Klopsiki duszone z makaronem i warzywami

Danie jednogarnkowe i na dodatek do zrobienia w mniej niż 30 minut to idealny pomysł na szybki obiad. To przepis do wykorzystania kiedy naprawdę macie mało czasu. Szybko przygotujecie pyszne klopsiki, makaron i kolorowe warzywa. I to wszystko na jednej patelni.

pyszny obiad, szybko i tanio, miesne kulki, danie jednogarnkowe, kolorowe warzywa, swiderki
Całe danie zrobione na jednej patelni - duszone klopsiki z makaronem i kolorowymi warzywami


Lubię takie jednogarnkowe dania. Wszystkie składniki powoli dusiły w jednym naczyniu. Mało zmywania i dużo smaków przenikających się wzajemnie. Tym razem zrobiłam klopsiki z mielonego mięsa, z drobnym makaronem i mrożonymi, kolorowymi warzywami. Wspaniale, że nie trzeba dusić wszystkiego dłużej niż kilkanaście minut. Byłam zmęczona i głodna, zresztą nie tylko ja. Wiem, mogłam zamówić coś gotowego do domu, ale naprawdę nie lubię tego robić. Mogłam zarządzić wyjście do restauracji, ale na to wcale nie miałam ochoty... Na szczęście w niecałe pół godziny można zrobić pyszne, mało pracochłonne i porządne danie. Przepis jest na 2-3 porcje, ale jeśli Was jest więcej to weźcie większą patelnię lub rondel i podwójcie ilość składników.

Tym razem kupiłam gotowe mięso mielone, chociaż nie lubię tego robić. Zwykle mielę sama, bo wtedy dobrze wiem co jest zmielone, ale w awaryjnej sytuacji skorzystałam z półproduktu. No i dobrze, że moja zamrażarka ma w sobie dużo dobra w postaci mrożonych warzyw i grzybów. W każdej chwili mogę po coś do niej sięgnąć i szybciutko będzie smakowity obiad.

Zobacz przepis na kawałki Kurczaka duszonego z ryżem i kurkami


danie jednogarnkowe, klopsiki z makaronem i warzywami, warzywa mrozone, mrozonki, pulpety, klopsy, duszone, makaron z soczewicy
Szybkie, jednogarnkowe danie to doskonały pomysł na obiad kiedy macie mało czasu

Klopsiki duszone z makaronem i warzywami


czas przygotowania: 30 minut
składniki na 2-3 porcje:
  • KLOPSIKI - 250 g mięsa mielonego wieprzowo-wołowego
  • 1 łyżka posiekanej cebuli
  • 2 łyżki bułki tartej
  • 50 ml wody 
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki pieprzu ziołowego
  •  
  • do obtoczenia: 2-3 łyżki  mąki
  • do smażenia: 1 łyżka oleju roślinnego

  • MAKARON I WARZYWA - 1 szalotka albo inna nieduża cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 100 g zielonego groszku mrożonego
  • 100 g zielonej fasoli szparagowej mrożonej
  • 100 g mini marchewki mrożonej
  • 100 suchego makaronu - u mnie makaron świderki z soczewicy
  • 200 ml wody 
  • 1/2 łyżeczki tymianku suszonego 
  • 1/2 łyżeczki papryki słodkiej mielonej 
  • 1/2 łyżeczki pieprzu czarnego mielonego
  • 1/3 łyżeczki kminku mielonego 
  • 2-3 łyżeczki jasnego sosu sojowego 
  • do smaku - sól

  • ew. 4-5 łyżek śmietanki kremówki 

Zobacz przepis na pyszną Tartę bolognese

przygotowanie obiadu, szybki obiad, szybkie danie, smacznie i niedrogo, klopsiki, makaron, warzywa mrozone
Klopsiki robi się naprawdę szybko

Jak zrobić klopsiki duszone z makaronem i warzywami?


Mięso mielone - rzadko to robię, ale tym razem wracając do domu kupiłam gotowe w sklepie - przełożyłam do miseczki. Dosypałam drobniutko pokrojoną cebulę, bułkę tartą, przyprawy i wlałam wodę.  Wyrobiłam dobrze masę. Zwilżonymi zimną wodą rękami uformowałam z masy mięsnej kilka okrągłych kulek. Obtoczyłam je w mące.

Szalotkę i czosnek obrałam, drobno pokroiłam.

klopsiki, kuleczki miesne, smazone klopsy, mieso mielone, danie na jednej patelni, jednogarnkowe
Klopsiki obsmażyłam, a następnie dorzuciłam posiekaną szalotkę i czosnek

makaron swiderki, makaron z soczewicy, bezglutenowy, smaczny obiad, danie jednogarnkowe
Po chwili dosypałam suchy makaron i wlałam wodę - to musi się razem poddusić

miesne kulki, z makaronem, mrożonki, kolorowe danie, jednogarnkowe, obiad, szybko i tanio
Po kilku minutach makaron nieco zmięknie, można dodać warzywa i dalej razem dusić

Na głęboką patelnię wlałam niewielką ilość oleju. Kiedy się rozgrzał włożyłam klopsiki i obsmażyłam je aż się zrumieniły. Dorzuciłam szalotkę z czosnkiem i chwilę razem smażyłam aż cebula się zeszkliła. Wtedy dosypałam makaron - taki suchy, prosto z paczki, i wlałam wodę oraz sos sojowy. Użyłam makaronu z czerwonej soczewicy bo taki akurat miałam, ale może być inny, raczej drobny. Przykryłam patelnię i dusiłam jakieś 5 minut. Kiedy makaron odrobinę zmiękł dosypałam mrożone warzywa i wsypałam suche przyprawy. Wymieszałam i dusiłam kolejne kilka minut aż warzywa zmiękły. W tym czasie makaron też powinien się dogotować i wchłonąć prawie cały sos.

Na koniec doprawiłam całość niewielką ilością soli i wlałam troszkę śmietanki, dosłownie taki mały chlust z kubka. Dodatek śmietanki nie jest konieczne, ale poprawia smak i tworzy troszkę fajnego sosu. Dusiłam jeszcze dosłownie 2 minuty i gotowe. Przed podaniem posypałam całość listkami natki pietruszki.

Smaczna Pyza radzi: w tym przepisie wykorzystałam warzywa mrożone, bo to szybsza i wygodniejsza opcja, szczególnie zimą. Ale w sezonie można wykorzystać warzywa świeże - strąki fasolki szparagowej pokrojone na 2-3 części, marchewkę pokrojoną w kostkę i łuskany groszek lub strączki groszku cukrowego. Można też dorzucić inne warzywa - różyczki kalafiora lub brokuła, kawałki papryki... 

 

szybki obiad, klopsiki z makaronem i warzywami, warzywa, makaron, mieso mielone, kolorowe danie, obiad w 30 minut
Szybki obiad, ale dużo smaku i mało zmywania


7 komentarzy:

  1. wygląda obłędnie i pewnie też tak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadza się, to naprawdę bardzo smaczne danie, a do tego jest proste i szybkie do przyrządzenia

      Usuń
  2. Pysznie i zdrowo wygląda to danie! Chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam! mam nadzieję, że będzie Wa,m smakować :)

      Usuń
  3. Pycha danie, makaron mam lubella, jest super jędrny, do takich dań pasuje idealnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pani Izo,
    Jakie to jest dobre to szok:D. Zrobiłam dzisiaj tylko bez groszku i kminku, bo nie przepadam i normalnie szok! Pyszne! Łatwe jak nie wiem co:)! Bardzo dziękuję i polecam każdemu!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger