka z truskawek i kwiatow bzu, bez czarny, dziki bez, truskaweczki, domowe przetwory,


Truskawkówka z kwiatami czarnego bzu

czas przygotowania: kilka/kilkanaście dni
składniki:
  • 1 kg dojrzałych truskawek
  • 20 baldachów kwiatów czarnego bzu
  • 2 cytryny
  • 750 ml spirytusu 96 %
  • 750 ml wody 
  • 500 g cukru 

truskaweczki, nalewka truskawkowo bzowa, dziki bez, baldachy kwiatow bzu, nalewka z truskawek i bzu, domowe przetwory
nalewka z truskawek i kwiatow bzu, czarny bez, dziki bez, truskawkowka, przetwory, spizarnia, truskawki


Jak zrobić nalewkę truskawkową z kwiatami bzu?

Z wody i cukru ugotowałam syrop. Ostudziłam. Cytryny dokładnie wyszorowałam, sparzyłam, pokroiłam w plasterki. Baldachy kwiatów bzu, w pełni rozwinięte, ale białe, bez zażółceń, rozłożyłam na białej ściereczce i zostawiłam na 1-2 godziny. Przez ten czas powinny powychodzić z nich wszystkie żyjątka. Następnie poobrywałam same kwiatuszki starając się aby zostało przy nich jak najmniej zielonych łodyżek. Kwiaty wsypałam do dużego słoja, zalałam syropem. Dorzuciłam plasterki cytryny. Zakręciłam słój i odstawiłam na 2 doby.

naleweczka z truskawek i kwiatow bzu, czarny bez, truskawki, dziki bez, przetwory, domowa spizarnia, spirytus,

 
Następnego dnia przygotowałam truskawki. Przebrałam je usuwając pogniecione czy nadpsute owoce. Opłukałam i osuszyłam. Usunęłam szypułki i poprzekrawałam na ćwiartki. Dorzuciłam do słoja z kwiatami w syropie. Wlałam też spirytus, wymieszałam zawartość. Zakręciłam słój i odstawiłam na kolejnych kilka dni.

Po mniej więcej tygodniu zlałam płyn ze słoja a owoce z kwiatami dokładnie wycisnęłam przez tetrową ściereczkę. Rozlałam nalewkę do butelek filtrując ją przez waciki umieszczone w lejku. Odstawiłam na przynajmniej miesiąc żeby nalewka dojrzała.

nalewka truskawkowa z kwiatami bzu, czarny bez, truskawki, przetwory, spizarnia, naleweczka, truskawkowka


7 komentarzy:

  1. Hoho, Pyzę na profilu Grzybowo cytują. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Co roku mam sporo malin z ogródka i robię właśnie taką nalewkę z malin.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam na maliny, ale te późniejsze bo są smaczniejsze, a poza tym teraz strasznie drogie

      Usuń
  3. Ja robiłem w tym roku rabarbarową z truskawkami - polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pomyślę o takiej w przyszłym roku, dziękuję

      Usuń
    2. Robimy nalewkę na samym rabarbarze, bazując na przepisie wziętym z https://gotujmy.pl/nalewka-rabarbarowa,przepisy-warzywa-przepis,251467.html
      Szybka i pyszniutka. Naprawdę polecam.

      Usuń
    3. jutro nastawiam truskawkę z rabarbarem, który dobrze przełamuje słodycz owoców

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger