Prosty pomysł. Jak nakleić etykiety na słoiki z przetworami ?

Lubię robić przetwory na zimę bo potem mam owocowe i warzywne skarby pod ręką. Dżemy do świeżych bułeczek albo naleśników, mus do szarlotki, sałatki czy ogórki kiszone do obiadu - wszystko się przyda i będzie zjedzone.

Ale po zrobieniu każdej partii trzeba zawartość słoików jakoś oznaczyć żeby się potem nie pomylić. Nie ma problemu w przypadku kiszonego kalafiora czy sałatki z ogórków bo dobrze widać co zawiera szklane opakowanie. Jednak kiedy w grę wchodzą dżemy robi się ciekawie - bez karteczek na słoikach mogłabym się zdziwić po odkręceniu. I dlatego właśnie karteczki się przydają.



Nie będę jednak mądrzyć się jakie etykietki są najładniejsze - kupne czy samodzielnie zdobione, jednobarwne czy wielokolorowe. W sieci znajdziecie programy, w których można sobie ładne etykiety zaprojektować a potem wydrukować. Tyle, że ja nie mam drukarki a kupowanie gotowych średnio się opłaca przy robieniu dużej ilości przetworów. Zresztą jakie by nie były to trzeba je i tak nakleić na każdy słoik. I tutaj rodzi się pytanie, w jaki sposób to zrobić ? Myślicie, że odpowiedź jest prosta ? Nic bardziej mylnego ! Można użyć kleju, ale nie każdy dobrze współpracuje łącząc papier ze szkłem. Mocniejsze przykleją, ale przy domowym, ponownym używaniu słoików każdego roku zmycie starych etykiet jest bardzo uciążliwe. Można etykiety nakleić przy pomocy taśmy klejącej - bezbarwnej albo dwustronnej, ale w pierwszym przypadku to średnio ładnie wygląda a w drugim znów mamy problem ciężko zmywalnego kleju.

I teraz wkracza Pyza z dobrą radą. Zaraz powiem Wam jak najlepiej i najprościej nakleić etykiety na słoiczki z przetworami. Potrzebne będą : kartka papieru, gładka lub z krateczkę; spodek; miękki pędzelek i odrobina mleka - tak, zwykłego mleka ! Jeśli mamy już wycięte, papierowe karteczki to najpierw wpisujemy na nie nazwę przetworu - po naklejeniu robi się to trudniej. Następnie pojedynczą karteczkę smarujemy od spodu, przy pomocy miękkiego pędzelka, mlekiem i naklejamy mokrą stroną na szkło. Delikatnie usuwamy ew. nadmiar płynu ręcznikiem papierowym albo chusteczką kosmetyczną i odstawiamy słoik na bok. Jeśli kartka zmoczy nam się za bardzo to nic nie szkodzi. Papier po chwili wyschnie a etykietka nie odklei się. Później kiedy zużyjemy zawartość słoika to podczas mycia nie będzie żadnego problemu z odklejeniem karteczki. Proste, prawda ? I skuteczne co wypróbowałam już wiele razy i Wam polecam.


42 komentarze:

  1. Niesamowite. Muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, jakie to proste ! A ja się "bawiłam "z klejem ,papierem . Iza , dzięki za radę . Pozdrawiam Ludmiła B.

    OdpowiedzUsuń
  3. O tez musze wypróbować:) do tej pory kupowałam takie szersze cenówki.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja przyklejam zwyklym bialym klejem biurowym.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyza az trudno uwierzyc ze to dziala! :) No ale komu jak komu ale Tobie to wierze! :) Wyprobuje nastepnym razem:) Super rada:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaki fajny pomysł, wypróbuję jutro po zrobieniu dżemu z czarnej porzeczki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jesteś genialna!! :) W życiu bym nie wpadła na taki pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Poważnie na mleko ? OMG... Muszę wypróbować, bo też robię dużo przetworów, ale właśnie z tego powodu zawsze starałam się robić takie, które po jakimś czasie bez trudu rozpoznam. Super pomysł! Wart zapamiętania! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja piszę markerem na kawałku taśmy malarskiej, tej żółtej- łatwo się potem odkleja przy kolejnej produkcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też niezły pomysł - jeśli ma się taką taśmę pod ręką :)

      Usuń
  10. w życiu bym na to nie wpadła - genialny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Też tak robię. Pomysł zaczerpnięty prze ze mnie z wielkiego żarcia. Najlepsze jest to, że równie dobrze można naklejki zdjąć bo wystarczy ciepła woda. Pozdrawiam gorąco Karolina

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie jestem w ferworze przetworów - wykorzystam ten patent, bo jest prosty! W prostocie tkwi sukces :D

    OdpowiedzUsuń
  13. a ja używam taśmy malarskiej (żółta, papierowa taśma o różnej grubości - do kupienia w każdym sklepie z atr. malarskimi) taką taśmą okleja się np. listwy podłóg. Ja wykorzystuję ją również do etykietowania słoików z dżemem. Taśmę łatwo usunąć i nie zostawia żadnych śladów w dodatku kosztuje 2-3zł. - to chyba nie drogo ??? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to niedrogo i pomysł całkiem fajny, ale gdy pod ręką nie ma taśmy wystarczy jakakolwiek kartka i mleko :)

      Usuń
  14. Ge Nial Ne! dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Powiem szczerze, że na początku nie wierzyłam ale właśnie wypróbowałam i działa:) Karteczki się super trzymają. Świetny pomysł. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zanim napisałam ten post wypróbowałam sposób wiele razy :) cieszę się, że przetwory opisane - łatwiej będzie później je odróżnić a i z domyciem słoiczków w przyszłości nie będzie kłopotu

      Usuń
  16. Zapamiętam ten sposób na przyszłość. Teraz wykorzystuję samoprzylepne części, które zostały z naklejek kupowanych dzieciom. To, co było między obrazkami. Niekiedy to spore fragmenty białego przeważnie koloru.Trzymają się tak mocno, że w następnym roku wystarczy zmienić datę :) Jeśli tylko trafi tam taki sam dżem lub sok. W innym przypadku zaklejam nowa nalepką.
    Pozdrawia nowa obserwatorka bloga, choć sama nie blogująca. Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tylko, że z tymi samoprzylepnymi jest potem kłopot żeby je usunąć i doczyścić słoik ...
      Pozdrawiam, Beato !

      Usuń
  17. W czasach kryzysu w podobny sposób uszczelniałam na zimę stare okna. Papierowe paski i mleko. Sposób mojej babci. Zawsze się sprawdzało. Pozdrawiam wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja Babcia też uszczelniała na zimę stare drewniane okna papierowymi paskami...

      Usuń
  18. świetny pomysł - cieszę się ,że trafiłam na tą stronę :)) FK

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajny pomysł, ale szkoda, że nie dla mnie - w naszym domu nie używamy mleka ze względu na jego szkodliwość ;-(
    Może na coś innego też można przykleić ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak komuś mleko szkodzi to niech kupi klej, po prostu :)

      Usuń
  20. OK, ale mleko z czasem będzie śmierdzieć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. co za głupia sugestia - nic takiego nie będzie się działo bo cienka warstwa mleka wysycha po kilku minutach więc nie będzie się też psuło

      Usuń
  21. Ja z kolei używam naklejek do metkownicy. Twój sposób lepiej mi się podoba. Większość przetworów już zrobiona ale na przyszły rok jak znalazł. Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Po co tyle zachodu?? Ja kupuję naklejeczki w sklepie papierniczym arkusz cały 0,50 gr. sa z klejem.Wystarczy wpisac markerem datę i co w słoiku.
    Pozdraiwam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po to tyle zachodu, że nie trzeba szukać sklepu papierniczego a w nim naklejek, które później ciężko się usuwa ze słoików. Karteczka przyklejona na mleko odchodzi przy zwykłym myciu

      Usuń
  23. Ja używam taśmy malarskiej

    OdpowiedzUsuń
  24. ja też używam taśmy malarskiej.jedna rolka starcza na parę sezonów

    OdpowiedzUsuń
  25. A mi si ten sposób bardzo spodobał, bo mam piękne drukowane naklejki. Wyglądają dokładnie tak, jak chciałam a i łatwo je będzie usunąć :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naklejajcie sobie na swoje słoiki co chcecie - każdy ma wolny wybór i wolę :)

      Usuń
  26. Wypróbowałam-działa.Super sposób i jaki łatwy.Elżbieta O.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo prosty, ale nikogo nie namawiam - wiele osób woli kolorowe, gotowe naklejki

      Usuń
  27. Kolorowe to bezsensowny wydatek według mnie-przecież to potrzebne tylko na jeden sezon.Pani sposób jest rewelacyjny-będę co rok stosować.Pozdrawiam.Elżbieta O.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolorowe trzeba czasami długo odmaczać, czasami zeskrobywać, a te odkleją się podczas zwykłego mycia

      Usuń
  28. Bez różnicy czy nakleja się na gorący czy zimny słoik?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na gorące słoiki nigdy nie naklejałam, zawsze czekam aż wystygną

      Usuń
  29. genialny pomysł :) ja zrobiłam również na mleku

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger